Cum să pierzi în greutate fără înfometare

Pentru a pierde în greutate fără să te înfometezi, trebuie să alegi alimente bogate în fibre, dar sărace în calorii.
Cum să pierzi în greutate fără înfometare

Ultima actualizare: 30 Iunie, 2021

Știai că există câteva secrete ca să pierzi în greutate fără înfometare? Probabil că ai încălcat deja promisiunile pe care le-ai făcut în ceea ce privește dieta, dar există speranță!

Cea mai mare problemă este faptul că majoritatea dietelor sunt cu adevărat restrictive și ne fac să murim de foame. Medicii și nutriționiștii au studiat cu adevărat acest subiect și au demonstrat că există o modalitate mai bună și mai sănătoasă de a slăbi.

În zilele noastre, există numeroase tipuri de diete, antrenamente și resurse pentru slăbit. Specialiștii estimează că aproape 40% din populația lumii este supraponderală și că obezitatea s-a triplat la nivel mondial începând cu anul 1970.

Aceasta nu este doar o problemă estetică, ci a devenit o problemă de sănătate la nivel mondial. Prin urmare, în acest articol îți vom explica cum să pierzi în greutate fără înfometare!

Importanța slăbirii

În prezent, numărul persoanelor supraponderale este foarte mare și continuă să crească constant. În ultimii ani, am adoptat un stil de viață sedentar și o dietă plină de alimente procesate și fast-food bogate în grăsimi.

Oricât de mult ar încerca organizațiile de sănătate să sensibilizeze populația, majoritatea oamenilor cred că supraponderalitatea este doar o problemă estetică. Din păcate, fenomenul este mult mai grav. Atât supraponderalitatea, cât și obezitatea sunt o problemă de sănătate.

Persoană urcată pe cântar

Ambele afecțiuni sunt legate de probleme metabolice și alte boli. Cercetătorii au demonstrat că persoanele supraponderale au o tendință mai mare de a suferi de diabet și un risc mult mai ridicat de a avea o problemă cardiovasculară. Acest lucru este afirmat într-un articol publicat în revista Circulation Research.

Din toate aceste motive, este foarte important să găsim o dietă care să ne permită să slăbim. Dar nu este vorba doar despre asta, ci este esențial să ne menținem greutatea după slăbire și să evităm efectul de yo-yo. În plus, este important să combinăm dieta cu exerciții fizice zilnice.

Cum să pierzi în greutate fără înfometare

Pentru a pierde în greutate fără înfometare, trebuie să găsești alimente care să sporească senzația de sațietate, dar care să nu aibă prea multe calorii. De exemplu, a mânca un măr nu este același lucru cu a mânca un baton de ciocolată. Mărul are mai puține calorii și mai mult volum, deci este mai sățios.

Este important să introduci în dietă alimentele bogate în fibre. Fibrele rămân mai mult în sistemul digestiv înainte de a fi digerate. Prin urmare, foamea apare mai greu, potrivit unui studiu publicat în revista Advances in Nutrition.

În plus, aceste alimente tind să fie destul de voluminoase, dar cu puține calorii, așa cum am exemplificat cu mărul. Toate fructele și legumele oferă vitamine, îmbunătățesc tranzitul intestinal și sporesc sațietatea.

În schimb, trebuie să reduci aportul de grăsimi și să crești cantitatea de proteine ​​din dietă. Includerea cărnurilor cu conținut scăzut de grăsimi, cum ar fi cea de pui, curcan sau anumite tipuri de pește, te poate ajuta să pierzi în greutate fără înfometare.

Există și alte aspecte pe care le putem lua în considerare, precum indicele glicemic. Acesta este un parametru care măsoară cât de repede crește un aliment nivelul glicemiei. Cu alte cuvinte, dacă un aliment are un indice glicemic scăzut, vârful glicemiei va fi mai mic.

Acest lucru este important, deoarece este direct legat de sentimentul de sațietate. În plus, este foarte important la persoanele cu diabet care, după cum am menționat anterior, au o boală asociată cu excesul de greutate.

Cum să pierzi în greutate fără înfometare
O dietă sănătoasă nu trebuie să fie plictisitoare sau lipsită de gust. Secretul se află în echilibrul energetic oferit de alimentele consumate.

Optimizează-ți dieta pentru a pierde în greutate fără să te înfometezi

Este posibil să slăbești fără să te înfometezi. Pentru a face acest lucru corect, trebuie să consulți un nutriționist sau un medic. În plus, dietele ar trebui combinate cu exerciții fizice și ar trebui abordate ca stil de viață, nu ca ceva ocazional.

Orice dietă echilibrată ar trebui să includă fructe și legume. De asemenea, trebuie să bem suficientă apă, în jur de 1,5 până la 2 litri pe zi. Ia în considerare conținutul de calorii al alimentelor și sațietatea pe care o pot oferi atunci când întocmești un plan de dietă.

S-ar putea să te intereseze...
Alimentele din dieta mediteraneană
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Alimentele din dieta mediteraneană

Dieta mediteraneană este renumită. Astăzi, vrem să-ți împărtășim alimentele care fac din dieta mediteraneană cea mai bună alegere!



  • Ortega FB., Lavie CJ., Blair SN., Obesity and cardiovascular disease. Circ Res, 2016. 118 (11): 1752-70.
  • Yanchou Njike V., Smith TM., Shuval O., Shuval K., et al., Snack food, satiety and weight. Adv Nutr, 2016. 7 (5): 866-78.