Ulei de cocos pentru tratarea ficatului gras

15 decembrie 2018
Știai că uleiul de cocos este foarte benefic pentru sănătatea ficatului? În plus, acesta ajută la slăbit și ameliorează multe probleme digestive.

Uleiul de cocos este supranumit și „uleiul vieții”, ajutând la îngrijirea sănătății din interior și din exterior. În trecut, acesta era considerat periculos pentru organism, însă acum se știe că este bine să consumăm ulei de cocos. Numeroase studii au arătat că acesta este foarte bogat în acizi grași esențiali, atât de benefici pentru sănătate.

În articolul de azi îți arătăm cum te ajută uleiul de cocos să combați mai multe probleme hepatice, în special steatoza hepatică sau ficatul gras.

Uleiul de cocos și sănătatea ficatului

În primul rând, este necesar să achiziționezi un ulei de cocos dintr-un magazin naturist pentru a avea certitudinea că acesta este un produs organic și natural.

Uleiul de cocos este folosit de secole întregi în Asia și în regiunea Pacificului pentru tratarea multor boli și pentru înfrumusețarea pielii și a părului.

Vezi și:

5 utilizări cosmetice ale uleiului de cocos

În prezent, uleiul de cocos este utilizat în întreaga lume, deoarece s-a descoperit că acesta nu reprezintă o amenințare pentru sănătatea inimii, așa cum se credea în trecut.

Acum că această convingere eronată aparține trecutului, poți să folosești și tu ulei de cocos și să profiți de numeroasele sale beneficii, atât timp cât îl consumi cu moderație.

  • Uleiul de cocos este un tip de grăsime saturată benefică pentru îndeplinirea funcțiilor organismului. Faptul că este o „grăsime” nu trebuie să te îngrijoreze, deoarece, așa cum știm deja, organismul are nevoie și de acizi grași esențiali.
  • Acizii grași din compoziția sa sunt cu lanț mediu. Majoritatea grăsimilor sunt cu lanț lung, având un efect negativ asupra nivelului de colesterol. Uleiul de cocos îmbunătățește sănătatea inimii și a ficatului.
  • Acest ulei conține acid lauric, un compus care scade colesterolul și reglează tensiunea arterială.
  • Uleiul de cocos are un conținut ridicat de antioxidanți care protejează ficatul de efectele radicalilor liberi, stimulând în același timp eliminarea toxinelor.

Uleiul de cocos ajută la tratarea ficatului gras

Consumul de ulei de cocos oferă multe beneficii

Uleiul de cocos ameliorează inflamațiile asociate ficatului gras. În plus, acesta reduce volumul de „muncă” al ficatului și împiedică acumularea grăsimilor.

Datorită proprietăților sale antivirale, antibacteriene și antifungice, uleiul de cocos tratează diverse probleme hepatice și accelerează metabolismul.

Numeroase studii au arătat că un consum regulat de ulei de cocos (o lingură pe zi) ajută la prevenirea efectelor negative ale alcoolului asupra ficatului. Acest produs vindecă și hrănește ficatul, oferindu-ți energie.

Uleiul de cocos este energizant

Uleiul de cocos te umple de energie atunci când te simți moleșit/ă. Această stare este cauzată de obicei de problemele hepatice.

Grăsimea care supraîncarcă ficatul poate fi obositoare. Consumând o lingură de ulei de cocos în mod regulat, ajuți ficatul să descompună o parte din această grăsime și să o transforme în carbohidrați, adică în energie.

  • Mulți sportivi adaugă ulei de cocos în dietă ca supliment natural (în diverse băuturi și smoothie-uri).
  • Este bine de știut că, atunci când este încorporat într-o dietă sănătoasă și echilibrată, uleiul de cocos poate stimula pierderea în greutate. 
  • Cu cât organismul este mai încărcat cu energie, cu atât metabolismul funcționează mai bine.

Citește și:

Fructe pentru persoanele cu ficat gras

Uleiul de cocos îmbunătățește digestia

Ulei de cocos pentru o digestie bună

Uleiul de cocos îmbunătățește funcționarea sistemului digestiv, stimulând absorbția vitaminelor și a grăsimilor solubile.

Mineralele și aminoacizii din uleiul de cocos ajută la combaterea multor probleme digestive, printre care ulcerul și sindromul colonului iritabil.

În plus, grăsimile saturate din acest ulei au proprietăți antimicrobiene, contribuind la eliminarea bacteriilor, ciupercilor și paraziților care provoacă indigestie și alte tulburări.

Doza zilnică recomnadată și posibile efecte secundare

  • Este recomandat să consumi o lingură de ulei de cocos pe stomacul gol (15 grame pe zi). Poți să îl adaugi în sucuri și smoothie-uri.
  • Principalele efectele secundare pe care le poate provoca acest ulei este greața și senzația de rău la stomac. Nu toți oamenii au aceleași reacții, așa că trebuie să fii atent/ă la cum te simți tu.
  • Dacă dorești, poți să împarți lingura de ulei în trei porții a câte o linguriță (5 grame), pe care să le consumi pe tot parcursul zilei. Totul depinde doar de toleranța ta. Este indicat să fii consecvent/ă și să nu consumi o doză prea mare.
  • Dayrit, F. M. (2015). The Properties of Lauric Acid and Their Significance in Coconut Oil. Journal of the American Oil Chemists’ Society. https://doi.org/10.1007/s11746-014-2562-7
  • Zakaria, Z. A., Rofiee, M. S., Somchit, M. N., Zuraini, A., Sulaiman, M. R., Teh, L. K., … Long, K. (2011). Hepatoprotective activity of dried- and fermented-processed virgin coconut oil. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine. https://doi.org/10.1155/2011/142739