Antrenamentul lui Mario Casas: în ce constă?
 

Antrenamentul lui Mario Casas: în ce constă?

Mario Casas și-a schimbat corpul de mai multe ori pentru rolurile pe care le interpretează ca actor. Vă spunem secretul dietei și antrenamentului lui Mario Casas!
Antrenamentul lui Mario Casas: în ce constă?

Ultima actualizare: 01 septembrie, 2022

Actorul spaniol Mario Casas este recunoscut pentru capacitatea sa de transformare. El își poate mări masa musculară și poate slăbi în timp record. În ce constă antrenamentul lui Mario Casas și ce dietă are actorul?

În 2018, actorul a apărut în filmul The Photographer of Mauthausen cu o siluetă subțire tipică personajului. Pentru acel rol a slăbit 14 kilograme din cele 75 pe care le are în mod normal.

Cu toate acestea, astăzi poate fi văzut pe rețelele de socializare cu multă masă musculară. Antrenamentul lui Mario Casas dă rezultate. Să vedem în ce constă!

Antrenamentul funcțional al lui Mario Casas

Metoda de antrenament funcțional a câștigat teren printre vedete și amatori. Direct legată de CrossFit și cu diferențe clare față de sala tradițională, această metodă oferă rezultate rapide.

Vorbim de antrenament funcțional atunci când sunt îndeplinite anumite aspecte:

  • Exercițiile sunt multiarticulare. Sunt preferate cele care activează mai mult de o zonă a corpului în același timp.
  • Mișcările sunt naturale. Se acordă prioritate acelor moduri de antrenament care reproduc poziții și sarcini din viața de zi cu zi, cum ar fi aplecarea sau ridicarea brațelor.
  • Greutățile libere se folosesc în detrimentul aparatelor. Kettlebell-uri, gantere, haltere și mingi medicinale sunt folosite în antrenamentul funcțional. Acest lucru îmbunătățește fluiditatea mișcării.
  • Se urmărește echilibrul. Mișcările funcționale naturale lucrează adesea o jumătate a corpului pentru a promova stabilitatea. În acest fel, în timp ce exersați picioarele sau brațele, de exemplu, trebuie să creați tensiune musculară în trunchi, antrenând și abdomenul.
Antrenament funcțional cu cabluri
Antrenamentul funcțional nu necesită mult echipament, ci doar câteva elemente de bază ușoare (cum ar fi benzile TRX) și grele (gantere).

Două zone pe zi

O modalitate de antrena tot corpul este combinarea a două zone musculare pe zi, astfel încât pauzele să permită refacerea fibrelor.

Mario Casas a comentat planul pregătit de Fran Carmona, antrenorul său personal:

Merg la sală 5 zile pe săptămână și încerc să mă odihnesc. De obicei, fac antrenament funcțional pentru două grupe musculare pe zi: piept cu triceps sau abdomene cu cardio.

~ Mario Casas ~

Odihna între stimulări este cheia succesului. Mulți oameni uită că mușchii au nevoie de această perioadă de vindecare pentru a regenera fibrele. Aceștia ajung la supraantrenament. Deși actorul spaniol merge 5 zile la sală, modul în care organizează stimularea este cheia.

Întotdeauna există cardio

Un alt lucru pe care îl putem învăța din antrenamentul lui Mario Casas este faptul că nu renunță la exercițiile cardiovasculare. Uneori, urmărim doar hipertrofie și lăsăm deoparte aerobicul.

Exercițiile cardio ne permit să ne menținem agilitatea și rezistența. În același timp, sunt un factor de protecție pe termen lung pentru prevenirea bolilor cardiace și pulmonare.

Dacă urmărim rutinele vedetelor, despre care se discută din ce în ce mai mult pe internet, toate fac și aerobic. Henry Cavill are nevoie de cardio pentru ca Superman să fie agil; Chris Hemsworth îl combină cu exercițiile calistenice.

Fără dietă, nu există succes

Antrenamentul lui Mario Casas nu dă rezultate pe cont propriu. Alimentele joacă un rol major în susținerea formării masei musculare și în prevenirea creșterii în greutate.

Numărând și shake-urile de proteine, am șase mese pe zi și beau aproximativ trei sau patru litri de apă pentru a mă recupera și a mă hidrata.

~ Mario Casas ~

Hipertrofia musculară are nevoie de proteine. Actorul spaniol urmează un plan alimentar comun printre vedetele de film și televiziune.

Peștele și puiul sunt cărnurile sale preferate. Oferă proteine cu puțină grăsime. Oul este o altă componentă esențială, cu același obiectiv. Actorul consumă ouă la micul dejun.

Putem spune că la baza dietei lui Casas se află celebra CBR, care a fost popularizată de actori precum Dwayne Johnson. Acronimul se referă la Chicken-Bróccoli-Rice. Desigur, nu este un mod de a mânca care poate fi susținut pentru mult timp, dar ajută pentru hipertrofie rapidă.

Dulciurile pline calorii nu fac parte din dieta lui Mario Casas. Actorul a reușit să-și stăpânească dorința de a mânca dulciuri grație perseverenței și obiectivelor clare.

Am schimbat felul în care mănânc și asta mi-a schimbat metabolismul.

Dieta lui Mario Casas include carne de pui
Puiul este carnea vedetă a antrenamentului pentru hipertrofie. Mulți îl combină cu broccoli și orez.

Box, antrenamentul celebrităților și al lui Mario Casas

Nu este o noutate faptul că boxul are multiple beneficii. Multe vedete îl practică și este tot mai întâlnit în sălile de sport. Mario Casas s-a alăturat tendinței. Face box de 4 ori pe săptămână, deci are zile cu antrenamente duble.

Boxul este intens. Arderea caloriilor este mare. Pierdem în greutate, iar silueta se conturează armonios, deoarece trunchiul este aproape constant tensionat în timpul antrenamentului.

Prin urmare, dacă credeți că puteți încorpora ceva din antrenamentul actorului spaniol în planurile voastre, nu uitați că el nu lasă deoparte sistemul cardiovascular. Prin box sau antrenament funcțional bine planificat, puteți câștiga masă musculară fără a vă pierde agilitatea.

S-ar putea să te intereseze...
Antrenamentul spartan: în ce constă?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Antrenamentul spartan: în ce constă?

Antrenamentul spartan este ideal pentru o solicitare fizică mai mare a corpului. Acesta pune accent pe forță și masă musculară.



  • McLaughlin, Emily Claire, et al. “Balance and functional training and health in adults: an overview of systematic reviews.” Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism 45.10 (2020): S180-S196.
  • Agarwal, Shashi K. “Cardiovascular benefits of exercise.” International journal of general medicine 5 (2012): 541.
  • García-Espinosa, Luis Garcés. “Analizando el término “kilocalorías vacías”.” Revista Cubana de Alimentación y Nutrición 20.1 (2010): 6.