16 Aprilie, 2021
Obiceiurile de consum pot duce la obezitate. De aceea, este foarte important să învățăm cum să facem cumpărături în mod înțelept. În acest articol, îți vom oferi câteva sfaturi utile.

Obezitatea este una dintre cele mai răspândite probleme de sănătate și necesită o atenție imediată. Experții continuă să sublinieze importanța schimbării obiceiurilor de consum și a educației alimentare. Mersul la cumpărături este momentul în care oamenii fac cele mai multe greșeli în ceea ce privește bunăstarea. Obiceiurile de consum greșite pot duce la obezitate.

Unii oameni de știință încearcă în mod constant să ne explice modul de citire a etichetelor alimentelor. Este vorba despre modalitatea de a determina dacă un anumit produs are valoare nutrițională sau dacă furnizează doar calorii goale, printre altele. În general, scopul este de a ajuta oamenii să facă achiziții conștiente și să adopte o dietă mai sănătoasă.

În acest articol, vom analiza câteva dintre cele mai bune sfaturi de nutriție.

Obiceiurile de consum pot duce la obezitate

Cumpărăturile neinspirate pot duce la obezitate

Adoptarea unor obiceiuri alimentare sănătoase este dificilă pentru mulți oameni. După ani de zile de mâncare procesată și rapidă, nu este o sarcină ușoară să te autoeduci cu privire la cele mai noi tendințe alimentare, dovedite științific a fi benefice.

Cu toate acestea, nu este nevoie să mori de foame sau să renunți la mâncarea gustoasă pentru a fi sănătos. În mod similar, nu trebuie să faci o activitate fizică intensă zilnic. Este vorba despre a învăța să fii conștient de ceea ce este mai bine pentru corpul tău și de a nu înceta să mănânci doar pentru a fi mai slab.

Adesea, oamenii se concentrează doar pe eliminarea grăsimilor trans din dietă, chiar dacă și alte ingrediente le pot sabota planurile de alimentație sănătoasă.

Sarea și zahărul sunt omniprezente în toate tipurile de produse procesate (și chiar și în cele vândute ca fiind „sănătoase”). În general, consumul regulat de zahăr simplu duce la un risc crescut de boli pe termen scurt și mediu, potrivit unui articol publicat în revista JAMA Internal Medicine.

Ambele substanțe sunt la fel de nocive ca grăsimile trans, deoarece producătorii le folosesc pentru a îmbunătăți gustul produselor procesate și pentru a-i face pe oameni să cumpere mai mult. Este greu să nu cedezi dorinței de a mânca mai mult decât ar trebui.

Contrar credinței populare, privarea de zahăr și carbohidrați nu este același lucru cu adoptarea unor obiceiuri alimentare corecte.

Obiceiuri de consum: Cumpără sănătos, fii sănătos, mănâncă sănătos

Produsele industriale procesate și dulciurile conțin grăsimi trans și substanțe nocive pentru sănătate. Cu toate acestea, există și deserturi lactate, cum ar fi „iaurturile” false, alimente fast-food, alimente prăjite, etc. care sunt la fel de nocive. Da, există calorii goale în majoritatea produselor procesate industrial!

Marea majoritate a oamenilor nu știu ce cumpără atunci când trec pe culoarele magazinelor alimentare. Ei au încredere în ceea ce indică literele mari de pe ambalaj și rareori citesc etichetele nutriționale. De exemplu, cumpără adesea legume congelate, deoarece le consideră sănătoase. Cu toate acestea, ele conțin uneori cantități mari de sare, zaharuri, grăsimi și alți aditivi.

Acest lucru este valabil mai ales atunci când legumele congelate conțin o formă de aluat. De fapt, acest tip de mâncare este dăunător pentru sănătate, potrivit unui studiu publicat în 2019. Din acest motiv, trebuie să acorzi prioritate aportului de alimente proaspete.

Vezi și:

Xenical: un medicament pentru obezitate

Secretul pentru a face cumpărături sănătoase

Produse care pot duce la obezitate
Este important să citești etichetele alimentelor pentru a fi informat cu privire la achizițiile pe care le faci.

La alegerea alimentelor din magazinul alimentar, experții în sănătate și nutriție recomandă următoarele:

  • Trebuie să citești întotdeauna etichetele pentru a verifica dacă alimentele conțin sare, zahăr și alți aditivi.
  • Nu uita faptul că alimentele proaspete și organice sunt cele care au adevărata valoare nutrițională. Așadar, broccoli nu trebuie să vină într-un pachet.
  • Dacă un produs are un număr mare de aditivi, valoarea sa nutritivă va fi scăzută sau nulă (ca în cazul legumelor congelate).
  • Citește recomandările Organizației Mondiale a Sănătății cu privire la consumul zilnic recomandat de sare și zahăr.

Conform criteriilor experților, dacă faci cumpărături corecte, va fi mult mai ușor să consumi alimentele în mod corespunzător. Următorul pas este despre a învăța cum să prepari mâncăruri sănătoase în porții moderate.

Ajutoare suplimentare împotriva obezității

Chiar dacă sfaturile de mai sus sunt ajutoare complementare împotriva obezității, este esențial să adopți progresiv obiceiuri alimentare corecte. Consultă un medic și urmează instrucțiunile acestuia pentru a face lucrurile corect.

În mod similar, unele suplimente alimentare pot susține pierderea în greutate și pot controla apetitul. Unele dintre ele blochează absorbția grăsimilor din alimente și reduc numărul de calorii. De asemenea, contribuie la inducerea sațietății și reducerea poftei de mâncare.

Aceste suplimente pot ajuta și la îmbunătățirea semnificativă a obiceiurilor alimentare și menținerea acestora în timp, ducând astfel la pierderea în greutate. Cu toate acestea, trebuie să respecți întotdeauna sfaturile medicului și să dezvolți o strategie coerentă pentru a obține rezultatele dorite.

Indiferent de motiv, trebuie să înveți cum să cumperi și să prepari alimente sănătoase. Este cea mai bună opțiune pentru a combate obezitatea. Alimentele nesănătoase pot duce la obezitate, chiar dacă nu mănânci mult și des.

Vezi și:

Relația dintre obezitate și glandele endocrine

Importanța reducerii obezității

Reducerea nivelului de obezitate este esențială pentru a-ți îmbunătăți sănătatea. Pentru aceasta, trebuie să adopți obiceiuri sănătoase atunci când vine vorba de cumpărături și consum. Adoptă o dietă echilibrată pentru a atinge acest obiectiv. De asemenea, fă mișcare în mod regulat.

  • Kearns CE., Schmidt LA., Glantz SA., Sugar industry and coronary heart disease research: a historical analysis of internal industry documents. JAMA Intern Med, 2016. 176 (11): 1680-1685.
  • Srour B., Fezeu LK., Kesse Guyot E., Alles B., et al., Ultra processed food intake and risk of cardiovascular disease: prospective cohort study (Nutrinet -Santé). BMJ, 2019.