5 sfaturi pentru a controla tahicardia

Pentru a preveni și trata tahicardia, este necesar să vă îmbunătățiți stilul de viață. Astăzi vă spunem ce măsuri puteți lua.
5 sfaturi pentru a controla tahicardia

Ultima actualizare: 21 Noiembrie, 2021

A simți o bătaie accelerată a inimii poate fi un motiv de îngrijorare. De fapt, dacă simptomul reapare, este esențial să solicitați analize medicale pentru a determina dacă există probleme mai mari. Cum puteți controla tahicardia?

Ei bine, deși este esențial să urmați recomandările medicale, există câteva obiceiuri și remedii care pot facilita controlul simptomului. Amintiți-vă că această afecțiune înseamnă bătăi ale inimii mai rapide decât în mod normal, însoțite de amețeli, nervi și oboseală.

Tahicardia poate fi cauzată de o stare anxietate și stres, dar este și un semn de avertizare al unor boli cardiovasculare precum bolile de inimă, insuficiența cardiacă sau tensiunea arterială necontrolată.

5 sfaturi pentru a controla tahicardia

Metodele naturale sunt folosite ca o completare pentru a contracara simptomele. Deși este necesar sa mergeți la medic, aplicarea acestor recomandări controlează și previne convulsiile.

1. Consumați alimente bogate în potasiu

Alimente pentru a controla tahicardia

 

Ca în orice tratament naturist, alimentația este baza. În cazul particular al tahicardiei, se recomandă creșterea consumului de potasiu. Deficiența acestui mineral este unul dintre declanșatorii dificultăților cardiace, așa cum se arată în acest studiu publicat în Clinical Medicine.

Câteva alimente bogate în potasiu:

  • Roșie
  • Măr verde
  • Avocado
  • Nucă de cocos
  • Pepene galben
  • Roșie
  • Ovăz
  • Semințe și nuci
  • Legume

2. Preparați infuzii naturale

Există o mare varietate de plante care vă permit să controlați tahicardia în mod natural. Principiile lor active optimizează circulația sângelui și ajută la reglarea activității sistemului nervos. Alegeți una dintre următoarele opțiuni:

  • Melissa sau balsam de lămâie
  • Valeriană
  • Tei
  • Floarea pasiunii

Cum se prepară?

Puneți o linguriță din planta aleasă într-o cană cu apă clocotită. Acoperiți și așteptați timp de 10 minute. Pentru a termina, filtrați ceaiul cu o strecurătoare. Opțional, îl puteți îndulci cu stevia sau miere.

3. Faceți un masaj pe piept

Efectele terapeutice ale masajelor sunt ideale pentru a controla tahicardia într-un moment de anxietate. Se recomandă folosirea unui ulei esențial cu proprietăți aromatice și relaxante pentru a spori efectele.

  • Întinși pe spate, de preferință pe canapea sau în pat, vom pune mâna pe pieptul gol.
  • Vom apăsa ușor cu palma mâinii pe piele pentru ca masajul să nu fie superficial, ci să putem mobiliza ușor țesutul care se află pe coaste.
  • Vom face cercuri de parcă am avea un ceas pe piept, urmând încet direcția acelor.
  • Vom repeta procesul 5 minute. Vom evita să ne ridicăm brusc.

4. Evitați consumul de stimulente

Femeie care bea cafea

 

Una dintre principalele cauze ale tahicardiei este consumul de alimente și substanțe stimulatoare. Deși mulți oameni le ignoră, anumite substanțe cresc frecvența bătăilor inimii. Unele dintre cele mai comune sunt:

  • Ceai negru
  • Tutun
  • Băuturi alcoolice
  • Băuturi pe bază de cola
  • Cafea
  • Energizante

5. Faceți exerciții fizice

Nu este un secret pentru nimeni faptul că mișcarea are multiple beneficii pentru sănătatea cardiovasculară, așa cum subliniază acest studiu publicat în Jurnalul Spaniol de Cardiologie. Prin urmare, nu este neobișnuit ca aceasta să fie recomandată ca măsură de control al tahicardiei.

Practicarea acestui obicei îmbunătățește circulația sângelui și întărește mușchiul inimii. De asemenea, ajută la reducerea colesterolului și a tensiunii arteriale. Printre altele, ajută la prevenirea excesului de greutate și obezității, factori legați de riscul cardiovascular.

Câteva opțiuni sunt:

  • Yoga și Pilates
  • Mers pe jos cel puțin 20 de minute
  • Antrenament în sală
  • Înot
  • Mers cu bicicleta

Sfat suplimentar: profitați de apa rece

Apa rece are efecte terapeutice care oferă beneficii interesante organismului. Crește senzația de energie, reactivează circulația sângelui și reglează temperatura corpului. Prin urmare, poate fi un aliat împotriva tahicardiei.

În acest caz particular, aplicați un jet de apă rece pe față și pe ochi timp de 10 secunde. Dacă aveți o criză de ritm cardiac, udați-vă brațele cu apă rece sau aplicați o compresă în zona inimii.

Nu uitați!

Pe lângă toate recomandările oferite, unii experți consideră că respirația profundă timp de 3 până la 5 minute poate controla tahicardia. Un alt sfat care poate fi aplicat este să tușiți de 5 ori la începutul crizei, deoarece acest lucru va stimula nervul vag și va reduce ritmul cardiac.

Majoritatea cazurilor de tahicardie sau palpitații nu sunt considerate grave și nici nu sunt o boală majoră. Dacă simptomul este persistent sau apare intermitent, cel mai bine este să solicitați un control medical.

S-ar putea să te intereseze...
Relația dintre tahicardie și anxietate
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Relația dintre tahicardie și anxietate

Relația dintre tahicardie și anxietate nu este o enigmă pentru medici. Mulți oameni ajung în cabinetele medicale din acest motiv.