Modul în care dieta afectează pielea

O alimentație adecvată poate contribui la sănătatea pielii. Astfel, ingerarea unor cantități optime de nutrienți esențiali și antioxidanți ajută la prevenirea îmbătrânirii premature și a bolilor. Află mai multe despre modul în care dieta afectează pielea!
Modul în care dieta afectează pielea

Ultima actualizare: 22 Iunie, 2021

Dieta are repercusiuni asupra sănătății care depășesc senzația de vitalitate, absența bolilor sau problemele digestive. O dietă incorectă poate provoca leziuni pielii, părului și unghiilor. Pentru a preveni acest tip de situație, este esențial să ai un aport corect de micronutrienți pentru a asigura sănătatea țesuturilor și recuperarea și dezvoltarea corectă a acestora. În articolul următor, vom vorbi despre modul în care dieta afectează pielea.

Modul în care dieta afectează pielea

Unele teorii ale medicinei tradiționale chineze se bazează pe acest principiu. Pentru a avea grijă de cel mai mare organ al corpului, este esențial să alegi metode adecvate de gătit și să-ți restricționezi aportul de alimente care interacționează cu absorbția micronutrienților.

Limitarea aportului de grăsimi trans, zaharuri simple, făină rafinată și alimente procesate va duce la o îmbunătățire semnificativă a sănătății pielii. Carbohidrații aleși pentru consum ar trebui să fie cei cu un indice glicemic scăzut (GI), cum ar fi cei din leguminoase sau cereale integrale.

Aportul de proteine cu valoare biologică ridicată este vital, deoarece contribuie la formarea și reînnoirea țesuturilor. Colagenul și elastina sunt două proteine prezente în piele, responsabile de fermitatea și elasticitatea acesteia.

În același timp, trebuie să ingerăm acizi grași omega-3 și vitaminele C și E, deoarece acestea sunt antioxidanți care previn îmbătrânirea pielii.

Femeie care știe că dieta afectează pielea
O dietă sănătoasă se va reflecta pe pielea sănătoasă, lipsită de imperfecțiuni. Prin urmare, este important să-ți limitezi consumul de grăsimi trans, alimente procesate și zahăr.

Importanța activității fizice și a odihnei

Pe lângă mâncare, este important să ai grijă și de alte aspecte care fac parte din obiceiurile sănătoase de viață. Sportul constant promovează sănătatea corectă a pielii. Transpirația elimină toxinele prezente în organism și favorizează regenerarea celulară implicată în construcția țesuturilor.

În timpul orelor în care dormim, corpul are o capacitate anabolică și de construcție mai mare. În acest interval de timp, celulele corpului se reproduc și țesuturile care au fost deteriorate după activitatea zilnică sunt reparate.

De asemenea, este important să eviți consumul de substanțe toxice precum tutunul și alcoolul pentru a preveni îmbătrânirea prematură a pielii. Stresul este un alt factor cheie în starea de sănătate a acestui organ.

Fructele și legumele: esențiale în dieta pentru îngrijirea pielii

Deoarece știm că dieta afectează pielea, este important să consumăm suficiente fructe și legume. Consumul regulat oferă organismului o cantitate mare de vitamine, minerale și antioxidanți. Toți acești nutrienți contribuie la buna funcționare a sănătății corpului și a pielii, potrivit cercetărilor publicate în revista Dermatoendocrinology.

Prin urmare, este esențial să consumi cel puțin 3 porții de fructe și legume pe zi. Consumul acestor alimente va împiedica pielea să se rideze mai devreme decât ar trebui.

În plus, există și alte alimente al căror consum poate fi benefic pentru piele. Ciocolata neagră poate fi un bun exemplu în acest sens. S-a demonstrat că aceasta conține o cantitate mare de flavonoizi, compuși antioxidanți care ajută la hidratarea pielii.

Un alt aliment bun pentru piele este iaurtul. Cantitatea de probiotice și biotina din iaurt promovează sănătatea intestinală și hrănesc pielea, potrivit celor mai noi cercetări științifice.

În cele din urmă, merită menționată și acțiunea fructelor tropicale, cum ar fi pepenele galben și mango, al căror conținut de carotenoizi a reușit, potrivit unui studiu publicat în Molecules, să îmbunătățească procesele legate de acnee și apariția coșurilor. În plus, pot reduce uscăciunea pielii și pot încetini îmbătrânirea și ridurile premature.

Fructe și legume verzi
Fructele și legumele sunt esențiale în dietă pentru a avea grijă de sănătatea pielii. Sunt importante și alte alimente, cum ar fi probioticele, cerealele integrale și sursele de proteine.

Fluidele sunt vitale

Menținerea corpului bine hidratat înseamnă întârzierea apariției ridurilor și curățarea porilor. Din acest motiv, cea mai bună opțiune este să bei cel puțin 2 litri de apă zilnic. Consumul de infuzii, precum ceaiul verde, poate avea efecte benefice asupra pielii.

Ceaiul verde are capacitatea de a reduce formarea acneei datorită interacțiunilor sale cu sistemul hormonal. În plus, datorită cantității mari de antioxidanți pe care o prezintă, permite pielii să arate mai tânără și să fie mai sănătoasă.

Dieta afectează în mare măsură pielea

Dieta joacă un rol important în sănătatea și frumusețea pielii. O dietă incorectă poate duce la îmbătrânirea prematură. Prin urmare, trebuie să avem grijă de aportul de vitamine și antioxidanți și să bem cel puțin 2 litri de apă zilnic.

S-ar putea să te intereseze...
Dieta pentru hidradenita supurativă
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Dieta pentru hidradenita supurativă

Dietele sănătoase sunt cei mai buni aliați pentru prevenirea și tratamentul multor boli. Încearcă dieta pentru hidradenita supurativă!



  • Schagen SK, Zampeli VA, Makrantonaki E, Zouboulis CC. Discovering the link between nutrition and skin aging. Dermatoendocrinol. 2012;4(3):298–307. doi:10.4161/derm.22876
  • Williams, S., Tamburic, S., & Lally, C. (2009). Eating chocolate can significantly protect the skin from UV light. Journal of Cosmetic Dermatology. https://doi.org/10.1111/j.1473-2165.2009.00448.x
  • Roudsari, M. R., Karimi, R., Sohrabvandi, S., & Mortazavian, A. M. (2015). Health Effects of Probiotics on the Skin. Critical Reviews in Food Science and Nutrition. https://doi.org/10.1080/10408398.2012.680078
  • Fox L., Csongradi C., Aucamp M., Plessis J., et al., Treatment modalities for acne. Molecules, 2016.