Sfaturi pentru ameliorarea hipotiroidismului

12 Aprilie, 2021
Hipotiroidismul poate reduce calitatea vieții celor care suferă de acesta. Din fericire, practicarea unor obiceiuri sănătoase te poate ajuta să ameliorezi boala. Află ce poți face în acest articol!

Poți contribui la ameliorarea hipotiroidismului cu puțină răbdare și urmând toate indicațiile endocrinologului. În plus, este important să iei în considerare relevanța anumitor factori asociați care pot fi dăunători sănătății.

Deși hipotiroidismul poate fi asimptomatic în stadiile sale inițiale, dezechilibrele hormonale pe care le provoacă duc adesea la probleme precum supraponderalitatea, durerile articulare, infertilitatea sau bolile de inimă, printre altele. Prin urmare, este esențial să faci unele modificări ale stilului de viață. Să aruncăm o privire detaliată asupra acestui subiect important!

4 sfaturi pentru ameliorarea hipotiroidismului

Scăderea producției de hormoni tiroidieni interferează cu echilibrul normal al reacțiilor chimice ale organismului. Prin urmare, pacienții cu hipotiroidism tind să se îngrașe și au simptome precum oboseala prelungită, palpitațiile cardiace, depresia, constipația sau senzația constantă de frig.

În prezent, tratamentul cu hormoni tiroidieni sintetici îți permite să ameliorezi în siguranță și eficient hipotiroidismul. Cu toate acestea, pentru a completa efectele sale, ar trebui să pui în practică câteva obiceiuri sănătoase pentru a ține mai bine sub control simptomele.

1. Crește-ți aportul de iod

Alimente pentru ameliorarea hipotiroidismului
Iodul este un element de bază de care corpul are nevoie pentru a produce hormoni tiroidieni.

Deficitul de iod este unul dintre factorii care influențează dezvoltarea hipotiroidismului, potrivit acestui studiu al doctorului Chung. Prin urmare, una dintre recomandările pentru ameliorarea hipotiroidismului este de a-ți crește consumul de iod din surse naturale, cum ar fi brânza, ridichile, algele marine, cerealele sau peștele.

Însă, dacă hipotiroidismul tău nu este cauzat de deficitul de iod, creșterea consumului acestuia poate fi inutilă. De fapt, administrarea suplimentelor de iod ar putea afecta și mai mult funcția glandei tiroide, ceea ce face și mai dificilă tratarea acestei afecțiuni. Prin urmare, înainte de a aduce modificări dietei, ar trebui să consulți un endocrinolog.

Citește și:

3 tratamente complementare pentru hipotiroidism

2. Adoptă o dietă echilibrată

Una dintre consecințele acestei afecțiuni este creșterea în greutate. Schimbarea obiceiurilor și adoptarea unei diete sănătoase pregătite de medicul endocrinolog îți vor permite să absorbi în mod corespunzător substanțele nutritive și vor promova funcțiile metabolice pentru a-ți ține sub control greutatea corporală. O dietă echilibrată ar trebui să conțină următoarele:

  • Surse de fibre, cum ar fi cereale integrale, nuci, semințe, fructe și legume
  • Alimente bogate în proteine slabe, precum carnea de pui, curcan, pește, etc.
  • Apă
  • Grăsimi sănătoase, cum ar fi cele furnizate de uleiul de măsline, avocado sau peștele gras, printre altele

Este important să elimini alimentele dăunătoare din dietă, atât pentru tiroidă, cât și pentru a avea o greutate sănătoasă. Acestea includ zaharuri și făină rafinată, grăsimi saturate și trans, uleiuri hidrogenate, etc.

3. Discută cu un psiholog

Din cauza modificărilor care au loc în axa hipotalamo-hipofizo-tiroidiană și în sistemul neurotransmițător, depresia poate fi unul dintre simptomele hipotiroidismului. Acest lucru este afirmat în acest studiu al doctorilor Galindo și Reyes.

Având în vedere cele de mai sus, îți recomandăm să consulți un psiholog. Este foarte important să îți îngrijești sănătatea mintală, mai ales în cazul unei boli cronice ca aceasta.

4. Fă exerciții fizice pentru a ameliorarea hipotiroidismului

Exercițiile fizice regulate ajută la ameliorarea hipotiroidismului și a efectelor acestuia asupra sănătății. Deși nu înlocuiesc terapia hormonală, exercițiile fizice regulate îți pot oferi beneficii complementare specifice, mai ales când vine vorba de greutate și sănătatea cardiovasculară, așa cum a afirmat în acest studiu o echipă de la Shri Ram Murti Smarak Institute of Medical Sciences (India).

Antrenamentele moderate reduc riscul bolilor de inimă. În plus, acestea ajută la controlul simptomelor legate de creșterea în greutate, oboseală și dureri articulare.

Cu toate acestea, cel mai important lucru este să-ți adaptezi rutina la propriile capacități fizice. Prin urmare, ar trebui să începi ușor și să crești treptat nivelul de dificultate.

Citește mai mult:

10 semne ale hipotiroidismului

Nu renunța!

Hipotiroidismul este o tulburare care cauzează diferite dezechilibre în funcțiile corpului. Prin urmare, pentru a evita afectarea calității vieții, este important să soliciți un tratament medical adecvat și să respecți sfaturile noastre pentru a-ți îmbunătăți stilul de viață.

De asemenea, îți recomandăm să discuți cu un psiholog. Nu trebuie să lași boala să-ți afecteze starea de spirit. Ești puternic/ă și poți depăși această afecțiune, ai nevoie doar de un ajutor suplimentar.

  • Chung, Hye Rim. (2014).Iodine and thyroid function. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4049553/
  • Galindo, José Roberto., Reyes, Elena.Differential Diagnosis between Anxiety and Thyroid Disease. http://www.bvs.hn/RHPP/pdf/2016/pdf/Vol10-2-2016-6.pdf
  • VV.AA. (2015) The effect of regular physical exercise on the thyroid function of treated hypothyroid patients: An interventional study at a tertiary care center in Bastar region of India. http://www.amhsjournal.org/article.asp?issn=2321-4848;year=2015;volume=3;issue=2;spage=244;epage=246;aulast=Bansal