9 dintre cele mai bune analgezice naturale

· 30 martie 2016
Dacă suferi de dureri și te-ai săturat să apelezi la medicamente cu efecte adverse, optează cu încredere pentru cele mai bune analgezice naturale.

Scopul medicamentelor analgezice este de a ameliora sau elimina durerile, în special cele de cap, musculare sau articulare. Există diferite tipuri de analgezice pe care le poți cumpăra din farmacii. Dacă preferi remediile naturale, nu ezita sa citești acest articol. Vei afla care sunt cele mai bune analgezice naturale.

Cele mai bune analgezice naturale

1. Uleiul de măsline

Uleiul de măsline este unul dintre cele mai bune remedii pe care natura ți le oferă pentru diverse dureri și afecțiuni, dincolo de faptul ca este delicios. Alege un ulei extravirgin mai sănătos decât cele vândute în magazine sau mergi direct la un magazin cu produse de dietă sau târg cu produse organice.

Uleiul de măsline în recipient de sticlă

Acest ulei conține o substanță naturala ce acționează asemenea ibuprofenului sau a altor medicamente antiinflamatoare nesteroidiene. Studiile arată ca uleiul de măsline este comparabil cu aceste medicamente deoarece poate reduce durerea.

Vestea bună este că acesta este un remediu natural și are mai puține riscuri pentru sănătate. Uleiul de măsline nu cauzează apariția cheagurilor de sânge, a maladiei Alzheimer sau a cancerului (ca în cazul celor ce folosesc constant aceste tipuri de medicamente).

2. Turmericul

Acest condiment conține curcumină, unul dintre cele mai bune analgezice naturale ce ajută la calmarea durerii și care luptă cu inflamația. Îl poți folosi în loc de medicamente, fără efecte secundare. Mai multe studii au arătat că turmericul poate ajuta la stoparea durerilor asociate artritei reumatoide, „anulând” neurotransmisiile către creier.

Turmericul este printre cele mai bune analgezice naturale

Doza recomandată de turmeric este de 600 mg, iar aceasta trebuie consumată de trei ori pe zi pentru a beneficia de efectele sale pozitive.

3. Uleiul de pește

Datorită conținutului de acizi grași Omega-3, acesta poate bloca producția de substanțe chimice inflamatoare, cum ar fi leucotrienele și citokinele ce provoacă durere intensă. Acestea sunt una dintre cauzele apariției artritei.

Lapți de pește

Consumul de ulei de pește poate reduce notabil severitatea bolii Crohn. Acesta poate, de asemenea, să ajute oamenii să nu mai depindă de steroizi și produse farmaceutice ce provoacă dependență și care necesită administrarea de doze din ce în ce mai mari pentru a ameliora durerea.

Îți recomandăm și:

5 fructe cu efect antiinflamator

4. Afinele

Aceste fructe mici, albastre și delicioase au mai multe beneficii. Sunt foarte bune antiinflamatoare deoarece conțin mulți antioxidanți ce elimină radicalii liberi responsabili de inflamația mucoasei digestive. Aceștia provoacă ulcere, infecții urinare sau o digestia proastă, pe lângă alte afecțiuni.

Afine sunt printre cele mai bune analgezice naturale

Studiile arată că o cană de afine consumată zilnic previne aproximativ 60% din infecțiile tractului urinar. Acestea sunt excelente pentru curățarea sângelui și reducerea inflamației și a retenției de apă. Afinele ajută pacienții diabetici să își reducă nivelul de zahăr din sânge.

5. Strugurii

Strugurii ajută la tratarea durerilor de spate, atât de comune în societatea contemporană din cauza statului la calculator sau pozițiilor greșite. Proprietățile antiinflamatoare ale strugurilor îmbunătățesc circulația sângelui în zona lombară, reducând astfel durerea.

Strugurii sunt printre cele mai bune analgezice naturale

Studiile arată că o cană de struguri consumată zilnic reprezintă cantitatea necesară pentru a beneficia de proprietățile acestora. Strugurii ameliorează durerile de spate, gât, umeri sau șolduri.

