Ce este gochujang și ce beneficii are pentru sănătatea umană?

Vreți să aflați cum să folosiți acest condiment coreean? Vă spunem cum să o faceți acasă și care sunt posibilele sale beneficii pentru sănătate.
Ce este gochujang și ce beneficii are pentru sănătatea umană?

Ultima actualizare: 04 Octombrie, 2021

Gochujang este un ingredient fundamental ce este folosit în bucătăria coreeană. Este o pastă cu aromă picantă și dulce, făcută din chili roșu, soia fermentată, orez glutinos și sare. Culoarea sa este roșu purpuriu și este catalogată ca umami.

Acest termen japonez înseamnă „esența desfătării”. Se folosește împreună cu arome de bază precum dulce, sărat, amar și picant.

Ce este gochujang și care este originea sa?

Acest condiment este unul dintre cele mai utilizate în Coreea. Se spune că a început să fie folosit în secolele al XVI-lea și al XVII-lea în perioada Joseon. Aceasta a fost o domnie care a durat cinci secole. A început în iulie 1392 și a fost înlocuită de Imperiul Coreean în octombrie 1897.

Este un amestec de mai multe ingrediente care dau rezultatul a ceea ce știm astăzi. În timpul invaziei japoneze a Coreei din secolul al XVII-lea, chili-ul a început să fie adăugat peste paste.

Gochujang: informații nutriționale

Fiecare 100 grame de gochujang conține 208 kilocalorii, 3.4 grame de proteine, 1.2 grame de grăsimi și 46.3 grame de carbohidrați. Nu este o sursă bună de vitamine sau minerale, dar totul depinde de marcă. Este un produs roșu vâscos, cu gust picant, sărat și ușor zaharat.

Condimente coreene
Gochujang se remarcă prin aroma sa specială sărată și picantă, ideală pentru condimentarea meselor.

Beneficiile gochujang

Se spune că gochujang are proprietăți sănătoase. Acestea includ pierderea în greutate și prevenirea bolilor de inimă. Cu toate acestea, pentru moment, rezultatele studiilor nu sunt concludente.

1. Pierderea în greutate

În cultura coreeană, această pastă este folosită pentru a ajuta la reducerea grăsimii și a greutății corporale. În acest sens, un studiu efectuat pe șobolani a avut concluzii interesante. Au fost folosiți 40 de șobolani cărora li s-au aplicat diferite diete bazate pe produse derivate din gochujang.

S-a dovedit că amestecul nefermentat și produsele fermentate gochujang au contribuit la reducerea creșterii în greutate la șobolani. Se crede că acest efect este dat de capsaicina din ardeiul iute.

Capsaicina poate crește termogeneza și arderile calorice ale corpului. Termogeneza este procesul de producere și eliberare a căldurii. Deci, cu cât este mai mare consumul de energie, cu atât este mai mare oxidarea.

Într-un alt studiu, efectuat pe hamsteri, s-a constatat că aportul de 0.1, 0.2 și 0.3 grame de capsaicină reduce greutatea corporală cu 6% pe săptămână. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pe oameni.

2. Boli coronariene

În același studiu, a fost observată capacitatea produselor gochujang de a reduce nivelul colesterolului LDL și al trigliceridelor. În plus, grupurile de subiecți care au consumat produse gochujang și-au redus riscul cardiac.

Colesterolul LDL reprezintă lipoproteine cu densitate mică. Nivelurile ridicate duc la o acumulare în artere, ce poate duce la blocaje și boli de inimă.

Cum se pregătește gochujang acasă

Dacă doriți să faceți propriul gochujang acasă, scrieți următoarea rețetă.

Ingrediente

  • Ardei iute
  • Pudră de orz
  • Apă
  • Făină de orez cu gluten
  • Sirop de orez
  • Pulbere de soia fermentată
  • Sare
  • Praf de ardei iute
  • Apă

Instrucțiuni

  • Pentru început, amestecați pudra de orz cu 4 litri de apă. Se strecoară pentru a evita cocoloașele și se pune într-o tigaie mare. Se încălzește timp de 20 de minute fără a lăsa să se lipească.
  • Apoi, adăugați făină de orez glutinos și lăsați-o să se odihnească timp de două ore.
  • Fierbeți până scade.
  • Adăugați siropul de orez și lăsați să se răcească. Adăugați pulbere de soia fermentată, chili și sare. Acest pas ar trebui să genereze o pastă fină.
  • Puneți pasta în borcane de sticlă sau ceramică. Trebuie să fie bine sigilate, deoarece fermentația durează două sau trei luni.
  • În acest proces, borcanele sunt expuse la soare în timpul zilei și închise din nou noaptea.
Gospodină care știe ce este gochujang

Ce utilizări are gochujang în bucătărie și cât de ușor este de folosit

Este un condiment, nu un sos. Scopul principal este de a spori aroma preparatelor. Se folosește pentru prepararea sosului de tăiței, condimentarea orezului, carne sau pește. Aroma este sărată, picantă și dulce, deci trebuie să aveți grijă la ce îl folosiți.

Printre preparatele tipice coreene care îl folosesc se numără bulgogi, care sunt fâșii de carne de vită sau de porc marinate cu gochujang. Un alt fel de mâncare tipic este bibimbap; este orez alb acoperit de legume, fâșii de carne și ou.

Gochujang este unul dintre condimentele care se termină în jang. Acestea se bazează pe soia fermentată. În total, există trei ganjang – sosul de soia coreean, doenjang, pasta de soia fermentată și gochujang.

S-ar putea să te intereseze...
4 rețete delicioase cu fasole la conservă
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
4 rețete delicioase cu fasole la conservă

Vrei să prepari rețete delicioase cu fasole la conservă? Fasolea este o sursă importantă de proteine vegetale, vitamine și minerale esențiale.



  • Shin H. Anti-obesity effects of gochujang products prepared using rice koji and soybean meju in rats. J Food Sci Technol. 2016 Feb; 53(2): 1004–1013.
  • Campo D. DETERMINACION EXPERIMENTAL DEL NIVEL DE EFECTIVIDAD DE LA CAPSAICINA
    EN LA VARIACION DE PESO CORPORAL. UNIVERSIDAD DE SAN BUENAVENTURA. CARTAGENA.
    2012