6 rețete răcoritoare cu grapefruit

Grapefruitul este un fruct versatil, ideal pentru prepararea unei varietăți mari de rețete. Cu această ocazie, vă împărtășim 6 opțiuni răcoritoare. Nu ezitați să le încercați!
6 rețete răcoritoare cu grapefruit

Ultima actualizare: 26 August, 2021

Doriți să învățați cum să pregătiți câteva rețete răcoritoare cu grapefruit? Acest fruct citric este popular grație proprietăților sale interesante pentru sănătate. În interiorul acestuia, există substanțe nutritive care contribuie la îmbunătățirea calității dietei, motiv pentru care se recomandă aportul său regulat.

Amintiți-vă că experții în nutriție recomandă consumul a cel puțin 5 porții de fructe și legume pe zi. Această strategie nutrițională urmărește prevenirea dezvoltării unor patologii cronice care pun în pericol funcționarea organismului.

Beneficii fructului grapefruit

Înainte de a intra pe deplin în rețete, merită să menționăm beneficiile grapefruitului. Acest fruct se remarcă prin concentrația sa de antioxidanți și micronutrienți esențiali care, în contextul unei diete variate, sunt pozitivi pentru sănătate.

Îmbunătățește funcția imună

Trebuie menționată în mod special vitamina C. Acest element are capacitatea de a îmbunătăți funcționarea sistemului imunitar, așa cum se afirmă într-un studiu publicat în revista Nutrients. Menținerea nivelurilor adecvate ale acesteia reduce incidența bolilor infecțioase, în special a celor care afectează sistemul respirator.

 Rețete răcoritoare cu grapefruit proaspăt

Ajută la întârzierea îmbătrânirii

Atât vitamina C, cât și flavonoidele conținute în grapefruit sunt esențiale pentru a încetini îmbătrânirea și multe dintre bolile asociate. Potrivit cercetărilor publicate în revista Clinical Interventions in Aging, acești compuși sunt esențiali pentru neutralizarea formării radicalilor liberi și acumulării lor în țesuturi, ceea ce generează protecție pentru organism.

Previne problemele vizuale

Grapefruitul este o sursă de vitamina A, un nutrient care ajută la prevenirea degenerescenței maculare pe termen mediu. Consumul său în mod regulat reduce incidența multor probleme oculare. În plus, este un nutrient solubil în grăsimi care se poate acumula în țesutul gras al corpului.

De parcă acest lucru nu ar fi suficient, vitamina A joacă un rol fundamental în fiziologia pielii. Crește sinteza colagenului, cea mai abundentă proteină din corpul uman, care face parte din multe țesuturi. Ridurile apar mai greu, iar pielea nu își pierde elasticitatea și fermitatea.

Oferă o odihnă bună

Grapefruitul conține magneziu, un mineral cheie în fiziologia somnului, deoarece exercită efecte sinergice cu melatonina. Asigurarea unui aport regulat de acest nutrient va garanta o odihnă optimă pe timp de noapte. Pe termen mediu, previne alte probleme de sănătate.

Acest mineral ajută la reducerea incidenței crampelor la picioare la femeile gravide. Dovezile în acest sens nu sunt suficient de puternice, dar există studii controlate care pretind anumite îmbunătățiri.

Îmbunătățește starea de hidratare

Grapefruitul, la fel ca majoritatea fructelor, se caracterizează prin concentrația ridicată de apă. Prin urmare, aportul de grapefruit asigură o stare corectă de hidratare. Deshidratarea ar putea pune viața oamenilor în pericol, iar copiii și vârstnicii sunt cei mai vulnerabili.

Rețete răcoritoare cu grapefruit

În continuare, vă arătăm care sunt cele mai bune rețete răcoritoare cu grapefruit, astfel încât să vă puteți bucura din plin de acest fruct. Nu uitați să le folosiți în contextul unei diete echilibrate și variate.

Sorbet de grapefruit

  • Sorbetul de grapefruit este ușor de făcut. Va trebui să curățați 4 fructe. Apoi, veți elimina toate părțile albe pentru a evita amărăciunea excesivă.
  • Odată ce acest pas este finalizat, puneți fructele într-un recipient cu două linguri de zahăr deasupra și băgați-le în congelator. După câteva ore, fructele vor fi înghețate.
  • Apoi, pune-ți fructele în blender și procesați-le până la obținerea unei texturi similare cu cea a unui slushie.
  • Pentru prezentare, este indicat să tocați câteva frunze de mentă proaspete și să le presărați deasupra.

Cocktail cu mezcal, grapefruit și jalapeño

  • Grapefruitul este un fruct ideal pentru a face tot felul de piureuri și cocktailuri. În acest caz, va trebui să folosiți o jumătate de cană de suc de grapefruit, 2 păhărele de mezcal, o lingură de sirop dulce, un jalapeño și 6 crenguțe mici de coriandru.
  • Procesați totul în blender și serviți în pahare cu gheață zdrobită.

