Uzura șoldului – simptome și prevenție

· 7 octombrie 2015
Știați că gelatina poate contribui la refacerea cartilajelor și previne deteriorarea lor? Dar trebuie să beți și doi litri de apă pe zi ca să vă mențineți hidratați.

Foarte multe femei suferă de uzura încheieturilor, de artrită sau de afecțiuni musculare care le afectează calitatea vieții de zi cu zi. Uzura șoldului este una dintre cele mai întâlnite și periculoase afecțiuni ale șoldului, așa că merită să vă petreceți câteva momente citind despre simptomele acesteia. Haideți să vedem!

Ce cauze determină uzura șoldului?

Uzura șoldului

Osteoartrita de șold sau osteoartrita coxofemurală afectează cartilajele. Nu uitați că încheietura șoldului este formată din capul femurului și adâncitura șoldului, o cavitate a articulației unde femurul se încadrează perfect. În jurul acestei zone se află o rețea de fibre musculare și ligamente care leagă cartilajul, amortizând șocurile. Există două modalități prin care se poate produce uzura șoldului:

  • În primul rând, drept rezultat al trecerii timpului. Apare în jurul vârstei de 60 – 65 de ani.
  • Al doilea factor este osteoartrita, din cauza localizării problemelor articulare provocate de o dislocare sau chiar de alimentația defectuoasă și a afecțiunii osoase. În acest caz, probleme de șold pot apărea chiar și de la vârsta de 30 – 35 de ani.

Haideți să vedem care sunt cauzele acestei afecțiuni dureroase:

  • Traumele: dislocările, leziunile și afecțiunile netratate corespunzător pot provoca uzura șoldului.
  • Circulația sângelui: insuficiența vasculară este o afecțiune pe care nu trebuie să o ignorați. De multe ori poate fi cauzată de probleme precum osteoartrita sau dislocațiile, dar, în acest caz, se datorează vaselor de sânge.
  • Factorii congenitali: De multe ori, copiii se nasc cu probleme congenitale, precum displazia, probleme de dezvoltare sau altele.
  • Structura osoasă dezechilibrată: se întâmplă în cazul persoanelor care suferă de afecțiuni din cauza cărora membrele inferioare nu au aceeași lungime.

Uzura șoldului și simptomele ei

Uzura șoldului schelet

  • Evident, primul simptom al oricărei probleme articulare este durerea. Dar multe persoane cred că o astfel de durere ar trebui resimțită lângă șold, când, de fapt, ea se simte în burtă. Este posibil chiar să se lase în jos, pe oase, către genunchi, după care să se reflecte înapoi, către șezut.
  • Uneori, la mișcare, veți simți o senzație neașteptată de fisurare.
  • Dacă vă doare șoldul, poate fi doar o problemă musculară. Dar dacă începeți să simțiți dureri în zona abdominală, cauza este uzura șoldului.
  • La început, această durere nu va fi foarte intensă, ea apărând mai ales după un efort fizic, după o plimbare îndelungată, de exemplu, după ce ați alergat sau după ce ați ridicat greutăți. Dar durerea va dispărea după ce vă odihniți.
  • Mai târziu, când uzura șoldului avansează, durerea va deveni mai intensă și vă va fi greu să faceți chiar și activitățile zilnice, ca de exemplu să urcați scările. Când vreți să puneți picior peste picior, veți simți ca o fisurare dureroasă. Același lucru se poate întâmpla și noaptea când vă răsuciți în pat și veți simți o și o senzație de arsură în zona abdominală.

Cum se poate preveni uzura șoldului?

Gelatină pentru uzura șoldului

Din păcate, trebuie să precizăm, că dacă suferiți de durere de șold, trebuie să încercați să vă adaptați stilul de viață la această afecțiune, deoarece, cum probabil știți, nu există încă un leac.Vă recomandăm să aveți o alimentație echilibrată, astfel încât organismul să aibă toți nutrienții de care are nevoie, să faceți exerciții ușoare ca să vă păstrați mobilitatea fără a vă extenua orice mișcare.

Este bine să urmați sfatul medicului, dar fără a abuza de medicamente antiinflamatorii sau de relaxare musculară, deoarece au efecte negative asupra ficatului pe termen lung.

Pe de altă parte, dacă vreți doar să preveniți uzura șoldului și nu suferiți încă de această boală, sau simptomele sunt foarte slabe, vă recomandăm următoarele lucruri:

  • Păstrați-vă mereu o greutate normală a corpului. 
  • Faceți câteva exerciții fizice ușoare în fiecare zi, mai ales unele care să nu solicite șoldul, precum mersul pe jos, alergatul sau înotul.
  • Creșteți aportul de vitamina C, A și D, deoarece acești nutrienți ajută la sintetizarea colagenului. Deci, mai bine introduceți în dietă niște fructe precum mango, ananasul, pepenele galben sau căpșunile, dar și legume precum cele crucifere, anghinare  și usturoi, foarte bune pentru reducerea inflamațiilor articulare.
  • Gelatina este foarte bună pentru refacerea cartilajelor, deoarece, după cum știți, oasele nu se mai refac, dar cartilajele da.
  • Nu ezitați să luați suplimente cu magneziu. Acest nutrient este esențial atât în menținerea sănătății încheieturilor, cât și a întregului organism. Întrebați la orice farmacie sau magazin naturist și vi se va recomanda un astfel de supliment.
  • Beți cel puțin doi litri de apă pe zi. Este extrem de important să vă mențineți hidratați, pentru că astfel și încheieturile vor fi hidratate, menținând cartilajele în stare bună. Nu uitați acest sfat.
  • Unele persoane folosesc suplimente cu sulfat de glucozamină, foarte bun în caz de uzura șoldului. Este o modalitate naturistă pentru întărirea acestei părți a corpului, dar și a oaselor și a cartilajelor în general. Puteți să cereți și părerea unui medic în privința beneficiilor lui.