Durerea la genunchi: cauze și remedii

· 8 septembrie 2015

Mulțumită acelor articulații numite genunchi, poți merge, urca scările sau fugi. Atunci când vine vorba să te miști, aceștia sunt categoric una din cele mai importante părți ale corpului tău, motiv pentru care nu este neobișnuit ca uneori să ai o durere, un disconfort, inflamații sau uzură la genunchi.

Există mai multe feluri de durere la genunchi. Mai jos îți vom explica care sunt acestea și îți vom oferi câteva sfaturi simple pentru a te trata.

Genunchii pot începe să te doară la orice vârstă. Cele mai obișnuite cauze ale acestor dureri de genunchi sunt loviturile, problemele de ligament și debutul artrozei. Este foarte probabil ca ele să fie foarte intense, afectându-ți calitatea vieții, motiv pentru care trebuie să le previi apariția ducând un stil de viață activ și ținând un regim sănătos. Însă, dacă ai început deja să ai dureri, poți să te tratezi urmând doar câteva sfaturi simple. Citește în continuare!

Ce provoacă durerile la genunchi?

anatomie-genunchi

Trebuie reținut faptul că genunchiul este cea mai mare articulație a corpului uman. Acesta este necesar pentru a realiza majoritatea mișcărilor pe care trebuie să le facem zilnic.

Pentru ca genunchii să fie flexibili, există o serie de structuri complexe ce trebuie să fie mereu în formă bună pentru a funcționa, printre care se numără oasele, cartilagiile, ligamentele, mușchii și tendoanele. Mai jos vom vedea care sunt cauzele principale ale apariției durerii de genunchi.

Te doare genunchiul în urma unui mișcări greșite?

  • Uneori se poate întâmpla să te lovești la genunchi sau să faci o mișcare greșită în urma căreia să simți un fel săgetătură. Dacă ți s-a întâmplat așa ceva, este foarte posibil să ai o leziune la nivelul meniscului. Durerea pe care o vei avea va fi difuză și o vei resimți cel mai intens după circa 24 de ore.
  • Poți avea și o leziune la nivelul ligamentelor. Dacă simți durere în genunchi atât de rău încât nici măcar nu poți să calci pe picior, este posibil să-ți fi lezat una sau două din ligamentele ce se găsesc în interiorul acestuia. O astfel de leziune se vindecă destul de greu.
  • Mișcările greșite sau loviturile pot, de asemenea, cauza și tendinită sau bursită la genunchi. Aceste două leziuni rezultă în urma inflamației bursei, un sac mic plin de lichid localizat între os și mușchi sau tendoane, ce acționează ca o pernă.

Te doare genunchiul aparent fără nici un motiv?

  • O cauză posibilă este artroza, o boală ce se manifestă prin deteriorarea cartilajelor. Atunci când ai artroză, oasele tale se freacă unul de celălalt, motiv pentru care poți simți durere chiar și atunci când nu faci nimic mai neobișnuit decât să urci scările. Genunchiul te va durea cel mai rău noaptea. Din păcate, nu există nici un leac în prezent pentru artroză. Ca să îți ameliorezi simptomele va trebuie fie să iei medicamente, fie să apelezi la diversele remedii naturiste.
  • Altă cauză posibilă este artrita reumatoidă, și aceasta afectând cartilagiile. Simptomele includ oboseală, stări generale de rău și chiar și febră. Însă, vestea bună este că această boală poate fi tratată. Există medicamente pe care le poți lua și, dacă optezi pentru o intervenție chirurgicală de înlocuire a cartilajelor degradate, poți restaura funcționarea corectă a genunchilor tăi. Totuși, pentru a afla care este cea mai bună soluție în cazul tău, consultă-ți medicul.

Remedii pentru a ameliora durerea la genunchi

Uleiurile vegetale

ulei-de-măsline

Uleiul de măsline este foarte util pentru a ameliora durerile la genunchi. Acesta are proprietăți antiinflamatoare și stimulează circulația. Poți să încerci să-ți faci un masaj zilnic cu două linguri de ulei de măsline, după care să-ți înfășori genunchii în tifon.

Pungile pentru gheață medicinale

gheață-2

Aceste pungi sunt foarte utile dacă vrei să reduci o inflamație sau să ameliorezi o durere. Umple punga cu cuburi de gheață și apoi ține-o pe genunchi timp de 20 de minute (nu mai mult sau riști să-ți rănești pielea).

Remediu din făină de grâu și curcuma

Curcumă

Poți să-ți prepari o pastă antiinflamatoare folosind lapte, făină de grâu, ulei de ricin și pudră de curcuma.

Introdu trei linguri de făină de grâu, o lingură de ulei de ricin și un vârf de cuțit de pudră de curcuma într-o jumătate de pahar de apă fierbinte. Asigură-te că amestecul are consistența unei paste și apoi, cât timp este cald, aplică-l repede pe genunchi. Acest remediu îți va ameliora durerea foarte mult.

 Antiinflamatoare naturale

fructe-goji

Există mai multe alimente ce pot reduce inflamațiile la nivelul genunchilor. Dacă urmezi o dietă variată ce le include și pe acestea, atunci o să-ți fie mult mai bine. Este foarte important ca dieta ta să includă multe surse de Omega-3 (somon, hering, sardine), semințe de chia, semințe de in, broccoli, afine, fructe goji, curcuma, ananas și ceai verde.

Alte recomandări pentru a trata durerile la genunchi

  • Evită să te îngrași prea mult. Obezitatea afectează foarte mult genunchii.
  • Înotul te va ajuta foarte mult să-ți întărești genunchii.
  • Dacă suferi de artroză la genunchi, evită să faci exercițiile fizice prea obositoare, cum ar fi alergatul sau mersul pe bicicletă. Atunci când durerile sunt foarte intense, cel mai bine este să te odihnești.
  • Medicamentele antiinflamatoare tind să aibă foarte multe efecte secundare. Dacă este musai să apelezi la medicamente, acetaminofenul este o opțiune preferabilă.