Fructe care accelerează metabolismul

28 Noiembrie, 2018
Auzim adesea mulți oameni spunând că vor foarte mult să slăbească sau să scadă cu un număr măsura la haine. Această dorință devine pentru ei o prioritate, concentrându-se întreaga viață asupra atingerii acestui obiectiv, până în punctul în care devine chiar o obsesie. 

Îți prezentăm câteva fructe care accelerează metabolismul, bogate în antioxidanți și nutrienți esențiali și facilitează pierderea kilogramelor în plus.

Însă pierderea în greutate nu este o sarcină dificilă dacă reușești să îți accelerezi metabolismul în mod natural. Acest lucru poate fi obținut prin consumul anumitor fructe care conțin o cantitate mare de antioxidanți și care te ajută să elimini lichidele în exces sau toxinele din organism.

Vrei să afli mai multe despre acest subiect? Citește în continuare! Mai jos, îți prezentăm o serie de fructe care sunt de mare ajutor în acest sens.

Te-ar putea interesa și:

Fructe bune pentru abdomen plat

Fructe care accelerează metabolismul – grepfrut

Acest fruct contribuie la tratarea constipației și a afecțiunilor aparatului urinar. Mai mult, conține un antioxidant care ajută organismul să utilizeze în mod eficient insulina, menținând astfel echilibrul nivelului de zahăr din sânge.

În plus, ajută la arderea calorilor, fiind un aliment esențial în cadrul unei diete ce vizează pierderea în greutate. Beneficiile sale au fost dovedite de cercetătorii de la Clinica Scripps din California.

Mere

Pe lângă faptul că face parte din categoria de fructe care accelerează metabolismul, acestea detoxifică și ficatul. Mai mult, datorită metioninei și a peptidelor din compoziția lor, merele scad colesterolul și nivelul de glucoză din sânge.

În plus, ajută la întărirea memoriei și la tratarea bolilor neurodegenerative. Studiile efectuate în cadrul Universității din Rio de Janeiro au arătat că un consum de 3 mere mici pe zi contribuie în mod semnificativ la pierderea în greutate.

Pere

Perele accelerează metabolismul

Perele sunt bogate în vitamine și acid folic. La fel ca merele, acestea accelerează metabolismul și reduc nivelurile ridicate de lipide din organism. Dacă vrei să verifici cantitatea de fier din acest fruct, nu trebuie decât să tai o pară în jumătate; dacă devine maro, înseamnă că are un conținut ridicat de fier, dar dacă nu își schimbă culoarea, conținutul de fier este scăzut.

Fructe care accelerează metabolismul – citrice

Citricele conțin trei straturi cu diverse proprietăți fitochimicale, inclusiv vitamina C care are proprietăți antioxidante și întărește sistemul imunitar. În plus, ajută la arderea grăsimilor și la accelerarea metabolismului.

Te-ar putea interesa și:

Cum să îți accelerezi metabolismul pentru a slăbi

Papaya

Papaya accelerează metabolismul

Deși unele persoane susțin că nu tolerează mirosul acestui fruct și, prin urmare, nu se apropie de el, și-ar schimba cu siguranță părerea dacă ar afla câte beneficii oferă organismului.

Papaya conține papaină, o enzimă care facilitează digerarea proteinelor, îmbunătățește metabolismul și, datorită numărului mic de calorii, ajută la slăbit.

În plus, contribuie la eliminarea apei în exces, iar electroliții din compoziția sa ajută, printre altele, la prevenirea insuficienței cardiace și a hipertensiunii. Deci, nu mai sta pe gânduri și mănâncă și tu papaya!

Și fructele picante accelerează metabolismul

Alimentele picante reprezintă un subiect principal de interes pentru mulți cercetători datorită efectelor lor surprinzătoare asupra organismului. După numai trei ore de la consumul unor alimente iuți, metabolismul unei persoane poate crește cu până la 25%.

Acestea ajută la arderea caloriilor și la eliberarea endorfinelor (ceea ce înseamnă că reprezintă și un stimulent puternic, precum și un tratament eficient împotriva depresiei).