Tartă de grapefruit

  • Dacă vă plac dulciurile, nu puteți rata această tartă de grapefruit. Începeți prin preîncălzirea cuptorului la 220 de grade. Între timp, amestecați 30 de biscuiți cu o jumătate de pachet de unt topit.
  • Adăugați un praf de sare și o jumătate de cană de nucă de cocos rasă. Odată ce obțineți o textură uniformă, trebuie să întindeți acest aluat într-o formă de tartă. Apoi, coaceți-l în cuptor timp de 10 minute.
  • Baza tartei trebuie să fie puțin aurie. Lăsați-o să se răcească.
  • Puneți într-o oală trei sferturi de cană de zahăr cu 3 linguri de amidon de porumb și o jumătate de cană de suc de grapefruit. Fierbeți până când amestecul este gros și cu bule.
  • În acest moment, împărțiți conținutul oalei în două părți. Jumătate trebuie să fie bătut fierbinte împreună cu 3 gălbenușuri. Conținutul este apoi pus înapoi în oală. Fierbeți până când obțineți o textură mult mai densă. Va dura aproximativ 3 minute.
  • În acest moment, va trebui să adăugați un baton de unt. Amestecați bine până se topește complet.
  • Pentru a termina, adăugați câteva picături de colorant alimentar, turnați amestecul deasupra bazei și puneți-l în frigider timp de 4 ore.
Aperitiv cu grapefruit
Rețetele răcoritoare cu grapefruit sunt ideale pentru a profita la maxim de acest fruct. Dar acestea nu sunt potrivite pentru persoanele cu diabet zaharat sau tulburări metabolice din cauza conținutului lor de zahăr.

Jeleu de grapefruit cremos

  • Pentru început, amestecați 2 căni de suc de grapefruit cu 190 de grame de cremă de brânză și o cutie de lapte condensat. Amestecați totul până obțineți o textură omogenă.
  • Încălziți 7 plicuri de gelatină hidratată în apă timp de 15 secunde în cuptorul cu microunde.
  • Odată ce gelatina este gata, puneți-o în smoothie-ul de grapefruit și amestecați bine, astfel încât să se dizolve și să se integreze.
  • Puneți rezultatul în recipiente individuale în frigider pentru câteva ore.

Salată de ton cu chili și grapefruit

  • Dacă doriți să savurați o salată gustoasă, nu ratați această rețetă. Puneți 3 inimi de salată într-un castron mare.
  • Curățați 2 grapefruituri, îndepărtați partea albă și puneți-le peste salată.
  • Adăugați 300 de grame de ton și 2 ardei iuți tăiați mărunt.
  • Adăugați 4 linguri de ulei de măsline și 2 de oțet de mere. Tocați fin jumătate de felie de fenicul și presărați deasupra. Finalizați amestecând totul și serviți.

Jeleu de grapefruit și fructul pasiunii

  • În acest caz, vă vom învăța cum să faceți o versiune ușor diferită a jeleului. Va trebui să puneți 2 plicuri de gelatină în apă, astfel încât să se hidrateze bine.
  • Apoi, puneți 2 grapefruituri tăiate bucăți în partea de jos a formelor. Adăugați o parte din apa cu gelatină și așteptați câteva minute până când se întărește. Pentru a accelera procesul, puteți pune preparatul în frigider.
  • Odată atinsă textura solidă, dizolvați restul de apă cu gelatină în 2 căni de suc de fructul pasiunii.
  • Turnați în recipientele cu grapefruit și puneți formele 3 ore în frigider, până obțineți o consistență optimă pentru consum.

Includeți rețete răcoritoare cu grapefruit în dieta obișnuită

După cum ați văzut, este destul de ușor să pregătiți rețete răcoritoare cu grapefruit. Includerea acestui fruct în dieta obișnuită este benefică, deoarece conține micronutrienți esențiali și antioxidanți de înaltă calitate care contribuie la bunăstare.

Desigur, atunci când vine vorba de îngrijirea sănătății, trebuie să completați dieta și cu alte obiceiuri sănătoase, cum ar fi exercițiile fizice regulate și odihna optimă.

S-ar putea să te intereseze...
Este sănătos să mănânci iaurt și fructe la cină?
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Este sănătos să mănânci iaurt și fructe la cină?

Consumul de iaurt și fructe la cină este destul de frecvent, în special în rândul populației adulte. Este un obicei sănătos?



  • Carr, A. C., & Maggini, S. (2017). Vitamin C and Immune Function. Nutrients9(11), 1211. https://doi.org/10.3390/nu9111211
  • Liguori, I., Russo, G., Curcio, F., Bulli, G., Aran, L., Della-Morte, D., Gargiulo, G., Testa, G., Cacciatore, F., Bonaduce, D., & Abete, P. (2018). Oxidative stress, aging, and diseases. Clinical interventions in aging13, 757–772. https://doi.org/10.2147/CIA.S158513
  • Supakatisant C, Phupong V. Oral magnesium for relief in pregnancy-induced leg cramps: a randomised controlled trial. Matern Child Nutr. 2015 Apr;11(2):139-45. doi: 10.1111/j.1740-8709.2012.00440.x. Epub 2012 Aug 22. PMID: 22909270; PMCID: PMC6860204.
  • Schwartz, S. G., Wang, X., Chavis, P., Kuriyan, A. E., & Abariga, S. A. (2020). Vitamin A and fish oils for preventing the progression of retinitis pigmentosa. The Cochrane database of systematic reviews6(6), CD008428. https://doi.org/10.1002/14651858.CD008428.pub3