Smoothie-uri sănătoase care combat balonarea

· 14 ianuarie 2016
Smoothie-urile sunt băuturi pe care le poți consuma dimineața sau după-amiaza, deoarece nu conțin făină, zahăr sau produse procesate.

În ultimul timp, multe persoane au început să consume smoothie-uri sănătoase. Aceste băuturi sunt îndrăgite datorită aromelor de fructe, texturii cremoase, aspectului irezistibil și proprietăților benefice ale ingredientelor folosite.

Smoothie-urile sunt băuturi pe care le poți consuma dimineața sau după-amiaza, deoarece nu conțin făină, zahăr sau produse procesate.

În acest articol îți vom prezenta trei smoothie-uri sănătoase absolut irezistibile – unul verde, unul galben și unul portocaliu. Acestea te pot ajuta să tratezi balonarea și să îți îmbunătățești digestia și tranzitul intestinal.

Smoothie-uri sănătoase 100%

În general, băuturile de tip smoothie sunt preparate din fructe proaspete, congelate sau concentrate, pe care trebuie să le amesteci cu produse lactate sau gheață.

Pentru că vrem să îți prezentăm o variantă mai sănătoasă (dar tot gustoasă) a acestor băuturi, îți vom oferi câteva indicații pentru a prepara smoothie-uri ușor de digerat.

  • În loc de lapte sau iaurt, folosește băuturi pe bază de plante, cum ar fi cele obținute din orez, ovăz, nucă de cocos sau alac, ce pot fi achiziționate din orice magazin de produse dietetice sau bio.
  • În loc să folosești zahăr pentru a îndulci băutura, optează pentru nectar de agave, miere sau Stevia rebaudiana.
  • Folosește fructe proaspete și, pe cât posibil, organice.

Ce beneficii îți oferă aceste smoothie-uri sănătoase?

Smoothie-urile din rețetele de mai jos conțin cantități ridicate de fructe și/sau legume, pe care le poți ajusta după gust. Ingredientele sunt bogate în vitamine, minerale și fibre și, deși sunt foarte hrănitoare, nu îngrașă.

De fapt, aceste smoothie-uri sănătoase te vor face să te simți foarte sătulă după masă, ajutându-te astfel să slăbești.

Smoothie-urile sunt o gustare ideală în mijlocul dimineții sau după-amiezii pe care o poți oferi chiar și musafirilor. În ultima situație, îți recomandăm să servești smoothie-urile în pahare sau cupe mari. Poți presăra deasupra puțin orez, fulgi de ovăz sau cremă de nucă de cocos.

Smoothie-urile sunt băuturi potrivite pentru toate vârstele. Dacă ai copii, aceste băuturi reprezintă o modalitate excelentă de a le asigura porția zilnică de fructe.

Dacă obișnuiești să depui mult efort fizic, poți adăuga fructe uscate, pasate în robotul de bucătărie, în smoothie-urile tale. În acest fel te asiguri că îți satisfaci necesarul zilnic de proteine.

Smoothie verde

Legumele verzi sunt foarte bogate în magneziu și fibre, ajutând la curățarea organismului și la reglarea sistemului nervos. Cu un smoothie preparat din aceste legume, îți poți începe dimineața „bând” o salată sănătoasă și bucurându-te, în același timp,  de un gust foarte dulce și delicios.

În plus, fructul de avocado oferă băuturii o textură cremoasă, precum și o doză generoasă de acizi grași esențiali. Dacă bei acest smoothie dimineața, îți vei accelera tranzitul intestinal, fără să fie nevoie să iei laxative.

Îți recomandăm să citești și:

Balonarea tratată cu un smoothie 100% natural

Care sunt ingredientele necesare?

  • Un avocado (dacă dorești, poți să razi o parte din sâmburele fructului pentru a-l include în smoothie)
  • Spanac proaspăt
  • O banană coaptă
  • O băutură pe bază de plante sau suc de mere
  • Nectar de agave, miere sau Stevia rebaudiana

Pasează ingredientele în robotul de bucătărie și apoi servește smoothie-ul într-un pahar mare. Adaugă o felie de măr sau banană pentru decor.

Smoothie-uri sănătoase din legume verzi

Smoothie galben

Acest smoothie galben ajută la îmbunătățirea funcțiilor digestive, previne retenția de apă, activează metabolismul și este benefic în curele de slăbire.

Smoothie-ul galben are un gust răcoritor, tropical și ușor picant, ceea ce îl face ideal pentru vremea caldă. Vei avea nevoie de un piure vegetal pentru a oferi băuturii o textură mai cremoasă.

Care sunt ingredientele necesare?

  • Un ananas copt
  • Suc de ghimbir sau pudră de ghimbir
  • Pudră de nucă de cocos
  • Cremă pe bază de plante, preparată din făină de ovăz, orez sau nucă de cocos
  • Stevia Rebaudiana sub formă de pudră

De asemenea, poți folosi și coaja ananasului. Aceasta prezintă numeroase proprietăți benefice pentru sănătate. Fierbe-o timp de 15 minute, apoi las-o să se răcească încă 5 minute. Poți folosi acest ingredient, după ce l-ai fiert, pentru a prepara și alte smoothie-uri.

Ananas ca ingredient în smoothie-uri sănătoase

Smoothie portocaliu

Smoothie-ul portocaliu este recomandat în mod special persoanelor care suferă de probleme intestinale, cum ar fi constipația, diareea, colita, paraziții, etc.

De asemenea, pe lângă toate beneficiile pe care le oferă pentru sănătate, smoothie-ul portocaliu are un gust foarte delicios.

Citește și:

Smoothie pentru sistemul digestiv cu papaya și ovăz

Care sunt ingredientele necesare?

  • Papaya (este bine să incluzi și câțiva sâmburi, deoarece sunt utili împotriva paraziților intestinali)
  • Un mango
  • Semințe de in (ținute în puțină apă peste noapte, apa putând fi și ea inclusă în smoothie)
  • O băutură pe bază de plante
  • Coajă de portocală organică rasă (doar o bucățică)
  • Sirop de agave, miere sau Stevia Rebaudiana

Amestecă ingredientele în robotul de bucătărie până când sâmburii de papaya și semințele de in sunt bine pasate. Pentru decor, adaugă o coajă de portocală, fie întreagă, fie tăiată în cuburi.

Smoothie portocaliu pe bază de papaya

Sursa fotografiilor: Emily Carlin, vanessayavonne și madlyinlovewithlife

  • Tiwari, U. (2017). Production of Fruit-Based Smoothies. In Fruit Juices: Extraction, Composition, Quality and Analysis. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-802230-6.00014-X
  • Milind, P., & Gurditta. (2011). Basketful benefits of papaya. International Research Journal of Pharmacy.
  • Farid Hossain, M. (2015). Nutritional Value and Medicinal Benefits of Pineapple. International Journal of Nutrition and Food Sciences. https://doi.org/10.11648/j.ijnfs.20150401.22