6. Ovăzul

Ovăzul are multe proprietăți, de aceea este ideal să fie consumat la micul dejun cu lapte, suc de portocale și iaurt. Este un excelent antiinflamator pentru femei deoarece reduce inflamația zonei pelvine în timpul menstruației.

Ovăzul se numără printre cele mai bune analgezice naturale

Ovăzul este un aliment perfect și complet ce mărește cantitatea de zinc din corp și care aduce alinare celor ce suferă de endometrioză. Îl poți consuma și cu pui sau alt tip de carne, legume, salate sau supe.

7. Usturoiul, printre cele mai bune analgezice naturale

Usturoiul are sute de proprietăți benefice, cea analgezică fiind una din ele. Acesta ajută la ameliorarea durerilor de articulații cauzate de artrită. Pentru a putea beneficia de proprietățile sale, decojește un cățel de usturoi și încălzește-l într-o lingură de ulei. Aplică pe zona dureroasă și lasă-l să își facă efectul. Vei observa imediat că disconfortul și durerea dispar sau se ameliorează.

Usturoi pe lista cu cele mai bune analgezice naturale

Poți folosi usturoiul pentru a trata durerea de dinți. Zdrobește trei caței de usturoi și amestecă-i cu puțină sare. Aplică pe dintele ce te supără și lasă să acționeze timp de câteva minute. Saliva produsă și sucul de usturoi eliberat te vor face să spui adio durerii de dinți (una dintre cele mai rele dureri).

Îți recomandăm și:

Ameliorează durerea sciatică cu laptele de usturoi

8. Oțetul din cidru de mere

Acesta este un excelent condiment pentru salate și un foarte bun analgezic. Oțetul de mere are efect alcalinizant în organism. Este excelent pentru viața aglomerată pe care o ai. Oțetul din cidru de mere scade aciditatea și inflamația din partea superioara a stomacului.

Oțetul de mere se numără printre cele mai bune analgezice naturale

Pentru a beneficia de avantajele acestuia, amestecă o lingură de oțet cu o cană de apă. Consumă atunci când te confrunți cu refluxul gastric și vei obține rezultate excelente.

9. Mușețelul

Ceaiul de mușețel este excelent pentru reducerea inflamației musculare și calmarea nervilor. Acesta are numeroase proprietăți benefice organismului. Ajută la ameliorarea durerilor de spate, gât sau șolduri.

Musetelul se numără printre cele mai bune analgezice naturale

Bea până la trei căni de ceai de mușețel de-a lungul zilei sau seara. Dacă folosești cele mai bune analgezice naturale, vei observa că mușchii și articulațiile nu te mai dor.

Charron, C. S., Milner, J. A., & Novotny, J. A. (2015). Garlic. In Encyclopedia of Food and Health. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-384947-2.00346-9

Garrido, J., & Borges, F. (2013). Wine and grape polyphenols - A chemical perspective. Food Research International. https://doi.org/10.1016/j.foodres.2013.08.002

Tosh, S. M., & Miller, S. S. (2015). Oats. In Encyclopedia of Food and Health. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-384947-2.00497-9

Aggarwal, B. B., Sundaram, C., Malani, N., & Ichikawa, H. (2007). Curcumin: The Indian solid gold. Advances in Experimental Medicine and Biology. https://doi.org/10.1007/978-0-387-46401-5_1

Tripoli, E., Giammanco, M., Tabacchi, G., Di Majo, D., Giammanco, S., & La Guardia, M. (2005). The phenolic compounds of olive oil: structure, biological activity and beneficial effects on human health. Nutrition Research Reviews. https://doi.org/10.1079/NRR200495

Swanson, D., Block, R., & Mousa, S. A. (2012). Omega-3 Fatty Acids EPA and DHA: Health Benefits Throughout Life. Advances in Nutrition: An International Review Journal. https://doi.org/10.3945/an.111.000893