Beneficiile frunzelor de ridichi

08 Decembrie, 2020
Data viitoare când cumperi ridichi, nu mai arunca frunzele. Nu numai că le poți pregăti ca pe orice altă legumă cu frunze verzi, ci pot avea și anumite beneficii pentru sănătate. Descoperă despre ce este vorba!

Frunzele de ridichi nu sunt unul dintre cele mai populare alimente din bucătărie. Totuși, dacă ai cunoaște beneficiile frunzelor de ridichi, cu siguranță le-ai include mai des în dietă. În plus, aroma lor ușoară le face să se combine perfect cu orice salată sau fel de mâncare.

Când folosești această plantă, primul lucru pe care îl faci este să-i tai frunzele. Însă ele conțin compuși nutriționali care ar putea avea o influență pozitivă asupra sănătății. Dacă ești reticent în a le încerca, îți vom spune care sunt proprietățile lor și cum să le consumi. S-ar putea să te răzgândești!

Care sunt beneficiile frunzelor de ridichi?

Adevărul este că nu există multe studii cu privire la proprietățile lor. Cu toate acestea, oamenii au folosit mult timp ridichile ca adjuvant pentru a trata anumite afecțiuni ușoare, cum ar fi febra, durerea în gât, tulburările biliare și inflamația. Află mai multe despre beneficiile frunzelor de ridichi în rândurile de mai jos!

Citește și:

7 beneficii ale ridichilor pentru organism

Beneficiile frunzelor de ridichi
Oamenii au folosit ridichi în scopuri medicale din cele mai vechi timpuri, dar oamenii de știință abia acum descoperă proprietățile acestora.

Te ajută să-ți completezi dieta

Datorită conținutului lor scăzut de calorii, poți include frunzele de ridichi în orice dietă pentru a profita la maxim de beneficiile lor. De fapt, poți să le amesteci cu salată sau cu alte legume cu frunze verzi și să le savurezi.

Un studiu publicat în Illinois University Extension detaliază componentele nutriționale ale unei largi varietăți de legume. Acesta afirmă faptul că o jumătate de cană de ridichi conține aproximativ 12 calorii și 0 grăsimi.

Frunzele de ridichi contribuie la sănătatea digestivă

Frunzele de ridichi pot ajuta la facilitarea digestiei. Deși lipsesc încă dovezi științifice care să le demonstreze efectele, anumite studii pe animale sugerează faptul că fibrele acestora pot fi responsabile de acest beneficiu. Într-adevăr, cercetările publicate de Organizația pentru Alimentație și Agricultură din Statele Unite afirmă faptul că această parte a plantei poate îmbunătăți funcția gastrointestinală și metabolismul grăsimilor.

Au efecte asupra diabetului

Diabetul este o boală în care nivelul glicemiei crește peste parametri normali. Această afecțiune este destul de răspândită pe glob și este cauzată de producția redusă de insulină a pancreasului sau de rezistența țesuturilor la acțiunea sa.

Potrivit unei recenzii publicate în revista Nutrients, se pare că toate părțile ridichilor au proprietăți antidiabetice. În ceea ce privește frunzele lor, acestea pot reduce absorbția glucozei în intestine. Cu toate acestea, sunt necesare studii clinice suplimentare cu privire la aceste efecte.

Cum se folosesc frunzele de ridichi pentru a profita de beneficiile lor?

Cel mai obișnuit mod de a mânca ridichi este prin felierea lor în stare crudă. Cu toate acestea, poți folosi frunze de ridichi în diferite feluri de mâncare și le poți pregăti așa cum ai face cu orice altă legumă cu frunze verzi. Iată ce poți prepara cu acest aliment:

  • Salate: La fel ca salata verde sau spanacul, poți adăuga frunze de ridichi în orice salată.
  • Supe: Poți adăuga frunzele de ridichi în orice supă.
  • Milkshake-uri: Când prepari aceste băuturi, poți adăuga câteva frunze de ridichi. Vor oferi un plus de valoare nutrițională fără a afecta aroma.
  • Omletă: Acest fel de mâncare este simplu și are un gust foarte plăcut. Prepararea sa este aceeași cu cea a unei omlete cu spanac, doar că, în locul celui din urmă ingredient, vei folosi frunze de ridichi.
  • Sote: Poți pune frunzele de ridichi în wok împreună cu alte legume. Ai nevoie doar de sare și de orice condiment.

Citește mai mult:

Culoarea alimentelor și valoarea nutrițională

Lingură de lemn cu felii de ridiche
Feliile de ridichi sunt modul tradițional de a consuma această plantă, dar există multe alte preparate care pot conține această legumă.

Contraindicații și efecte adverse

Consumul de frunze de ridichi este considerat sigur. Cu toate acestea, în cantități mari, frunzele de ridichi pot irita stomacul. De asemenea, unele persoane pot fi alergice la acest aliment, deși alergiile nu sunt foarte frecvente.

În același timp, femeile însărcinate sau cele care alăptează ar trebui să fie deosebit de prudente atunci când consumă ridichi. Nu există suficiente informații despre efectele lor în această perioadă a vieții.

Mai mult, deoarece contribuie la scăderea nivelului de zahăr din sânge, persoanele cu hipoglicemie ar trebui să evite aportul excesiv de ridichi. Dacă suferi de calculi biliari, ar trebui să fii, de asemenea, prudent în ceea ce privește consumul de frunze de ridichi. Acest aliment crește fluxul de bilă, iar această acțiune poate provoca dureri bruște din cauza blocării pietrelor.

În cele din urmă, nu uita că, în cantități moderate, utilizarea acestei plante nu are efecte adverse. Prin urmare, poți include frunzele de ridiche fără probleme în dietă pentru a profita de beneficiile acestora. Dacă ai anumite simptome, cel mai bine este să mergi la medic.

  • Banihani S. A. (2017). Radish (Raphanus sativus) and Diabetes. Nutrients9(9), 1014. https://doi.org/10.3390/nu9091014
  • University of Illinois Extension. Watch Your Garden Grow. Recuperado el 26 de agosto de 2020. https://web.extension.illinois.edu/veggies/radish.cfm
  • Rolón Riquelme, Olga Yolanda. “Efecto de la dieta macrobiótica como prevención del desarrollo de cánceres del aparato digestivo.” (2018).
  • Soliveres Higuera, Irene. “Dieta vegetariana y vegana durante el embarazo y la lactancia materna.” (2017).
  • Jang, H. S., Ahn, J. M., Ku, K. H., Rhee, S. J., Kang, S. K., & Choi, J. H. (2008). Effect of radish leaves powder on the gastrointestinal function and fecal triglyceride, and sterol excretion in rats fed a hypercholesterolemic diet. Journal of the Korean Society of Food Science and Nutrition. https://doi.org/10.3746/jkfn.2008.37.10.1258