7 alimente care vă feresc de diabet

· 23 decembrie 2015

Diabetul zaharat de tip 2 (non-insulino-dependent) a devenit o afecțiune din ce în ce mai comună în ultimii ani. Și mai îngrijorător este faptul că vârsta medie la care își face apariția această anomalie metabolică a scăzut de la 70 la 40 de ani. Iată de ce este foarte important să consumați cât mai multe alimente care vă feresc de diabet.

În primul rând, rețineți că alimentele prezentate mai jos nu au efectul dorit dacă nu sunt însoțite de o dietă echilibrată și un stil de viață sănătos ce implică cât mai multă multă mișcare și exerciții fizice regulate. De mare folos este și menținerea unei greutăți corporale optime.

Curry

Chiar dacă nu este foarte clar în ce fel luptă împotriva diabetului zaharat, studiile au pus în evidență efectele pozitive pe care le are curry în tratarea acestei boli.

Un studiu de referință a vizat un grup de 240 de pacienți. Aceștia prezentau risc mare de dezvoltare a diabetului, valorile glucozei din sânge fiind peste limita normală. Respectivii pacienți au fost împărțiți în două grupe. Celor din prima grupă li s-a administrat extract de turmeric, un condiment ce conține curcumină. Cei din a doua grupă au primit doar placebo.

La sfârșitul studiului, cercetătorii au dovedit că pacienții din primul grup, ce au primit turmeric, nu au dezvoltat nicio formă de diabet, în timp ce mare parte din cei din al doilea grup au fost în cele din urmă afectați de această boală.

Scorțișoara, de mare ajutor în diabet

Scorțișoara este bună pentru diabet
Scorțișoara este de mare ajutor în echilibrarea nivelului de glucoză din sânge. Presărați-o peste micile gustări dintre mese și adăugați-o în băuturi și veți vedea că acestea capătă un gust deosebit. Merele la cuptor presărate cu scorțișoară reprezintă un desert delicios. Ciocolata și cafeaua în care ați adăugat puțină scorțișoară devin și mai sănătoase și delicioase. Dați-i acestui condiment o șansă: o să vă placă sigur!

Cafeaua

Consumul cafelei nu este doar un obicei plăcut, ce vă face să vă simțiți bine și să rămâneți vigilenți, ci și o modalitate prin care puteți preveni diabetul de tip II, după cum au dovedit mai multe studii realizate în cadrul Universității din California, Los Angeles. Consumul moderat de cafea mărește nivelul proteinei SHBG (care leagă androgenii și estradiolul liber) din sânge, reducând astfel considerabil riscul de diabet.

Afinele și merele

Mărul este benefic pentru diabet
Câteva porții de afine și mere pe săptămână sunt de mare folos în lupta împotriva diabetului. Aceste fructe conțin cantități mari de antocianine, antioxidanți ce previn multe boli, inclusiv diabetul.

Ciocolata neagră, indicată în diabet

Studii recente au dovedit că persoanele ce consumă în mod frecvent ciocolată neagră prezintă risc scăzut de a suferi de diabet de tip II. Aceștia sunt, de asemenea, feriți de bolile cardiovasculare.

Nucile

Nucile sunt bune pentru diabet
Includerea nucilor și a altor fructe uscate în dieta dumneavoastră ține diabetul și bolile cardiovasculare la distanță. Trebuie să consumați cel puțin o mână de nuci în fiecare pentru a beneficia de calitățile lor extraordinare.