Cât durează vindecarea tendinitei?
 

Cât durează vindecarea tendinitei?

Vindecarea tendinitei nu este imposibilă, însă situația se poate complica dacă nu se iau masurile corespunzătoare pentru eliminarea inflamației tendonului. Un rol cheie îl au odihna și recuperarea fizică.
Cât durează vindecarea tendinitei?
Leonardo Biolatto

Scris și verificat de medicul Leonardo Biolatto.

Ultima actualizare: 27 mai, 2022

Vindecarea tendinitei poate dura mult timp. Această boală este o inflamație a tendonului care provoacă durere, necesitând un proces de recuperare complex.

Simptomele pe care le provoacă sunt foarte enervante și afectează calitatea vieții bolnavilor. În unele cazuri, tendinita devine cronică.

Se estimează că între 60 și 70% dintre oameni au suferit de tendinită la un moment dat în viață . Cauza principală este suprasolicitarea tendoanelor. Prin urmare, sportivii sunt cei mai expuși. Deși afectează orice tendon, tendinita este mai frecventă la umeri, coate, încheieturi, genunchi și călcâie.

Informații despre tendinită

Tendoanele sunt structuri fibroase care unesc mușchiul cu osul. Funcția lor principală este de a lega, de a contribui la mișcare și de a oferi flexibilitate. Tendinita este un proces inflamator acut ce determină modificări structurale ale tendonului.

Principalul simptom al tendinitei este durerea. Caracteristicile acesteia vor depinde de regiunea afectată. În plus, oamenii pot raporta oricare dintre următoarele manifestări clinice:

  • Dificultate la efectuarea anumitor mișcări
  • Fisuri articulare
  • Umflarea zonei afectate, uneori cu căldură și roșeață
  • Bombare a tendonului

Tendinita apare din cauza suprasolicitării sau leziunilor musculare. Cu toate acestea, vârsta joacă și ea un rol important, deoarece tendoanele își pierd elasticitatea pe măsură ce îmbătrânesc. Există, de asemenea, unele patologii care provoacă acest tip de inflamație, cum ar fi artrita și diabetul.

În multe cazuri, această problemă apare din cauza practicilor sportive sau activităților fizice efectuate necorespunzător . Dacă unii mușchi devin mai puternici decât alții, acest lucru afectează tendoanele. Lucrările care necesită mișcări repetitive cresc și ele riscul de inflamație.

Citiți și: Tendinita pes anserinus: simptome și tratament

Vindecarea tendinitei la nivelul mâinii

Cele mai frecvente tipuri de tendinită

Această patologie nu se prezintă întotdeauna în același mod. Cele mai frecvente tipuri de tendinită sunt următoarele:

  • Călcâie: afectează în mod specific călcâiul lui Ahile, care leagă partea din spate a piciorului de osul calcaneului. Oricine se poate îmbolnăvi. Provoacă dureri severe atunci când stați pe vârfuri sau când mergeți.
  • Mâini: principala sa caracteristică este durerea intensă care apare la deschiderea și strângerea pumnului. Este tipică celor care desfășoară anumite activități, precum cățăratul.
  • Încheietura mâinii: durerea iradiază de obicei către antebraț. Apare foarte frecvent din cauza utilizării continue a tastaturilor și a mouse-urilor.
  • Coate: apare la cei care abuzează de forța brațelor, cum ar fi jucătorii de tenis. Se manifestă prin durere intensă în partea anterioară sau posterioară a cotului.
  • Umeri: duce la durere la mișcarea brațelor. Este foarte frecventă la persoanele de peste 40 de ani și la cei care practică mult exerciții fizice care compromit această zonă.

Cât durează vindecarea tendinitei?

Nu se poate spune cu exactitate cât timp durează vindecarea tendinitei. Totul depinde de zona afectată, de severitatea acestei anomalii și de tratament. În nici un caz tendonul nu se reface spontan.

Tendinita ușoară dispare în două până la trei zile. Cea mai frecventă recomandare este să odihniți zona afectată și să aplicați gheață timp de 20 de minute, la fiecare 3 ore. Analgezicele sunt prescrise în cazul în care durerea este greu de suportat.

Dacă aveți dureri și inflamații foarte intense, fără remisie în 3 zile sau cu prezența unui click în articulație, este important sa mergeți la medic. Este posibil sa fie necesare unele injecții numite infiltrații sau să fi apărut vreo complicație care să necesite o intervenție chirurgicală.

Vindecarea tendinitei poate dura câteva săptămâni sau chiar luni. Un factor determinant este tratamentul. Odihna zonei afectate este esențială, dar trebuie să faceți mișcări ușoare pentru ca tendonul sa nu devină foarte rigid.

Sportivă ce așteaptă vindecarea tendinitei

Vindecarea tendinitei este o sarcină de lungă durată

Este foarte important să vindecați complet tendinita, deoarece poate genera probleme pe termen lung. Dacă inflamația persistă o perioadă lungă de timp, există riscul de noi leziuni și poate apărea chiar și o ruptură de tendon.

După recuperare, este necesar să se ia măsurile necesare pentru a preveni reinflamarea tendonului . Printre cele mai frecvente recomandări se numără încălzirea înainte de a face orice activitate sportivă și antrenarea tuturor mușchilor pentru a crește forța și flexibilitatea.

Este bine să evitați mișcările repetitive care pot suprasolicita mușchii. Dacă faceți aceste tipuri de acțiuni, fie pentru antrenament, fie pentru muncă, este indicat să luați pauze de odihnă și recuperare.

S-ar putea să te intereseze...
Cum să dormi dacă ai tendinita umărului
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Cum să dormi dacă ai tendinita umărului

Încercarea de a dormi dacă ai tendinita umărului poate fi foarte dificilă. Această afecțiune provoacă durere, inflamație și slăbiciune.



  • Mosteiro-Muñoz, F., & Domínguez, R. (2017). Efectos del entrenamiento con sobrecargas isoinerciales sobre la función muscular/Effects of Inertial Overload Resistance Training on Muscle Function. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, (68).
  • Oñate, A. C. (2010). Tendinitis y Tenosinovitis de Muñeca y Mano. Revista Iberoamericana de Cirugía de la Mano, 38(02), 185-189.
  • Martínez Rodríguez, M. E., & Peña Arrebola, A. (2005). Tratamiento de tendinitis y bursitis calcificadas subacromiodeltoideas con ondas de choque. Rehabilitación (Madr., Ed. impr.), 2-7.
  • Pascual, C. Moreno, V. Rodríguez Pérez, and J. Seco Calvo. “Epidemiología de las lesiones deportivas.” Fisioterapia 30.1 (2008): 40-48.
  • Pagán, Emilio José Poveda, M. Peral Berná, and Carlos Lozano Quijada. “A quién afecta realmente el codo de tenista.: Revisión.” Cuestiones de fisioterapia: revista universitaria de información e investigación en Fisioterapia 41.3 (2012): 207-214.
  • Marzoa, I. Ferreiro, et al. “Tratamiento rehabilitador del hombro doloroso.” Rehabilitación 39.3 (2005): 113-120.
  • Galera, Antonio D. “Orientaciones didácticas sobre el calentamiento previo a la actividad física.” (2018).
  • Sanabria, Nathalia Suarez, and Ana Milena Osorio Patiño. “Biomecánica del hombro y bases fisiológicas de los ejercicios de Codman.” Ces medicina 27.2 (2013): 205-218.