Proprietățile și utilizările ghimbirului

Una dintre cele mai frecvente utilizări ale ghimbirului este legată de tratarea afecțiunilor digestive. De fapt, ghimbirul stimulează producția de sucuri gastrice. Dacă îl consumi după mese, acesta ajută la reducerea balonării și a greței.
Proprietățile și utilizările ghimbirului

Ultima actualizare: 19 Decembrie, 2020

A cunoaște proprietățile și utilizările ghimbirului este foarte important. De fapt, folosirea acestei rădăcini în bucătărie poate aduce multe beneficii pentru sănătate. Deoarece este plin de substanțe nutritive, ghimbirul este util pentru tratarea mai multor probleme de sănătate. Îți vom spune totul despre avantajele sale în acest articol!

Informații despre ghimbir

Ghimbirul a apărut în Asia de Sud-Est în urmă cu mai bine de 3.000 de ani. A fost exportat în Asia Centrală în secolul al V-lea î.Hr. de către regele persan Darius. Ghimbirul a fost recoltat de pe plantațiile hinduse din Orientul Mijlociu. Primele date oferite de Confucius cu privire la comerțul cu ghimbir ne arată faptul că fenicienii l-au adus la Marea Mediterană. Mai târziu, s-a răspândit în tot bazinul Mării Mediterane și al Mării Roșii.

Ghimbirul s-a răspândit rapid după Imperiul Roman, iar călătoriile lui Marco Polo l-au exportat în America. Prin urmare, acum crește sălbatic pe insulele din Caraibe. În prezent, principalul exportator de ghimbir din lume este Jamaica.

Utilizările ghimbirului în bucătărie

Ghimbir crud și pudră

Una dintre proprietățile ghimbirului evidențiază capacitatea sa puternică de a spori aroma. În bucătăria asiatică, ghimbirul este folosit pentru a ascunde sau a scoate la iveală arome mai puternice. De obicei, este folosit în bucătăria orientală ca potențiator de aromă pentru carne, orez, preparate din orez, etc. Există un număr mare de sosuri care folosesc această plantă minunată.

În bucătăria occidentală, ne limităm, în general, la ghimbir uscat sau pudră. Pudra oferă preparatelor o aromă exotică. De fapt, gustul final poate fi chiar ușor picant. De asemenea, ghimbirul este minunat în feluri de mâncare dulci: biscuiți, prăjituri, fructe caramelizate, sorbet și multe altele.

Utilizările ghimbirului ca remediu terapeutic

Utilizările ghimbirului sub formă de ceai

În mod tradițional, ghimbirul este utilizat pentru afecțiuni stomacale și probleme digestive. Stimulează pancreasul, așadar crește producția de enzime digestive. Printre utilizările ghimbirului se numără tratarea amețelilor, a vărsăturilor, a diareii sau a ulcerelor.

Grație capacității sale de a stimula sucurile gastrice, poți folosi ghimbirul ca și calmant al durerii de stomac ce apare după mese. În plus, acesta va reduce balonarea și greața. O altă proprietate a ghimbirului este capacitatea sa antiinflamatoare. Prin urmare, ghimbirul poate fi utilizat pentru a trata problemele reumatice și musculare.

De asemenea, unul dintre cele mai bune ceaiuri pentru dureri menstruale, răceli și probleme legate de acumularea de mucus este cel de ghimbir. Ceaiul cald de ghimbir amestecat cu lămâie și miere scade febra și tratează infecțiile.

Cum se folosește ghimbirul

Pentru a folosi ghimbirul sub formă de ceai pentru a preveni sau ameliora durerea (cum ar fi crampele menstruale), fierbe pur și simplu apă cu patru sau cinci felii de rădăcină proaspătă de ghimbir (nedecojită). Adaugă apoi o lingură de suc de lămâie și puțină miere. Iată ce trebuie să faci:

  • Încălzește apa pe aragaz. Când începe să fiarbă, adaugă feliile de ghimbir.
  • Fierbe ghimbirul timp de 10-15 minute la foc mic.
  • Apoi, înainte de a bea ceaiul, adaugă sucul de lămâie și mierea.

După cum poți vedea, există o mulțime de proprietăți și utilizări ale ghimbirului. Îl poți folosi sub multe forme, atât în tratamente, cât și în rețete delicioase. Încearcă ceaiul de ghimbir!

S-ar putea să te intereseze...
Cum recunoști alergia la ghimbir
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Cum recunoști alergia la ghimbir

S-a demonstrat că unii indivizi sunt afectați de alergia la ghimbir. Mulți oameni dezvoltă alergii și la alte condimente, cum ar fi curcuma.



  • Cañigueral, S. (2016). Jengibre. OFFARM.

  • Salgado, F. (2011). El jengibre (Zingiber officinale). Revista Internacional de Acupuntura. https://doi.org/10.1016/S1887-8369(11)70041-2.

  • Vásquez R, O., Alenguer, A., & Marreros V, J. (2001). EXTRACCIÓN Y CARACTERIZACIÓN DEL ACEITE ESENCIAL DE JENGIBRE (Zingiber officinale). Revista Amazónica de Investigación Alimentaria.

  • Mashhadi, N. S., Ghiasvand, R., Askari, G., Hariri, M., Darvishi, L., & Mofid, M. R. (2013). Anti-oxidative and anti-inflammatory effects of ginger in health and physical activity: review of current evidence. International journal of preventive medicine, 4(Suppl 1), S36–S42
  • Nikkhah Bodagh, M., Maleki, I., & Hekmatdoost, A. (2018). Ginger in gastrointestinal disorders: A systematic review of clinical trials. Food science & nutrition, 7(1), 96–108. https://doi.org/10.1002/fsn3.807