Rețetă de desert delicios cu jeleu mozaic

Vă vom arăta cum să pregătiți un desert cu jeleu mozaic, o variantă simplă care va surprinde toți invitații prin aspectul și gustul său delicios.
Rețetă de desert delicios cu jeleu mozaic

Ultima actualizare: 20 Noiembrie, 2021

Desertul cu jeleu mozaic este mai ușor de preparat decât pare. De fapt, poate fi făcut acasă. Veți obține un rezultat incredibil. Vă veți surprinde invitații cu un preparat rar. Pentru a face acest lucru, vă vom prezenta rețeta; urmați-o pas cu pas!

Rețineți că este necesar să moderați consumul de dulciuri pentru a vă menține sănătatea în timp. Zaharurile adăugate pot avea un impact negativ asupra funcționării organismului atunci când apar în mod recurent în dietă.

Ingrediente pentru desertul cu jeleu mozaic

Pentru a pregăti desertul cu jeleu mozaic veți avea nevoie de următoarele ingrediente:

  • 1 plic gelatină cu aromă de struguri sau mure
  • 1 plic de gelatină cu aromă de cireșe sau căpșuni
  • 1 plic de gelatină cu aromă de portocale sau lămâie
  • 6 linguri de lapte condensat
  • 1 cană de lapte
  • 1 plic de gelatină simplă dizolvată în 2 linguri de apă caldă
Jeleu de fructe

Instrucțiuni pas cu pas

  1. Faceți jeleurile aromate. Amestecați gelatina cu o cană de apă. Nu uitați să puneți fiecare aromă într-un bol diferit. Pune toate recipientele în frigider pentru minim 3 ore.
  2. Apoi, preparați sosul. Pentru a face acest lucru, încălziți laptele condensat într-o oală și apoi adăugați gelatina fără aromă deja dizolvată. Bateți totul cu o furculiță până se amestecă ingredientele și așteptați să se răcească.
  3. Tăiați jeleurile aromate în cuburi medii.
  4. Puneți-le deasupra amestecului de lapte condensat.
  5. Puneți forma în frigider pentru aproximativ 3 ore.
  6. Serviți. Rețineți că puteți păstra desertul la rece câteva zile fără nicio problemă.

Contraindicațiile desertului cu jeleu mozaic

Acest preparat are o concentrație semnificativă de zahăr. Acest ingredient ar putea afecta negativ sănătatea metabolică dacă apare în exces în dietă. Persoanele care au patologii metabolice, cum ar fi diabetul, vor trebui să aibă o grijă deosebită. În acest caz, cel mai bine este să limitați prezența carbohidraților în dietă, potrivit unui studiu publicat în Nutrients.

Jeleu de căpșuni

Gelatina conține aditivi. Majoritatea vor fi coloranți alimentari, în mare parte inofensivi pentru organism. Elementele cu efect negativ au fost retrase de pe piață de autoritățile sanitare pentru a proteja populația.

Cu toate acestea, evitați alegerea gelatinelor care conțin îndulcitori artificiali. Acești compuși ar putea afecta densitatea și diversitatea microbiotei și prezintă un risc crescut de disbioză. Acest lucru este dovedit de o investigație publicată în Jurnalul EXCLI.

Beneficiile gelatinei

În ciuda considerentelor de mai sus, consumul de gelatină poate aduce anumite beneficii pentru sănătate, mai ales în cazul persoanelor care fac sport.

Un studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition a reușit să arate că includerea acestui aliment în dieta sportivului poate stimula sinteza colagenului.

Colagenul este una dintre cele mai abundente proteine din corpul uman. Face parte din majoritatea țesuturilor. Asigurarea producției sale optime este secretul pentru reducerea riscului de accidentare și pentru îmbunătățirea proceselor de recuperare după un accident legat de țesutul slab.

Vitaminele C și A ajută la stimularea acestui proces fiziologic, așa că nu ar trebui să lipsească în alimentația celor care fac sport de intensitate ridicată. Nerespectarea acestui lucru ar putea duce la eșecuri care limitează performanța.

Pentru ocazii speciale, recomandăm: Tort cu brânză și mere cu migdale

Preparați desert cu jeleu mozaic

După cum ați văzut, pregătirea desertului cu jeleu mozaic este mult mai ușoară decât pare. Este o opțiune excelentă pentru sărbători, deoarece va surprinde și va mulțumi mesenii. Desigur, desertul nu ar trebui inclus în dieta obișnuită din cauza conținutului ridicat de zaharuri adăugate.

Pentru o sănătate bună, este esențial să combinați o dietă adecvată cu alte obiceiuri sănătoase. Printre acestea se remarcă mișcarea regulată. Dacă faceți sport în mod frecvent, impactul acestor nutrienți asupra organismului este redus semnificativ. Asta nu înseamnă că pot fi consumați fără limită.

S-ar putea să te intereseze...
Rețetă de fursecuri fără zahăr cu fulgi de ovăz și iaurt
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Rețetă de fursecuri fără zahăr cu fulgi de ovăz și iaurt

Această rețetă de fursecuri fără zahăr cu fulgi de ovăz și iaurt este foarte ușoară și foarte hrănitoare, ideala pentru micul dejun.



  • Bolla, A. M., Caretto, A., Laurenzi, A., Scavini, M., & Piemonti, L. (2019). Low-Carb and Ketogenic Diets in Type 1 and Type 2 Diabetes. Nutrients11(5), 962. https://doi.org/10.3390/nu11050962
  • Emamat, H., Ghalandari, H., Tangestani, H., Abdollahi, A., & Hekmatdoost, A. (2020). Artificial sweeteners are related to non-alcoholic fatty liver disease: Microbiota dysbiosis as a novel potential mechanism. EXCLI journal19, 620–626. https://doi.org/10.17179/excli2020-1226
  • Shaw, G., Lee-Barthel, A., Ross, M. L., Wang, B., & Baar, K. (2017). Vitamin C-enriched gelatin supplementation before intermittent activity augments collagen synthesis. The American journal of clinical nutrition105(1), 136–143. https://doi.org/10.3945/ajcn.116.138594