Ce este cleanfulness și care sunt beneficiile curățeniei ca terapie?
 

Ce este cleanfulness și care sunt beneficiile curățeniei ca terapie?

Curățenia acasă este benefică pentru sănătatea fizică și emoțională. Descoperă influența treburilor casnice ca terapie anti-stres!
Ce este cleanfulness și care sunt beneficiile curățeniei ca terapie?

Ultima actualizare: 24 decembrie, 2022

Curățarea casei, departe de a fi o povară, este utilă pentru a ne limpezi mintea. Așa susține cleanfulness, tendința care transformă treburile casnice într-un fel de tratament împotriva stresului. Descoperă beneficiile curățeniei ca terapie!

Ideea principală este de a crea rutine care să fie diferite de zilele de curățare profundă care generează uneori anxietate și oboseală doar privind mizeria care trebuie înlăturată. În plus, organizarea și igienizarea sunt o contribuție la bunăstare.

Această filosofie este legată de meditație. Concentrarea asupra sarcinii stimulează inconștientul și duce la o stare de liniște profundă.

Ce este cleanfulness?

Cleanfulness înseamnă ordinea și curățenia ca terapie anti-stres. Tehnica se concentrează pe trei aspecte: atenție deplină la activitatea desfășurată, conectarea cu realitatea și relaxarea în tot acest proces.

Aspectul locuinței reflectă starea interioară și influențează acțiunile oamenilor. Într-un mediu organizat, este mai ușor să atingi un obiectiv decât în mijlocul haosului. Potrivit unui studiu publicat în Revista de Psicología Ambiental, dezordinea creează spații de locuit haotice, ceea ce are un impact negativ asupra bunăstării subiective.

Similar cu mișcarea mindfulness, cleanfulness oferă liniște prin curățarea și organizarea casei.

Beneficiile curățeniei ca terapie

Beneficiile curățeniei ca terapie
Întreaga familie poate participa la curățenie.

După cum sugerează consultantul de organizare Marie Kondo®, dezordinea dintr-o casă duce la o viață în aceleași condiții. Cleanfulness oferă beneficii care transcend curățenia. Să le vedem mai jos!

  • Integrare: întreaga familie poate participa la curățarea casei.
  • Concentrare: când te concentrezi asupra unei sarcini, uiți de presiunile externe.
  • Motivație: dacă fiecare sarcină este efectuată cu motivație, rezultatele vor fi mai bune. De exemplu, curățarea geamurilor va face ca lumina să intre mai bine. Schimbarea cearșafurilor și parfumarea camerei sunt două acțiuni care sporesc calitatea somnului.
  • Calitatea vieții: ordinea în casă îți permite să ai mai multă grijă de tine, să ai grijă de imaginea ta și să mănânci mai bine. Cercetările publicate de Environment and Behavior au arătat că bucătăriile haotice influențează opțiunile, făcându-i pe oameni să prefere alimentele nesănătoase.
  • Liniște: lucrul în medii organizate produce plăcere și liniște. Călugării budiști susțin această idee. După cum menționează Manualul de curățare al călugărului budist, curățenia are rolul de a te elibera de spiritul umbrelor tulburătoare.
  • Autodisciplină: practicarea acestei filosofii încurajează planificarea și disciplina. Universitatea Panamericană raportează faptul că o persoană disciplinată lucrează la o anumită sarcină până când aceasta este finalizată. Se recomandă stabilirea priorităților și prevenirea întreruperilor.

Cum să aplici cleanfulness acasă?

Acțiunile simple, cum ar fi deschiderea ferestrelor pentru a lăsa să intre lumina soarelui și aerul proaspăt, reprezintă o modalitate de a profita de beneficiile curățeniei ca terapie.

Atenția

În timpul curățării, menține toate cele cinci simțuri în alertă. O publicație a Universității din Murcia susține că atenția sporește captarea evenimentelor din mediu și permite desfășurarea eficientă a mai multor activități. Despre asta este curățarea conștientă. Atenția la ceea ce faci te obligă să uiți de situațiile stresante. Deși spălarea vaselor și aranjarea dulapului par niște sarcini simple, fii mereu atent ce faci.

Crearea rutinelor

Bărbat care cunoaște beneficiile curățeniei ca terapie
Caută opțiuni care se potrivesc stilului tău de viață.

Rutine adaptate la ritmul vieții sunt esențiale. Nu trebuie să faci toate sarcinile într-o singură zi; ar fi aproape imposibil. Cel mai bine este să planifici activități zilnice sau săptămânale clare.

Păstrarea ordinii este o rutină zilnică; fă patul imediat ce te trezești. Curățarea profundă este săptămânală, deoarece implică mai multe sarcini și, în consecință, mai mult timp.

Creează sarcini pentru toată familia, adaptate în funcție de vârstă și abilități. Academia Americană de Pediatrie susține că, dacă rutinele sunt inconfortabile, ele duc la ineficacitate, dezechilibru și tulburări.

Tehnologia

Roboții care ajută la curățare prin aspirarea și lustruirea podelelor sunt de mare ajutor. Scopul este de a ușura procesul. Și o simplă mașină de spălat rufe sau vase este importantă în acest proces.

Delegarea responsabilităților

Distribuie volumul de muncă. De asemenea, ține cont de interesul fiecăruia. Strângerea hainelor murdare, aranjarea jucăriilor și udarea plantelor sunt câteva recomandări pentru copii. Munca grea sau riscantă este lăsată în mâinile adulților.

Fără excese

Uită de extremism: construiește-ți obiceiuri fără a avea scopul de a face totul perfect. Să fii răbdător, să te bucuri de acțiuni și să înțelegi că ordinea și curățenia favorizează armonia sunt aspecte esențiale. Dacă te forțezi, devii anxios și nu obții rezultate pozitive.

Doar natural

Pentru curățarea meditativă, este indicat să nu folosești substanțe chimice; de preferință, alege produse realizate din ingrediente naturale deoarece acestea elimină posibilitatea inhalării de substanțe nocive. Aromaterapia, uleiurile esențiale și sfaturile bunicii adaugă vibrații pozitive acestei misiuni și au un efect relaxant.

Recompense

Imaginează-ți premiul de la sfârșitul zilei. O gustare, un film la televizor sau melodia preferată sunt recompense de care te vei bucura într-un spațiu curat și organizat.

Pentru a te bucura de beneficiile curățeniei ca terapie, lasă deoparte obsesiile

Curățarea meditativă nu este despre dezvoltarea unor obsesii, ci despre a vedea sarcinile ca pe o oportunitate de a te detașa de factorii externi. Pe scurt, această filosofie necesită planificare, răbdare și acționare conștientă. Este un sport domestic care menține casa organizată și oferă beneficii sănătății fizice și emoționale.

S-ar putea să te intereseze...
5 exerciții mindfulness pentru anxietate
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
5 exerciții mindfulness pentru anxietate

Mindfulness este capacitatea de a rămâne ancorat în momentul prezent. În cele ce urmează, îți vom prezenta 5 exerciții mindfulness pentru anxietate...




Conținutul acestei publicații are scop pur informativ. În niciun moment nu ar trebui să faciliteze sau să înlocuiască diagnosticele, tratamentele sau recomandările oferite de către un specialist. Consultă un specialist de încredere dacă ai îndoieli și cere acordul acestuia înainte de a începe orice procedură.