Suc de sfeclă pentru a îmbunătăți sănătatea creierului

Sfecla este bogată în antioxidanți care, pe lângă combaterea radicalilor liberi, împiedică acumularea de grăsimi și protejează creierul. Fiind bogată în zaharuri, trebuie să evităm consumul de sfeclă dacă suferim de diabet.
Suc de sfeclă pentru a îmbunătăți sănătatea creierului

Ultima actualizare: 12 Septembrie, 2021

Potrivit unei lucrări publicate în revista Biology and Chemistry, un suc de sfeclă pe zi este util pentru sănătatea creierului datorită mai multor componente, precum oxidul azotic.

Suc de sfeclă pentru a îmbunătăți sănătatea creierului

Stil de viață activ pentru creier sănătos

 

Vă recomandăm: 5 rețete cu sfeclă pentru îmbunătățirea sănătății

Potrivit studiului menționat mai sus și realizat de oamenii de știință de la Universitatea din Oxford (Regatul Unit), consumul regulat de sfeclă:

  • Are un impact pozitiv asupra sănătății și ne protejează de boli precum Alzheimer.

Iată care sunt cele mai interesante aspecte!

Sfecla este bogată în antioxidanți și acid azotic

Puterea sucului de sfeclă în ceea ce privește sănătatea creierului rezidă, în principal, în nivelul său ridicat de antioxidanți, vitamina C și, mai ales, acid azotic. Dacă nu ați auzit niciodată de această componentă, vă vom explica cum funcționează:

  • Acidul azotic întărește sistemul imunitar. Ne ajută să luptăm împotriva bacteriilor care atacă creierul și distrug celulele și țesuturile pentru a promova apariția demenței.
  • Reglează tensiunea arterială prin dilatarea arterelor. Datorită acestui fapt, luptă împotriva dezvoltării accidentelor vasculare cerebrale.
  • Acidul nitric reduce inflamația.
  • Îmbunătățește calitatea somnului.
  • Îmbunătățește simțurile, cum ar fi vederea sau mirosul.

Sucul de sfeclă ne oferă rezistență și energie

 

Ceva ce trebuie să avem în vedere este faptul că creierul uman are nevoie de aproape 20% din energia totală pe care corpul o primește.

  • Dacă nu mâncăm în mod corespunzător la micul dejun, performanța fizică este redusă.
  • Atenția scade și nu putem fi productivi.
  • Apar oboseala și durerea de cap.

A începe ziua cu un suc de sfeclă natural combinat cu măr sau cu struguri oferă un nivel adecvat de energie, ideal pentru creier.

  • Un alt aspect important este faptul că acidul azotic oferă putere și rezistență creierului.
  • Deși energia furnizată este redusă după două sau trei ore, atunci când este combinată cu antioxidanți, efectul durează mult mai mult.

Sucul de sfeclă combate hipertensiunea

Potrivit unui studiu realizat la Spitalul Connolly din Dublin (Irlanda), consumul regulat de suc de sfeclă ne poate aduce următoarele beneficii:

  • Acidul nitric relaxează vasele de sânge din corp. Prin urmare, ne permite să reducem hipertensiunea și să ne bucurăm de o sănătate mai bună a inimii și a creierului.
  • Azotatul anorganic prezent în sfeclă ajută la reglarea tensiunii arteriale.

Sfecla reduce inflamația

Sucul de sfeclă și nivelul său ridicat de antioxidanți ne permit să luptăm împotriva inflamației țesuturilor și, de asemenea, să le protejăm împotriva acumulării de grăsimi.

  • În plus, reduce efectul pe care anumite substanțe chimice dăunătoare îl au asupra ADN-ului, substanțe care pot favoriza apariția tumorilor.

Cele mai bune sucuri de sfeclă pentru sănătatea creierului

Suc de sfeclă pentru sănătatea creierului și energie

Suc de sfeclă, morcov și mere

 

Ingrediente

  • 1 pahar de apă (200 ml)

Pregătire

  • Se prepară foarte ușor. Pentru a vă bucura de acest smoothie, va trebui să puneți în blender o sfeclă gătită, un măr verde tăiat în bucăți mici, un morcov și un pahar cu apă.
  • Veți obține un smoothie omogen ce trebuie consumat la micul dejun.
  • Este un remediu medicinal care vă va îmbunătăți sănătatea. Merită încercat!

Suc de sfeclă și lămâie

Acest suc natural este foarte potrivit pentru a ne curăța corpul, pentru a promova sănătatea ficatului și pentru a întări sistemul imunitar.

Ingrediente

  • 1 sfeclă
  • Sucul unei lămâi
  • 1 pahar de apă (200 ml)

Pregătire

  • Pentru a-l prepara, trebuie să stoarceți mai întâi sucul unei lămâi.
  • Puneți-l în blender împreună cu paharul cu apă și sfecla roșie tăiată în bucăți mici.
  • Veți obține o băutură omogenă cu o culoare roșie. Savurați-o la micul dejun!

Sfecla este unul dintre tuberculii cu cel mai mare conținut de zahăr. Prin urmare, dacă aveți diabet, este indicat să consultați medicul sau nutriționistul.

S-ar putea să te intereseze...
Smoothie detoxifiant cu sfeclă și morcovi
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Smoothie detoxifiant cu sfeclă și morcovi

Un smoothie detoxifiant cu sfeclă și morcovi are un gust răcoritor, iar dacă îl consumi în mod regulat, curăță sângele și îmbunătățește sănătatea f...



  • Gutiérrez-Rodríguez, M., Miguel-Chávez, R. S., Aristeo-Cortés, P., & Larqué-Saavedra, A. (2003). Efecto del dimetilsulfóxido en el peso fresco de rábano y betabel. Agrocencia.
  • FEN. (2014). Remolacha. Verduras y Hortalizas.
  • Infoagro. (2012). El cultivo de la remolacha azucarera.I. Infoagro.Com. https://doi.org/10.1006/jcat.2001.3193
  • Casierra-Posada, F., & Pinto-Correa, J. R. (2011). Crecimiento de Plantas de Remolacha (Beta vulgaris L. var. Crosby Egipcia) Bajo Coberturas de Color. Rev. Fac. Nal. Agr. ….
  • Álvarez, M. J. M., Matos, A. V., & Belén C, D. R. (2002). Degradación de betalainas en remolacha (Beta vulgaris L.) estudio cinético. Revista Cientifica de La Facultad de Ciencias Veterinarias de La Universidad Del Zulia.