Balonarea abdominală – 7 cauze

· 10 octombrie 2015
Ca să evităm balonarea și să eliminăm gazele acumulate în exces, nu strică să bem câte un ceai ce ajută digestia după masă sau să adăugăm niște condimente mâncării noastre.

Balonarea nu este doar o problemă de natură estetică, ci și una de sănătate pe care nu trebuie să o ignorăm, ori altfel riscăm să confruntăm în viitor cu o afecțiune cronică. În acest articol îți vom prezenta câteva cauze posibile ale balonării, dar și câteva remedii naturale ce te pot ajuta să scapi de această problemă enervantă.

Nu-ți mesteci mâncarea destul de bine

Această problemă este foarte răspândită în zilele noastre, în mare parte pentru că mulți dintre noi suntem din ce în ce mai grăbiți. Deseori suntem forțați să mâncăm în grabă la serviciu, stând în picioare și, în același timp, vorbind cu cineva, motiv pentru care nu reușim să mestecăm mâncarea așa cum trebuie.

Dacă nu-ți mesteci mâncarea așa cum trebuie, funcția digestivă a organismului tău va fi încetinită, stomacul tău se va balona, iar tu veri resimți disconfort. În plus, dacă mestecăm mâncarea adecvat, ne vom simți mai sătui și nu vom mai mânca în exces.

Nu uita că procesul digestiv începe la nivelul gurii, datorită salivei ce conține niște enzime digestive foarte importante. Cu cât mestecăm mai bine mâncarea, cu atât mai ușor va fi procesată de către organism.

Ai paraziți intestinali

Paraziții intestinali sunt o problemă de sănătate foarte gravă și, din păcate, sunt și foarte greu de depistat. Nu că aceștia nu ar cauza simptome, dar aceste simptome ar putea fi cauzate de numeroase alte afecțiuni. De exemplu, paraziții pot cauza nervozitate, irascibilitate, tulburări de alimentație, senzații de mâncărime în nas sau în rect și balonare.

Printre simptomele cauzate de acești paraziți se numără și balonarea abdominală. Balonarea poate fi și rezultatul a ceva ce am mâncat și nu ne-a priit, dar în cazul paraziților intestinali, abdomenul ți se va balona indiferent ce mănânci.

Nu este ușor să scapi de paraziții intestinali pe cale naturală. Va fi nevoie să reduci drastic cantitatea de zahăr și produse din grâu pe care o consumi, pentru că acestea sunt alimentele cu care paraziții se hrănesc. În plus, va trebui să-ți îmbogățești dieta zilnică cu usturoi, semințe de dovleac, coriandru, condimente iuți etc.

Mai poți încerca și probioticele, pentru a proteja bacteriile benefice ce alcătuiesc flora intestinală și să încerci să eviți constipația, ce poate contribui la infecțiile cu paraziți.

Balonarea: usturoi

Mănânci prea mult

Chiar și dacă consumi numai alimente sănătoase, dacă mănânci mai mult decât organismul tău are nevoie, balonarea te poate afecta. Imediat ce te simți sătul(ă), chiar dacă nici măcar nu ai servit încă desertul pe care l-ai așteptat cu nerăbdare, te sfătuim să te oprești din mâncat.

Dacă vrei să eviți această problemă, în loc de desert poți încerca să bei un ceai ce facilitează digestia. Aceste ceaiuri vor ameliora sau preveni balonarea.

Balonarea poate fi cauzată de gazele intestinale

Anumite alimente pot stimula producția de gaze a organismului, iar unele persoane sunt mai susceptibile la aceste probleme decât alții. Dacă acesta este cazul tău, îți recomandăm ceaiurile de anason, mentă și balsam de lămâie sau supe condimentate cu chimen și fenicul—în mod special supele preparate cu fasole sau legume ce provoacă balonarea.

Balonarea: ceai de mentă

Intoleranțele alimentare și balonarea

Uneori balonarea poate fi cauzată de o intoleranță alimentară pe care nu am depistat-o încă. Vinovații obișnuiți sunt glutenul și lactoza și, dacă suspectezi că ai o intoleranță pentru aceste componente, te sfătuim să mergi la un medic pentru a primi un diagnostic corect.

Poți încerca să elimini din dieta ta acele alimente ce suspectezi că te balonează timp de o lună și să vezi dacă balonarea se ameliorează sau nu.

Problemele emoționale pot induce balonarea

Pe lângă toate cauzele posibile pe care ți le-am prezentat mai sus, balonarea mai poate fi și rezultatul unor probleme emoționale, pentru că funcția digestivă este strâns legată de starea noastră psihică. În astfel de cazuri, vei observa o corelație între balonarea abdomenului tău și emoțiile negative sau stresul.

Dacă acesta este cazul tău, te sfătuim să încerci numeroasele opțiuni oferite de homeopatie, dar și alte terapii relaxante, cum ar fi masajul, reflexologia, yoga, tai chi etc.

Balonarea: yoga

Cinele nesănătoase

Cina ar trebui să fie cea mai ușoară masă a zilei, pentru că organismul nu mai are energia necesară pentru a digera multă mâncare. Dacă ți se întâmplă să te trezești dimineața cu abdomenul balonat, te sfătuim să îți schimbi meniul de la cină.

Salatele, de exemplu, sunt foarte sănătoase, dar e mai bine să le mâncăm la prânz, pe când legumele fierte și sosurile sunt mult mai potrivite pentru o cină sănătoasă.