3 tipuri de smoothie ce reduc inflamația abdomenului

· 14 ianuarie 2016

În ultimul timp, băuturile de tip smoothie au devenit din ce în ce mai populare grație aromelor de fructe, texturii cremoase, aspectului irezistibil și proprietăților sănătoase pe care acestea le prezintă. Smoothie-urile sunt băuturi pe care le poți consuma în toiul dimineții sau după-amiaza, deoarece nu conțin făină, zahăr sau produse procesate.

În acest articol îți vom prezenta trei tipuri de smoothie absolut irezistibile și sănătoase—unul verde, unul galben și unul portocaliu. Acestea te pot ajuta să tratezi inflamația abdominală și să îți îmbunătățești digestia și mișcările intestinale.

Smoothie-uri 100% sănătoase

În general, băuturile de tip smoothie sunt preparate din fructe proaspete, congelate sau concentrate, pe care trebuie să le amesteci cu produse lactate sau gheață. Pentru că vrem să îți prezentăm o variantă mai sănătoasă (dar tot gustoasă) a acestor băuturi, îți vom oferi câteva indicații pentru a prepara smoothie-uri ușor de digerat.

  • În loc de lapte sau iaurt, folosește băuturi pe bază de plante, cum ar fi cele obținute din orez, ovăz, nucă de cocos sau alac, ce pot fi achiziționate din orice magazin de produse dietetice sau bio.
  • În loc să folosești zahăr pentru a îndulci băutura, folosește nectar de agave, miere sau extract rafinat de Stevia Rebaudiana.
  • Folosește fructe proaspete și, pe cât posibil, organice.

Ce beneficii îți oferă băuturile de tip smoothie?

Smoothie-urile din rețetele de mai jos conțin cantități ridicate de fructe și/sau legume, pe care le poți ajusta după gust. Ele sunt bogate în vitamine, minerale și fibre și, deși sunt foarte hrănitoare, nu te vor îngrășa. De fapt, aceste smoothie-uri te vor face să te simți foarte sătulă după masă, ajutându-te astfel să slăbești.

Smoothie-urile sunt o gustare ideală în mijlocul dimineții sau după-amiezii, pe care o poți oferi chiar și musafirilor. În acest din urmă caz, îți recomandăm să servești smoothie-urile în pahare sau cupe largi. Poți adăuga deasupra puțin orez, fulgi de ovăz sau cremă de nucă de cocos.

Smoothie-urile sunt băuturi potrivite pentru toate vârstele. Dacă ai copii, ele reprezintă o modalitate excelentă de a le asigura acestora porția zilnică de fructe. Dacă obișnuiești să depui mult efort fizic, poți adăuga fructe uscate, pasate în robotul de bucătărie, în smoothie-urile tale. În acest fel te asiguri că îți satisfaci necesarul zilnic de proteine.

Un smoothie verde

Legumele verzi sunt foarte bogate în magneziu și fibre, acestea ajutând la curățarea organismului și la reglarea sistemului nervos. Cu un smoothie preparat din aceste legume, îți poți începe dimineața „bând” o salată sănătoasă, în același timp bucurându-te de un gust foarte dulce și delicios.

În plus, fructul de avocado oferă băuturii o textură cremoasă, precum și o doză generoasă de acizi grași esențiali. Dacă bei acest smoothie dimineața, îți vei îmbunătăți în mod natural mișcările intestinale, fără a fi nevoie să iei laxative.

Care sunt ingredientele necesare?

  • Un avocado (dacă dorești, poți să razi o parte din sâmburele fructului pentru a-l include în smoothie)
  • Spanac proaspăt
  • O banană coaptă
  • O băutură pe bază de plante sau suc de mere
  • Nectar de agave, miere sau Stevia Rebaudiana

Pasează ingredientele în robotul de bucătărie și apoi servește smoothie-ul într-un pahar larg. Adaugă o felie de măr sau banană pentru decor.

Un pahar de smoothie verde este foarte sănătos

Un smoothie galben

Acest smoothie galben ajută la îmbunătățirea funcției digestive, previne retenția de lichid, activează metabolismul și este benefic în curele de slăbire.

Smoothie-ul galben are un gust răcoritor, tropical și ușor picant, ceea ce îl face ideal pentru vremea caldă. Vei avea nevoie de o cremă de legume pentru a face textura băuturii să fie mai cremoasă.

Care sunt ingredientele necesare?

  • Un ananas copt
  • Suc de ghimbir sau pudră de ghimbir
  • Pudră de nucă de cocos
  • Cremă pe bază de plante, preparată din făină de ovăz, orez sau nucă de cocos
  • Stevia Rebaudiana sub formă de pudră

De asemenea, poți folosi și coaja ananasului. Aceasta prezintă numeroase proprietăți benefice pentru sănătate. Fierbe-o timp de 15 minute, apoi las-o să se răcească încă 5 minute. Poți folosi acest ingredient, după ce l-ai fiert, pentru a prepara și alte smoothie-uri.

Bea un smoothie de ananas ca să fii mai sănătoasă

Un smoothie portocaliu

Smoothie-ul portocaliu este recomandat în mod special persoanelor care suferă de probleme intestinale, cum ar fi constipația, diareea, colita, paraziții, etc. De asemenea, pe lângă toate beneficiile pe care acestea le oferă pentru sănătate, smoothie-ul portocaliu are un gust foarte delicios.

Care sunt ingredientele necesare?

  • Papaya (este bine să incluzi și câțiva sâmburi, deoarece aceștia sunt utili împotriva paraziților intestinali)
  • Un mango
  • Semințe de in (ținute în puțină apă peste noapte, apa putând fi și ea inclusă în smoothie)
  • O băutură pe bază de plante
  • Coajă de portocală organică rasă (doar o bucățică)
  • Sirop de agave, miere sau Stevia Rebaudiana purificată

Amestecă ingredientele în robotul de bucătărie până când sâmburii de papaya și semințele de in sunt bine pasate. Pentru decor, adaugă o coajă de portocală, fie întreagă, fie tăiată în cuburi.

Un pahar de smoothie oranj e bun pentru sănătate

Sursa fotografiilor: Emily Carlin, vanessayavonne și madlyinlovewithlife