Cum să prepari un smoothie care înlocuiește o masă

· 3 februarie 2016
Un smoothie poate înlocui fără probleme o masă, cu condiția să fie preparat din ingrediente care oferă organismului toți nutrienții de care are nevoie. 

O dietă echilibrată ne face să ne simțim sănătoși, energici și binedispuși. Ca să accesăm aceste beneficii, fiecare masă trebuie să includă nutrienți esențiali. Știm că este bine să mâncăm fructe, legume, cereale și leguminoase. Dar oare putem combina asemenea alimente ca să obținem un smoothie care înlocuiește o masă?

În acest articol, îți arătăm că răspunsul la întrebarea de mai sus este da. Acest lucru este posibil și chiar benefic. În plus, îți oferim și câteva rețete de smoothie-uri delicioase și hrănitoare pe care le poți consuma la una din mese. Printre altele, te pot ajuta să atingi greutatea dorită.

Beneficiile smoothie-urilor

În general, când auzim cuvântul „smoothie” ne gândim la acele shake-uri pe bază de produse lactate (iaurt, lapte, înghețată) care sunt foarte bogate în calorii și nesănătoase.

În realitate, un smoothie este un  amestec de alimente pasate în blender, iar citind acest articol vei fi surprins să afli ce diversitate de ingrediente putem folosi.

Iată care sunt beneficiile pe care le poți accesa dacă consumi regulat un smoothie care înlocuiește o masă:

  • Asemenea băuturi sunt ușor de digerat, un avantaj foarte mare mai ales pentru persoanele care mănâncă prea repede, fără să mestece bine alimentele.
  • Ne ajută să ne menținem greutatea sub control și reduc pofta de mâncare, întrucât sunt extrem de hrănitoare.
  • Previn sau tratează constipația, datorită conținutului bogat de fibre.
  • Sunt un aliat și pentru frumusețe, grație conținutului de vitamine și minerale.
  • Ne ajută să renunțăm la obiceiul de a sări peste mese, deoarece le putem lua cu noi atunci când plecăm de acasă.
  • Nu conțin lactoză, iar unele dintre ele nici gluten.

Citește și:

5 smoothie-uri care combat constipația

  • Pot fi consumate de către toți membrii familiei.
  • Sunt perfecte pentru a fi băute înainte de un efort fizic sau intelectual.
  • Sunt ușor de preparat și pot fi consumate în orice perioadă a anului.
Smoothie portocaliu

Ce ar trebui să conțină o dietă echilibrată?

Pentru a ne satisface apetitul și a ne potoli foamea, trebuie să-i oferim organismului o doză necesară de nutrienți esențiali la fiecare masă. Iată ce alimente trebuie să incluzi în smoothie-uri:

  • Fructe și legume: fructe cărnoase și cu coajă lignificată, legume cu frunze verzi
  • Surse de proteine: în acest caz de origine vegetală (alune, nuci, cereale, avocado)
  • Alimente care conțin amidon sau cereale: băuturi pe bază de cereale, banane
  • Surse de grăsimi sănătoase: uleiuri presate la rece, nuci, avocado
Smoothie cu avocado

Fiecare smoothie pe care îl preparăm ar trebui să conțină, într-o mai mică sau mai mare măsură, ingrediente din fiecare categorie de mai sus. Ar trebui să ținem cont de nevoile, vârsta, greutatea și rutina noastră zilnică, precum și perioada zilei în care consumăm smoothie-ul.

Ce ingrediente să folosim?

Pentru beneficii maxime, ideal este să folosim alimente bio și de sezon. În acest fel putem să descoperim, de asemenea, ce anume ne place și să ne schimbăm gusturile.

Avem nevoie de următoarele ingrediente:

  • Fructe cărnoase: mere, pere, căpșuni, papaya, ananas, banane, avocado și nu numai
  • Legume cu frunze verzi: spanac, rucolă, frunze de sfeclă, salată verde
  • Nuci, alune, migdale, semințe de pin
  • Fructe deshidratate: prune, stafide, caise, curmale
  • Ulei vegetal (presat la rece): de măsline, migdale, susan, floarea soarelui, semințe de in, germeni de grâu
  • Băuturi vegetale (pe bază de ovăz, orez, hrișcă, migdale), sucuri naturale de fructe sau apă
  • Îndulcitor (opțional): miere de albine, nectar de agave, zahăr brun
  • Suplimente alimentare: drojdie, polen, germeni de grâu, spirulină, pir
Banane încluse într-un smoothie care înlocuiește o masă

Exemple de smoothie-uri care pot înlocui o masă

Iată câteva exemple de smoothie-uri delicioase și hrănitoare:

  • Smoothie verde: avocado, baby spanac, o banană coaptă și o băutură pe bază de orez
  • Smoothie roșu: căpșuni, sfeclă fiartă, stafide, nuci de macadamia, ulei de floarea soarelui și suc de merișoare
  • Smoothie portocaliu: papaya, frunze de sfeclă, semințe de pin, caise uscate, ulei de migdale, fulgi de ovăz înmuiați în apă, germeni de grâu
  • Smoothie galben: ananas, nuci, curmale, ulei de susan, suc de mere și polen de albine

Cum se bea un smoothie care înlocuiește o masă

În ciuda texturii lichide, un smoothie conține numeroase ingrediente, unele dintre ele în stare crudă și bogate în fibre. Așadar, trebuie băut încet, gustând și oarecum mestecând fiecare înghițitură, pentru o digestie și o absorbție mai ușoară, dar și pentru a beneficia de o senzație de sațietate.

Nu uita să citești:

Mic dejun: 8 feluri ușoare și hrănitoare

Dimineața putem opta pentru rețete mai dulci, cu fructe coapte și îndulcitori naturali, deoarece ne oferă energie și bună dispoziție.

Seara, în schimb, îți recomandăm să alegi fructe mai sărace în calorii, cum ar fi merele sau perele. Adaugă și o cantitate mai mare de legume, acestea având efecte relaxante care ne ajută să ne odihnim mai bine, stimulând în același timp și pierderea în greutate.