Sfaturi și remedii pentru digestia greoaie
 

Sfaturi și remedii pentru digestia greoaie

Pentru digestiile grele, puteți apela la preparate medicinale. Vă deranjează simptomele? Vă spunem cum să le faceți față în mod natural!
Sfaturi și remedii pentru digestia greoaie

Ultima actualizare: 10 Decembrie, 2021

Există mai multe remedii de origine naturală pentru digestia greoaie. Deși există mulți factori care pot declanșa această problemă, o alimentație corectă și consumul anumitor remedii contribuie în mare măsură la controlul acesteia.

Digestiile lente sunt rezultatul unei alterări a funcțiilor sistemului digestiv. Acestea sunt adesea însoțite de balonare, gaze, dureri abdominale și alte simptome care provoacă disconfort. De cele mai multe ori, apar după mese prea copioase și iritante. Pot apărea însă și în perioade de stres, după consumul de alimente ce provoacă intoleranță sau din cauza unor boli nediagnosticate.

De ce apare digestia greoaie?

 

Digestia greoaie se numește dispepsie. Este un semn ce arată că sistemul digestiv nu funcționează optim, iar cauzele pot fi următoarele:

  • Gastrita emoțională: apare din cauza situațiilor de stres, anxietate și nervozitate. Emoțiile ajung să aibă consecințe fizice, în acest caz afectând digestia.
  • Alergii sau intoleranțe: atunci când organismul nu tolerează componentele anumitor alimente (cum ar fi glutenul sau lactoza, de exemplu).
  • Boli ale tractului digestiv: cum ar fi ulcere și reflux acid
  • Constipație: apare din cauza problemelor de mișcare a alimentelor în tractul digestiv.
  • Alimentație inadecvată
  • Obiceiuri de viață nesănătoase

Sfaturi pentru a evita digestiile grele

Salate folosite ca remedii pentru digestia greoaie

 

Pentru a combate digestiile grele, obiceiurile alimentare trebuie modificate în așa fel încât sa reducă sarcina asupra sistemului digestiv. Deși există tratamente medicale, o mare parte din succes depinde de dietă. Țineți cont de următoarele:

  • Evitați mâncatul în grabă: masa este un moment pentru relaxare. Mestecați încet, favorizând astfel salivația. Mâncarea va ajunge în stomac în condiții mai bune pentru a favoriza digestia.
  • Creșteți aportul de fibre: consumați între 30 și 50 g de fibre pe zi din fructe, legume sau cereale.
  • Limitați pe cât posibil medicamentele: multe sunt nocive atât pentru stomac, cât și pentru ficat. Aspirina, de exemplu, inflamează stomacul. Antibioticele distrug flora bacteriană și chiar și antiacidele pot fi dăunătoare dacă sunt luate în exces.
  • Beți apă: este cheia digestiei. Consumați până la 2 litri pe zi.
  • Limitați-vă aportul de sare: în acest fel, veți evita retenția de lichide și, prin urmare, balonarea stomacului.
  • Mâncați la aceleași ore: corpul se va regla singur și veți evita apetitul excesiv.
  • Evitați țigările: tutunul produce modificări ale pH-ului digestiv și creste refluxul.
  • Cină ușoară și devreme: veți evita durerile abdominale, refluxul și alte disconforturi tipice indigestiei.
  • Evitați băuturile carbogazoase: acestea umfla stomacul și îngreunează digestia.

Remedii pentru digestia greoaie

Unele plante medicinale și mirodenii au proprietăți care ajută la facilitarea proceselor digestive. De fapt, multe ajută la neutralizarea producției de acizi din stomac, prevenind formarea de ulcere, arsuri și alte boli.

Fenicul

Semințe de fenicul

 

Feniculul ne ajută să stimulăm digestia și să avem grijă de stomacul delicat. Luați câteva semințe pe stomacul gol dimineața, mestecându-le bine. Ulterior, după masa principală, consumați o infuzie pentru a calma gazele și durerea.

Mentă

Aceasta ne va ajuta să facilităm digestia și să scăpăm  de simptome precum gaze, dureri abdominale, respirație urât mirositoare și greață.

Muşeţel

Este ideal pentru combaterea disconfortului digestiv asociat cu nervii, anxietatea și stresul. Are capacitatea de a reduce disconfortul derivat dintr-o alimentație proastă. Beți două căni de ceai de mușețel pe zi, una la micul dejun și una după masa principală.

Roiniță

 

Cu siguranță cunoașteți efectele calmante și relaxante ale roiniței. Este ideală pentru a calma anxietatea și nervii care afectează stomacul și îngreunează digerarea normală a alimentelor. Reglează colicile și spasmele și facilitează asimilarea corecta a alimentelor. Puteți consuma o infuzie de până la două ori pe zi.

Ghimbir

Este antiinflamator și reduce durerea, greața și flatulența. În plus, datorită proprietăților sale antiseptice, este foarte potrivit pentru tratarea infecțiilor gastrointestinale. Pentru a beneficia de ghimbir, puteți folosi rădăcina pentru a face o infuzie. Consumați ceai de ghimbir de două ori pe zi.

Boldo

Este o plantă foarte potrivită pentru vezica biliară, deoarece ajută la stimularea producției de bilă. Astfel, digestia este mult mai ușoară și mai sănătoasă, evitând greutatea clasică de după fiecare masă. Consumați o cană de ceai pe zi, de 2 sau 3 ori pe săptămână. Evitați ceaiul dacă aveți o boală hepatică.

Simțiți balonare și disconfort abdominal? Aveți arsuri la stomac după masă? Folosiți aceste remedii și sfaturi pentru digestia greoaie!

This might interest you...
9 obiceiuri pentru prevenirea problemelor digestive
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
9 obiceiuri pentru prevenirea problemelor digestive

A avea probleme digestive este un lucru comun. Prin urmare, trebuie să adopți anumite obiceiuri pentru prevenirea problemelor digestive.



  • Eating, diet, and nutrition for constipation. (2014).
    niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/constipation/eating-diet-nutrition
  • Srivastava, J. K., Shankar, E., & Gupta, S. (2010). Chamomile: A herbal medicine of the past with a bright future (review). Molecular Medicine Reports. https://doi.org/10.3892/mmr.2010.377
  • Ingredients for good digestion. (2007). Food Technology.
  • Valussi, M. (2012). Functional foods with digestion-enhancing properties. International Journal of Food Sciences and Nutrition. https://doi.org/10.3109/09637486.2011.627841