Durerea la genunchi: cauze și remedii

· 8 septembrie 2015
Există mai multe feluri de durere la genunchi. Mai jos îți vom explica care sunt acestea și îți vom oferi câteva sfaturi simple pentru a te trata.

Nu ne-am putea mișca fără articulațiile de la nivelul genunchilor, drept pentru care acestea se numără printre cele mai solicitate părți ale corpului uman. Așadar, n-ar trebui să ne surprindă faptul că durerea la genunchi este o problemă relativ frecventă.

Genunchii pot începe să te doară la orice vârstă. Cele mai obișnuite cauze ale acestui tip de disconfort sunt:

Este foarte probabil ca durerea la genunchi să fie foarte intensă, afectându-ți calitatea vieții. Ca s-o previi, trebuie să ai un stil de viață activ și să urmezi o dietă sănătoasă.

Dacă însă deja au început să te doară genunchii, află că nu duci lipsa de moduri de a ameliora disconfortul. Citește în continuare și ia aminte!

Ce factori provoacă durerea la genunchi?

Anatomia genunchiului

Trebuie reținut faptul că articulația genunchiului este cea mai mare articulație a corpului uman. Ea este necesară pentru a realiza majoritatea mișcărilor pe care trebuie să le facem zilnic.

Citește și:

6 remedii pentru durerile de oase

Pentru ca genunchii să fie flexibili, există o serie de structuri complexe care trebuie să fie mereu în formă bună. Printre acestea se numără:

  • Oasele
  • Cartilagiile
  • Ligamentele
  • Mușchii
  • Tendoanele

Mai jos vom vedea care sunt cauzele principale ale apariției durerii la genunchi.

Leziunile și mișcările greșite

Uneori se poate întâmpla să te lovești la genunchi sau să faci o mișcare greșită în urma căreia să simți un fel săgetătură. Dacă ți s-a întâmplat așa ceva, este foarte posibil să ai o leziune la nivelul meniscului. Durerea rezultate va fi difuză și o vei resimți cel mai intens după circa 24 de ore.

Poți avea și o leziune la nivelul ligamentelor. Dacă durerea este atât de întensă încât te înpiedică să calci pe picior, aceasta ar putea fi cauza. O astfel de leziune se vindecă destul de greu.

Mișcările greșite sau loviturile pot, de asemenea, cauza și tendinită sau bursită la genunchi. Aceste două leziuni rezultă în urma inflamației bursei, un sac mic plin de lichid localizat între os și mușchi sau tendoane, care acționează ca o pernă.

Artroza

O cauză posibilă este artroza, o boală care se manifestă prin deteriorarea cartilajelor. Atunci când ai artroză, oasele tale se freacă unul de celălalt, motiv pentru care poți simți durere chiar și atunci când nu faci nimic mai neobișnuit decât să urci scările.

Genunchiul te va durea cel mai rău noaptea. Din păcate, în prezent nu există nici un leac pentru artroză. Ca să-ți ameliorezi simptomele, va trebuie fie să iei medicamente, fie să apelezi la diversele remedii naturiste.

Artrita reumatoidă

Altă cauză posibilă este artrita reumatoidă, și aceasta afectând cartilagiile. Simptomele sale includ:

  • Oboseală
  • Stări generale de rău
  • Febră

Vestea bună este că această boală poate fi tratată. Există medicamente pe care le poți lua și, dacă optezi pentru o intervenție chirurgicală de înlocuire a cartilajelor degradate, poți restaura funcționarea corectă a genunchilor tăi.

Totuși, pentru a afla care este cea mai bună soluție în cazul tău, consultă un medicul.

Remedii pentru a ameliora durerea la genunchi

Uleiurile vegetale

Lingură cu ulei de măsline

Uleiul de măsline este foarte util pentru a ameliora durerile la genunchi. Acesta are proprietăți antiinflamatorii și stimulează circulația.

Poți să încerci să-ți faci un masaj zilnic cu două linguri de ulei de măsline, după care să-ți înfășori genunchii în tifon.

Pungile pentru gheață medicinale

Aceste pungi sunt foarte utile dacă vrei să reduci o inflamație sau să ameliorezi o durere. Umple punga cu cuburi de gheață și apoi ține-o pe genunchi timp de 20 de minute (nu mai mult sau riști să-ți rănești pielea).

Remediu cu făină de grâu și curcuma

Castron cu pudră de curcuma

Poți să-ți prepari o pastă antiinflamatoare folosind următoarele ingrediente:

  • Lapte
  • Făină de grâu
  • Ulei de ricin
  • Pudră de curcuma

Adaugă trei linguri de făină de grâu, o lingură de ulei de ricin și un vârf de cuțit de pudră de curcuma unei jumătăți de pahar de apă fierbinte.

Asigură-te că amestecul are consistența unei paste, apoi aplică-l repede pe genunchi. Acest remediu va ameliora durerea imediat.

Alte antiinflamatoare naturale

Există mai multe alimente care pot reduce inflamațiile de la nivelul genunchilor. Dacă urmezi o dietă variată care le include , atunci o să te simți mult mai bine.

Este foarte important ca dieta ta să includă:

  • Surse de acizi grași omega-3 (somon, hering, sardine)
  • Semințe de chia
  • Semințe de in
  • Broccoli
  • Afine
  • Fructe goji
  • Curcuma
  • Ananas
  • Ceai verde

Nu uita să citești:

8 alimente bogate în calciu ce ajută la întărirea oaselor

Alte recomandări pentru a trata durerea genunchi

  • Evită să te îngrași excesiv. Obezitatea afectează foarte mult genunchii.
  • Înotul te poate ajuta să-ți întărești genunchii.
  • Dacă suferi de artroză la genunchi, evită să faci exercițiile fizice prea obositoare, cum ar fi alergatul sau mersul pe bicicletă. Atunci când durerile sunt foarte intense, cel mai bine este să te odihnești.
  • Medicamentele antiinflamatoare tind să aibă foarte multe efecte secundare. Discută cu medicul tău pentru a stabili care este cea mai bună variantă pentru tine.
  • Bumbaširevic, M., Lešic, A., & Bumbaširevic, V. (2010). Anterior knee pain. Orthopaedics and Trauma. https://doi.org/10.1016/j.mporth.2009.06.005
  • Berbert, A. A., Kondo, C. R. M., Almendra, C. L., Matsuo, T., & Dichi, I. (2005). Supplementation of fish oil and olive oil in patients with rheumatoid arthritis. Nutrition. https://doi.org/10.1016/j.nut.2004.03.023
  • Ross, S. M. (2016). Turmeric (curcuma longa): Effects of curcuma longa extracts compared with ibuprofen for reduction of pain and functional improvement in patients with knee osteoarthritis. Holistic Nursing Practice. https://doi.org/10.1097/HNP.0000000000000152
  • Messier, S. P., Loeser, R. F., Miller, G. D., Morgan, T. M., Rejeski, W. J., Sevick, M. A., … Williamson, J. D. (2004). Exercise and Dietary Weight Loss in Overweight and Obese Older Adults with Knee Osteoarthritis: The Arthritis, Diet, and Activity Promotion Trial. Arthritis and Rheumatism. https://doi.org/10.1002/art.20256