Algele cochayuyo: substanțe nutritive, beneficii și mod de preparare

Doriți să încercați algele cochayuyo? Vă spunem cum puteți profita la maxim de acestea și care sunt beneficiile și utilizările lor culinare.
Algele cochayuyo: substanțe nutritive, beneficii și mod de preparare

Ultima actualizare: 27 Septembrie, 2021

Algele cochayuyo sunt un element culinar interesant din sudul statului Chile. Poartă denumirea științifică Durvillaea antarctica, deoarece pot fi găsite și în Noua Zeelandă și Atlanticul de Sud. Este un preparat tipic chilian.

Această algă are o lungime de până la 15 metri, o culoare verzuie sau maro gălbuie, o suprafață netedă și o consistență cărnoasă. Crește atașată de rocile scufundate în mare. Este comestibilă și cunoscută pentru proprietățile sale. Se spune că ajută la tratarea afecțiunilor reumatice și respiratorii, a ulcerelor gastrice, a hipertensiunii și a constipației. În plus, ca ingredient, este capabilă să sporească gustul preparatelor.

Algele cochayuyo: conținut nutrițional

Alga cochayuyo este un aliment cu un conținut de grăsime aproape zero. Este o sursă importantă de fibre, deoarece oferă 47,5 grame de fibre la 100 grame de produs. Conține și 8,67 grame de carbohidrați.

Alga cochayuyo conține între 30 și 40 de grame de acid alginic. Este o substanță cu anumite proprietăți, printre care se numără și faptul că ajută la combaterea disconfortului gastric asociat cu refluxul.

Cea mai mare contribuție a sa este cea de minerale. Conține 1010 miligrame de magneziu la 100 grame de produs, 1160 miligrame de calciu, 30 miligrame de fier, 1040 miligrame de sulf și 490 micrograme de iod. Cantitatea de iod necesară zilnic este de 120 până la 150 micrograme.

Proprietățile algelor cochayuyo

Aceste alge au diverse proprietăți. Vă spunem care sunt acestea:

1. Purifică

În dietele de detoxificare, aceste alge sunt de mare ajutor, deoarece conțin acid alginic. Previn contaminarea cu elemente radioactive precum radiu, bariu și cobalt, precum și cu metale grele, cum ar fi plumb, mercur și arsenic.

2. Îmbunătățesc digestia

Algele cochayuyo conțin 47 grame de fibre la 100 grame de produs. Acest lucru ajută la menținerea unei sănătăți intestinale optime. Ajută la reducerea riscului de hemoroizi și cresc greutatea și dimensiunea scaunului.

Algele cochayuyo ameliorează durerea de stomac

3. Ajută la controlul greutății

Fiind bogate în fibre, tind să ofere sațietate pentru mai mult timp. Veți simți mai rar nevoia să mâncați între mese.

4. Previn osteoporoza

Osteoporoza este o afecțiune în care oasele își pierd densitatea și devin fragile. În mod normal, corpul absoarbe și înlocuiește țesutul osos. Când există această tulburare, țesutul osos creat nu este suficient pentru a înlocui țesutul eliminat. Calciul ajută la construirea și protejarea dinților și a oaselor.

Doza recomandată de calciu pentru adulți depinde de vârstă și sex, dar variază între 1.000 și 1.200 miligrame pe zi. Deci, dacă 100 grame de alge conțin 1160 miligrame, înseamnă că sunt un aliment potrivit pentru a preveni această boală.

5. Antioxidant la pacienții cu diabet zaharat

Într-un studiu efectuat pe 25 de șobolani cu diabet zaharat de tip 2 cărora li s-a administrat extract apos de cochayuyo, nivelul de oxidare a scăzut semnificativ. De asemenea, s-a observat că nivelul glicemiei a scăzut, la fel și greutatea subiecților.

Pregătirea algelor cochayuyo

Dacă doriți să pregătiți alge, spălați-le bine și lăsați-le să se înmoaie peste noapte. Le puteți folosi a doua zi dimineață. Scurgeți-le și spălați-le de două sau trei ori. Apoi, fierbeți-le în apă sărată și adăugați o linguriță de oțet. Sunt gata în 20 – 30 de minute. Îndepărtați părțile nedorite cu cuțitul și veți obține produsul perfect.

Este o algă foarte versatilă. O puteți folosi in salate, tocănițe, umpluturi și orice fel de mancare vă place.

Cel mai simplu lucru este o salată. Veți avea nevoie de cochayuyo, ceapă roșie, pătrunjel sau coriandru, oțet, ulei, suc de lămâie și sare. Tăiați algele în bucăți mici. Tocați ceapa și pătrunjelul mărunt. Amestecați totul pentru a integra aromele.

Trebuie să așteptați timp de o oră, astfel încât gusturile să se amestece. Serviți salata alături de un fel principal.

Bol cu salată
Acest ingredient se combină foarte bine în salate. Trebuie doar să fie pregătit corespunzător.

Charquicán de Cochayuyo

Pentru a face această rețetă, veți avea nevoie de cochayuyo, ulei, ceapă, usturoi, boia, morcov, sare, piper, oregano, cartofi, dovleac, supă de legume, mazăre, porumb, chili, coriandru, lapte, ouă și salată verde.

Trebuie să curățați cochayuyo cu o cârpă uscată. Apoi, puneți algele în partea inferioară a cuptorului și lăsați-le câteva minute la 180 de grade Celsius. Răciți-le și puneți-le într-o pungă de plastic. Închideți punga și treceți cu o rolă peste ea.

Căliți usturoiul, ceapa, boiaua și morcovul. Amestecați și adăugați cartofii și dovleacul. Gătiți timp de trei minute și adaugați supa, mazărea și porumbul. Gătiți la foc mic. Când cartofii sunt moi, scoateți-i împreună cu dovleacul și striviți ambele ingrediente. Puneți-le în vas și adăugați cochayuyo.

Amestecați totul bine, adăugați laptele și opriți focul. Stropiți cu ulei, chili, coriandru și serviți fierbinte cu un ou prăjit deasupra și salată verde.

Algele cochayuyo

Cochayuyo este o algă potrivită pentru o mare varietate de feluri de mâncare. În plus, oferă calciu, fibre și antioxidanți benefici. Nu există scuze pentru a evita acest ingredient!

S-ar putea să te intereseze...
Mușchiul marin: nutrienți, posibile beneficii și recomandări
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Mușchiul marin: nutrienți, posibile beneficii și recomandări

Știți ce este mușchiul marin, care sunt proprietățile sale benefice pentru organism și cum să îl adăugați în dieta zilnică?