6 beneficii ale mersului pe jos zilnic

26 iulie 2019
Mersul pe jos zilnic îți îmbunătățește starea de sănătatea și previne afecțiunile fizice și mintale. Descoperă care sunt beneficiile detaliate ale acestui obicei simplu!

Conform unui studiu efectuat de cercetătorii de la Universitatea Cambridge din Regatul Unit al Marii Britanii, există numeroase beneficii ale mersului pe jos zilnic. Cel mai important este faptul că acest obicei reduce riscul de deces prematur în cazul a numeroși oameni. Descoperă în cele ce urmează cele mai importante motive pentru a merge pe jos zilnic!

6 beneficii ale mersului pe jos zilnic

1. Mersul pe jos luptă contra demenței

Exercițiile aerobice de intensitate scăzută pot duce la ameliorarea simptomelor demenței în cazul pacienților cu afecțiuni mintale.

Prin urmare, printre beneficiile mersului pe jos zilnic (sau de cel puțin trei ori pe săptămână) întâlnim îmbunătățirea proceselor mintale generale.

Îți recomandăm:

Mersul cu picioarele goale și beneficiile sale

2. Este benefic pentru sănătatea inimii

Beneficiile mersului pe jos pentru inimă

Inima ta are parte numai de beneficii atunci când îți faci un obicei din a ieși zilnic la o plimbare pe jos. Mersul pe jos ajută inima să pompeze sânge fără efort, fiind astfel de folos întregului sistem cardiovascular. Se reduce, așadar, riscul de mortalitate ca urmare a bolilor de inimă.

3. Poate reduce riscul apariției cancerului

Conform unui studiu (1) publicat în 2018, mersul poate fi, de asemenea, un ajutor important pentru bolnavii de cancer aflați sub tratament, deoarece poate ameliora starea de slăbiciune ce apare după acesta.

În cadrul studiului menționat, s-a demonstrat faptul că femeile bolnave de cancer de sân și persoanele ce suferă de cancer intestinal au beneficiat de pe urma mersului pe jos timp de 180 de minute pe săptămână.

În concluzie, ai suficiente motive pentru a merge pe jos măcar 25 de minute în fiecare zi.

4. Mersul pe jos îți îmbunătățește dispoziția

Conform unor studii efectuate pe oamenii care au obiceiul de a merge pe jos și de a efectua exerciții fizice zilnic, mersul pe jos zilnic are abilitatea de îmbunătăți starea de spirit.

Prin urmare, în timpul unei perioade stresante, de epuizare sau în timpul unui episod de depresie, este recomandat să mergi pe jos la plimbare în parc sau să urci pe munte, fie singur/ă, fie împreună cu o persoană dragă.

5. Mersul pe jos crește nivelul de vitamina D

Vitamina D le permite oaselor să absoarbă calciu și fosfor, ce ajută la întărirea întregului sistem osos. A fost demonstrat faptul că plimbările lungi pe jos în timpul zilei cresc sinteza de vitamina D în organism.

Atunci când pielea este expusă la razele solare, corpul începe să producă vitamina D, necesară pentru sinteza normală de celule osoase. Mersul la plimbare folosind o loțiune de protecție solară este modul ideal de a te menține în formă.

Există puține alimente care conțin în mod natural vitamina D, așadar mersul pe jos în razele soarelui rămâne cea mai bună opțiune pentru a obține acest nutrient. Acest lucru este valabil și pentru persoanele în vârstă, deoarece le va ajuta să-și întărească oasele.

Citește mai mult:

4 tipuri de exerciții pentru vârsta a treia

6. Este util în caz de disfuncție erectilă

Cuplu certat

Bărbații care aleg să profite de beneficiile mersului pe jos zilnic se vor bucura de o viață sexuală mai împlinită. Anumite studii au demonstrat faptul că rutina fizică zilnică poate ameliora disfuncția erectilă.

Mersul pe jos poate fi benefic și pentru viața sexuală a femeilor, deoarece le va ajuta să obțină mai repede satisfacția în situații intime.

Experimentează și tu beneficiile mersului pe jos zilnic

Mersul pe jos nu este benefic numai pentru picioare, ci și pentru întregul corp și sănătatea mintală. Această activitate te poate ajuta să te relaxezi, elimină stresul, luptă contra depresiei și te încarcă cu energie pozitivă.

De asemenea, mersul pe jos previne obezitatea și te ajută să-ți păstrezi o greutate corporală optimă pentru a-ți putea regla metabolismul. Toate aceste aspecte îți garantează o viață mai lungă.

Nu uita că ritmul în care te deplasezi este foarte important. Mergi pe jos astfel încât să depui un oarecare efort. Nu, mersul la cumpărături nu se pune la socoteală!

(1) VanderWalde, N. A. (2018). Phase 2 randomized study of a walking intervention for radiation-related fatigue among older breast cancer patients receiving radiation.https://meetinglibrary.asco.org/record/163417/abstract.