Cum se antrenează bicicliștii pentru Giro d'Italia?
 

Cum se antrenează bicicliștii pentru Giro d'Italia?

Evenimentele sportive majore atrag atenția tuturor, iar protagoniștii vor să se ridice la înălțimea așteptărilor. Din acest motiv, se pregătesc în mod special pentru cele mai importante competiții.
Cum se antrenează bicicliștii pentru Giro d'Italia?

Ultima actualizare: 26 mai, 2022

Ciclismul este o disciplină sportivă foarte solicitantă, care necesită ore lungi de activitate fără întrerupere. Pentru cicliștii de elită, pregătirea fizică trebuie să fie și mai strictă. Cum se antrenează bicicliștii pentru Giro d’Italia?

Giro d’Italia este unul dintre cele trei mari tururi ale ciclismului internațional de cel mai înalt nivel. Celelalte două sunt Vuelta a España și Turul Franței.

Fiecare ediție are aproape trei săptămâni în care sportivii concurează non-stop pentru a păstra mult așteptatul maglia. Un astfel nivel competitiv necesită, desigur, un antrenament pe măsură.

Cum se antrenează bicicliștii pentru Giro d’Italia?

Unele dintre marile figuri care au concurat în ultimii ani au oferit publicului detalii despre pregătirea lor fizică. Datorită mărturisirilor acestora, ne-am putut face o idee despre cum se antrenează bicicliștii pentru Giro d’Italia.

În plus, platforme precum Strava și Training Peaks permit accesul la datele de antrenament ale celor mai buni bicicliști din lume. Mulți dintre ei pedalează între 20 și 30 de ore pe săptămână.

În continuare, vom aprofunda câteva exemple pentru a evidenția munca enormă a unui sportiv pentru a-și atinge obiectivele.

Chris Froome

Chris Froome este un ciclist britanic născut în Kenya, care a câștigat Giro d’Italia în 2018. În urmă cu câțiva ani, a declarat că sesiunile sale de antrenament sunt în număr de 3 pe zi. Pe lângă pedalat, el face exerciții de forță pentru a-și menține mușchii puternici.

Pentru ediția din acel an, s-a antrenat în etape. Prima a fost pe vulcanul Teide, în Insulele Canare din Spania. Acolo a putut lucra la înălțime, ceea ce i-a permis să-și îmbunătățească rezistența și să eficientizeze consumul de oxigen al organismului.

Etapa a doua a fost în mijlocul competiției, în Turul Alpilor. Acest lucru l-a ajutat să se antreneze pe pistă.

Ultima etapă din Monaco a fost parcursă la viteză redusă, dar a avut mulți kilometri, desfășurându-se cu mai puțin de o săptămână înainte de concursul din Italia.

Ciclist pe drum asfaltat
Antrenamentul pentru o competiție de acest calibru este intens. Volumul este de până la 30 de ore de pedalat pe săptămână.

Richard Carapaz

Ecuadorianul Richard Carapaz a fost câștigătorul Giro d’Italia în 2019. A devenit astfel primul ciclist din acea țară și al treilea din America Latină care a câștigat acest concurs.

Unul dintre secretele lui este modul de antrenament. În 2021, Carapaz a surprins lumea ciclismului când și-a împărtășit antrenamentul la altitudine pe rețelele de socializare. Locul său de antrenament a fost vulcanul Cotopaxi, la 4.800 de metri deasupra nivelului mării. Vârful vulcanului este la 5900 de metri.

Rutina lui Carapaz are un punct comun cu cea a lui Froome: altitudinea. Un alt ciclist se antrenează pentru Giro d’Italia concentrându-se pe anduranță, capacitatea aerobă și terenul abrupt.

Într-un alt moment al aceluiași sezon, ecuadorianul și-a îndreptat atenția către îmbunătățirea vitezei pe traseele țării sale. A căutat să se pregătească pentru probele contra cronometru, în care sportivii concurează separat, încercând să înregistreze cel mai bun timp posibil.

Cum se antrenează bicicliștii pentru concurs

Alte abilități cheie pentru bicicliști

Până acum, am văzut că bicicliștii menționați își îmbunătățesc forța musculară, rezistența și viteza. Pentru a face acest lucru, ei apelează atât la antrenamentul în sală, cât și la cel pe pistă.

Cu toate acestea, există și alte abilități care merită atenție. De exemplu, bicicliștii încearcă să-și maximizeze punctul de efort maxim. În acest sens, unii dintre ei apelează la HIIT sau antrenamentul pe interval de mare intensitate.

Alte concepte la care lucrează sunt tempo (ritmul de pedalare), tensiunea musculară (suprasolicitarea mușchilor din cauza efortului) și pragul anaerob. Toate sunt variabile care determină capacitatea fizică a unui biciclist și sunt importante pentru că definesc planificarea și strategia.

Giro d’Italia este câștigat prin antrenament

La toate cele de mai sus se adaugă multe alte variabile care influențează foarte mult pregătirea unui sportiv:

  • Dietă
  • Odihnă
  • Pregătirea minții

După cum am văzut, sacrificiul pe care bicicliștii îl fac pentru a concura în Giro d’Italia este enorm. Nu este doar o chestiune de săptămâni, ci de luni și chiar ani pentru a se pregăti pentru marele eveniment.

Deși nu există o formulă sigură și fiecare sportiv are propriile caracteristici și abilități, toți bicicliștii pot învăța de la marii lor idoli. Indiferent de strategia fiecăruia, este clar că angajamentul și disciplina sunt extrem de importante.

S-ar putea să te intereseze...
5 semne că te descurci bine dacă ești începător la sală
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
5 semne că te descurci bine dacă ești începător la sală

Dincolo de eventualele modificări fizice, următoarele semne marchează că ești pe drumul cel bun dacă ești începător la sală.