Kiwi

Kiwi accelerează metabolismul

Originar din China, acest fruct este bogat în fibre și vitamine, întărind astfel sistemul imunitar. Conținutul ridicat de fibre ajută la îmbunătățirea digestiei și a metabolismului, precum și la echilibrarea nivelului de colesterol din sânge.

Un singur kiwi oferă cantitatea zilnică necesară de vitamina C, atât pentru copii, cât și pentru adulți.

Cantalup

Datorită conținutului ridicat de apă, acest fruct se topește în gură. Este dulce și ideal pentru zilele fierbinți de vară, iar datorită faptului că este bogat în potasiu, este foarte eficient în menținerea unui metabolism rapid care contribuie la pierderea în greutate.

Ține minte…

După cum ai putut observa în acest articol, există multe fructe care îmbunătățesc metabolismul. Acestea sunt și mai eficiente dacă sunt consumate între mese pentru ca nutrienții oferiți să fie absorbiți mai ușor de către aparatul digestiv.

Nu uita că fructele reprezintă instrumente valoroase în procesul de accelerare a metabolismului, cu condiția să adopți o dietă echilibrată și sănătoasă. Nu putem mânca numai fructe toată ziua, deoarece organismul are nevoie și de alte substanțe nutritive, vitamine și minerale pentru a funcționa în mod corespunzător.

În plus, mișcarea este, de asemenea, o condiție esențială pentru o sănătate de fier. Câteva exerciții fizice ușoare după masă pot fi de mare ajutor în acest sens. Acestea fiind spuse, ești pregătit să dai o șansă acestor fructe minunate?

  • Villarroel Bajo, A., & Cornejo Sanz, J. J. (2005). Alteraciones del metabolismo hidrocarbonado y menopausia. Alterations of the Hydrocarbonated Metabolism and Menopause.
  • María Palermo. (2017). Siete formas de acelerar el metabolismo y quemar muchas más calorías. El Confidencial.
  • Lirani, A. P. R., & Lazaretti-Castro, M. (2005). Evidências da ação de agentes físicos sobre o metabolismo do tecido ósseo e seus potenciais usos clínicos. Arquivos Brasileiros de Endocrinologia & Metabologia. https://doi.org/10.1590/S0004-27302005000600006
  • Tierra Orta, J., & Algarra, J. C. (2009). EDUCACIÓN FÍSICA EN ALUMNOS CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES. Wanceulen E.F. Digital.
  • Fundación Española de la Nutrición. Pomelo. http://www.fen.org.es/mercadoFen/pdfs/pomelo.pdf
  • J Med Food. 2006 Spring;9(1):49-54. The effects of grapefruit on weight and insulin resistance: relationship to the metabolic syndrome. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16579728
  • Appetite. 2008 Sep;51(2):291-5. doi: 10.1016/j.appet.2008.03.001. Epub 2008 Mar 7. A low-energy-dense diet adding fruit reduces weight and energy intake in women.
  • Nutr J. 2004; 3: 5. Published online 2004 May 12. doi: 10.1186/1475-2891-3-5. Apple phytochemicals and their health benefits
  • Int J Prev Med. 2011 Apr-Jun; 2(2): 94–100. Effects of Apple Consumption on Lipid Profile of Hyperlipidemic and Overweight Men. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3093779/
  • Fundación Española de la Nutrición. Pera. http://www.fen.org.es/mercadoFen/pdfs/pera.pdf
    Nutr Today. 2015 Nov; 50(6): 301–305. Published online 2015 Nov 23. doi: 10.1097/NT.0000000000000112. Systematic Review of Pears and Health
  • Food Sci Nutr. 2018 Jul; 6(5): 1214–1219. Published online 2018 May 8. doi: 10.1002/fsn3.660. Content of phenolic compounds and vitamin C and antioxidant activity in wasted parts of Sudanese citrus fruits
  • Nutr J. 2015 Sep 15;14:97. doi: 10.1186/s12937-015-0086-0. Effects of kiwi consumption on plasma lipids, fibrinogen and insulin resistance in the context of a normal diet.
  • Fundación Española de la Nutrición. Melón. http://www.fen.org.es/mercadoFen/pdfs/melon.pdf
  • Fundación Española de la Nutrición. Kiwi. http://www.fen.org.es/mercadoFen/pdfs/kiwi.pdf