De ce să consumi paste integrale?

14 August, 2020
Pastele integrale din grâu se remarcă datorită conținutului lor de fibre alimentare. Aportul regulat de fibre este asociat cu un risc mai mic de diabet și boli cardiovasculare pe termen mediu și lung.

Știi de ce este indicat să consumi paste integrale din grâu? Pastele sunt unul dintre cele mai populare alimente din întreaga lume. Acestea au calități organoleptice excelente și oferă doze semnificative de energie. De asemenea, sunt incredibil de versatile.

Cu toate acestea, este de preferat să folosești paste de grâu integral, deoarece acestea au mai multe beneficii pentru sănătate în comparație cu pastele rafinate sau albe. În acest articol, îți vom explica proprietățile pastelor integrale și de ce ar trebui să le alegi în detrimentul celorlalte sortimente.

De ce să consumi paste integrale?

Pastele integrale din grâu sunt o sursă de fibre

Spre deosebire de pastele albe, pastele din grâu integral conțin o cantitate semnificativă de fibre. Acest nutrient este esențial pentru sănătatea tractului gastrointestinal. De fapt, consumul de fibre este legat de sănătatea microbiotei, potrivit unui articol publicat în revista Cell Host & Microbe.

În plus, fibrele alimentare ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare pe termen mediu și lung. De fapt, mai multe studii raportează faptul că aportul regulat de fibre scade riscul apariției bolilor cardiovasculare.

De asemenea, fibrele alimentare ajută la modificarea ușoară a profilului lipidic prin blocarea parțială a absorbției intestinale a colesterolului.

Citește și:
 
Bărbat care știe că este bine să consumi paste integrale

Induc rapid senzația de sațietate, iar aceasta durează mai mult timp

Pastele integrale din grâu au avantajul de a induce valori mai mici ale glicemiei și ale insulinei în comparație cu sortimentele rafinate. Acest lucru reduce probabilitatea de a suferi de hipoglicemie reactivă și apetit crescut la scurt timp după masă. Prin urmare, pastele integrale sunt cu siguranță un aliment mai bun decât cele albe atunci când vine vorba de inducerea senzației de sațietate.

O bună gestionare a mecanismului de sațietate este crucială pentru toți cei care doresc să slăbească. Unul dintre motivele pentru care oamenii renunță la dietă este anxietatea alimentară din cauza alegerilor neinspirate ce duc la o poftă de mâncare constantă.

Alegerea alimentelor bogate în fibre, cu un indice glicemic scăzut, ajută la inducerea sațietății. Prin urmare, aceste alimente te pot ajuta să eviți gustările între mese. Acest fapt se traduce printr-un număr mai mic de calorii ingerate pe zi, ceea ce afectează pozitiv greutatea corporală.

Pastele integrale din grâu sunt mai bune pentru sănătate

Un alt avantaj al pastelor din grâu integral este impactul lor mai mic asupra pancreasului. Consumul acestui aliment solicită pancreasul mai puțin decât o face consumul pastelor albe. Acest lucru are multiple beneficii pentru sănătate, inclusiv reducerea riscului de rezistență la insulină.

Rezistența la insulină este primul pas în dezvoltarea diabetului de tip 2. Experții sunt conștienți de necesitatea prevenirii patologiilor pancreatice. Diabetul este adesea asociat cu obezitatea și dezvoltarea bolilor de inimă. Din acest motiv, înlocuirea consumului de paste albe cu paste din grâu integral este un pas către o sănătate de fier.

Îți recomandăm:

Rețetă de paste cu lămâie și creveți pentru cină

De ce să consumi paste integrale din grâu
Versiunile alimentare din grâu integral sunt mai sănătoase.

Pastele integrale sunt o opțiune mai bună pentru sportivi

Mulți sportivi obișnuiesc să mănânce paste înainte de antrenament sau în timpul competițiilor. Pastele de grâu integral sunt benefice în aceste situații. Acest aliment permite glicemiei să rămână stabilă și să nu inducă vârfuri abrupte și de scurtă durată.

Principalul beneficiu al consumului de paste integrale este întârzierea debutului oboselii. În plus, reducerea riscului de hipoglicemie reactivă se poate traduce printr-o performanță îmbunătățită.

Din acest motiv, sportivii ar trebui să evite zaharurile simple și făinurile rafinate chiar înainte de competiție. Orezul integral sau pastele din grâu integral sunt alimente care garantează un aport de energie corect și sigur.

De ce ar trebui să alegi pastele de grâu integral

Încă te mai întrebi de ce să consumi paste integrale? Pastele din grâu integral au anumite avantaje față de omologul lor alb. Cele mai multe sortimente sunt asociate cu un conținut mai mare de fibre. Acesta cresc sațietatea și controlează vârfurile de insulină din sânge, reducând complicațiile asociate cu hipoglicemia reactivă.

Cu toate acestea, pastele integrale sunt un aliment bogat în carbohidrați, pe care nu trebuie să-l consumi în exces. Nu uita că orezul brun sau quinoa sunt întotdeauna variante mai inspirate. În plus, trebuie să subliniem faptul că fundamentul unei diete echilibrate este varietatea alimentară. Prin urmare, este important să incluzi diferite tipuri de alimente în dieta ta zilnică.

  • Hartley L., May MD., Loveman E., Colquitt JL., Rees K., Dietary fibre for the primary prevention of cardiovascular disease. Cochrane Database Syst Rev, 2016.
  • Makki K., Deehan EC., Walter J., Backhed F., The impact of dietary fiber on gut microbiota in host health and disease. Cell Host Microbe, 2018. 23 (6): 705-715.