Obiceiuri utile în tratamentul incontinenței urinare

28 octombrie 2019
Modificările în dietă și unele exerciții pot ajuta la tratarea incontinenței urinare. Deși este necesar să recurgem și la alte tratamente, aceste obiceiuri simple pentru a trata incontinența urinară se pot dovedi extrem de utile. Descoperă-le în cele ce urmează!

Incontinența urinară este o afecțiune caracterizată prin pierderea controlului vezicii urinare. Poate fi ușoară, caracterizată prin scurgeri minore de urină sau gravă, când vezica se golește complet. Știi ce obiceiuri pot ajuta în tratamentul incontinenței urinare?

Deși tratamentul poate varia în funcție de cauza ce stă la baza bolii, unele obiceiuri simple pot ajuta la controlul acesteia. În acest articol, îți vom împărtăși cinci sfaturi de care trebuie să ții cont în tratamentul incontinenței urinare.

5 obiceiuri utile în tratamentul incontinenței urinare

Pierderea controlului vezicii urinare poate fi cauzată de multe probleme de sănătate. De fapt, incontinența urinară nu este o boală în sine, ci un simptom. Scurgerile de urină sunt bruște și pot apărea în timp ce tușești, strănuți sau te încordezi.

Unii pacienți dezvoltă chiar o formă severă care îi face incapabili să ajungă la toaletă în timp util după ce experimentează o senzație puternică de urinare. Indiferent de cauză sau gravitate, toți pacienții pot încerca să adopte câteva obiceiuri simple pentru a trata incontinența urinară. Să vedem despre ce este vorba!

1. Fă anumite schimbări în dietă

Ardeii iuți excluși în tratamentul incontinenței urinare

Consumul anumitor alimente picante sau zaharoase duce la o nevoie crescută de urinare.

Una dintre cheile tratării incontinenței urinare este îmbunătățirea alimentației. În timp ce mulți ignoră acest aspect important, unele alimente iritante pot afecta negativ vezica urinară.

Prin urmare, ar trebui să renunți sau să reduci aportul de alimente picante, acide și zaharoase. De asemenea, este o idee bună să eviți cafeaua și alte surse de cofeină.

Citește mai mult:

Tratarea vezicii urinare hiperactive cu 6 trucuri

2. Antrenează-ți vezica pentru a reține urina

Antrenarea vezicii urinare implică tehnici simple de întărire a mușchilor care joacă un rol important în urinare. Scopul său este de a ajuta la stabilirea anumitor momente pentru golirea vezicii urinare. Astfel, primul pas este să stabilești ore fixe pentru a merge la toaletă.

În mod ideal, ar trebui să te abții de la a urina cât mai mult timp posibil, până când corpul se obișnuiește să golească vezica după un anumit program. Desigur, este important să faci acest lucru treptat. Începe prin a te abține de la a merge la toaletă timp de o oră, apoi două ore, până când poți petrece patru ore fără să mergi la toaletă.

Există și o altă tehnică simplă care ajută la întărirea capacității de a reține urina. Aceasta constă în a nu merge la toaletă imediat după ce simți o nevoie urgentă de a urina. Abține-te timp de cinci minute, apoi 10 minute și așa mai departe, până când vei căpăta mai mult control asupra vezicii urinare.

3. Exerciții pentru podeaua pelviană incluse în tratamentul incontinenței urinare

Exerciții fizice pentru podeaua pelvină

Exercițiile Kegel sunt cunoscute pentru efectele lor asupra incontinenței urinare, deoarece întăresc podeaua pelviană.

Exercițiile pentru podeaua pelviană sunt ideale pentru a trata incontinența urinară. De fapt, acestea sunt, de obicei, prima opțiune de tratament atunci când cineva suferă de scurgeri ușoare de urină. Cele mai cunoscute exerciții sunt Kegel și le poți face în fiecare zi acasă.

Ce trebuie să faci

  • Pentru început, strânge și relaxează mușchii podelei pelviene timp de 5 până la 10 secunde.
  • Apoi, odihnește-te pentru aceeași perioadă de timp. Mușchii podelei pelviene sunt cei pe care îi utilizezi pentru a opri fluxul de urină în timpul urinării. Dacă nu știi ce trebuie să faci, încearcă să oprești fluxul de urină atunci când mergi la toaletă.
  • Alte exerciții, cum ar fi podul sau ridicarea pelvisului pot fi de ajutor. Cu toate acestea, trebuie să te concentrezi pe contractarea mușchilor implicați în urinare.

4. Evită fumatul și produsele pe bază de tutun

Utilizarea tutunului poate compromite funcția nervoasă a vezicii urinare. Din cauza conținutului ridicat de componente toxice, fumatul poate slăbi mușchii podelei pelviene. Mai exact, nicotina poate provoca contracții excesive în vezică, ceea ce duce la o nevoie bruscă de a urina.

Pe de altă parte, fumatul poate duce la tuse cronică, ceea ce afectează și scurgerea de urină. Când tușești, presiunea abdominală pe podeaua pelviană crește, ceea ce duce la presarea vezicii urinare și a uretrei.

Îți recomandăm:

5 remedii naturiste pentru infecțiile vezicii urinare

5. Evită băuturile alcoolice în tratamentul incontinenței urinare

Femeie care refuză cosumul de alcool

Consumul excesiv de alcool este legat de slăbirea și iritarea vezicii urinare, a ureterului și a pereților rinichilor. Prin urmare, evită băuturile alcoolice dacă vrei să tratezi incontinența urinară.

Alcoolul suprasolicită vezica și îi diminuează capacitatea de a reține urina. Mai mult, deoarece aceasta se deshidratează, crește riscul de infecții ale tractului urinar. Ce poți să faci? Evită complet băuturile alcoolice dacă suferi de simptome de incontinență urinară! În schimb, bea mai multă apă.

În cele din urmă, trebuie să îți amintești importanța de a consulta un medic dacă suferi de simptomele acestei afecțiuni. Cu cât primești mai rapid un diagnostic și un tratament, cu atât va fi mai bun prognosticul în ceea ce privește vindecarea.

  • Imamura, M., Williams, K., Wells, M., & Mcgrother, C. (2015). Lifestyle interventions for the treatment of urinary incontinence in adults. Cochrane Database of Systematic Reviews. https://doi.org/10.1002/14651858.CD003505.pub5
  • Le, N. B. P. (2014). Urinary incontinence. In Urology at a Glance. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54859-8_37
  • Gleason, J. L., Richter, H. E., Redden, D. T., Goode, P. S., Burgio, K. L., & Markland, A. D. (2013). Caffeine and urinary incontinence in US women. International Urogynecology Journal and Pelvic Floor Dysfunction. https://doi.org/10.1007/s00192-012-1829-5
  • Kargar Jahromi, M., Talebizadeh, M., & Mirzaei, M. (2014). The Effect of Pelvic Muscle Exercises on Urinary Incontinency and Self-Esteem of Elderly Females With Stress Urinary Incontinency, 2013. Global Journal of Health Science. https://doi.org/10.5539/gjhs.v7n2p71
  • M., M. (2018). Nonsurgical treatment methods in urinary incontinence. Gineco.Eu. https://doi.org/10.18643/gieu.2016.39
  • Kolcaba, K., Dowd, T., Winslow, E. H., & Jacobson, A. F. (2011). Kegel Exercises. American Journal of Nursing. https://doi.org/10.1097/00000446-200011000-00048
  • Bump, R. C., & McClish, D. K. (1992). Cigarette smoking and urinary incontinence in women. American Journal of Obstetrics and Gynecology. https://doi.org/10.1016/S0002-9378(11)91691-3