Supa de broccoli: beneficii incredibile

· 1 februarie 2017
Printre altele, supa de broccoli te ajută să slăbești, îți întărește sistemul imunitar și îmbunătățește tranzitul intestinal datorită conținutului său de fibre. 

Supa de broccoli este o modalitate excelentă de a consuma această legumă sănătoasă. O dietă bogată în broccoli oferă numeroase beneficii pentru organism.

Broccoli este o legumă cruciferă care face parte din aceeași familie ca varza. În aceeași categorie sunt incluse și varza de Bruxelles, napul, conopida și multe altele.

La fel ca toate legumele enumerate mai sus, broccoli conține puține calorii, dar o doză ridicată de calciu. În plus, acesta conține și ingrediente active care ajută la combaterea cancerului.

Broccoli este un aliment foarte important pentru siluetă. Dacă încerci să pierzi câteva kilograme, supa de broccoli poate fi una dintre cele mai bune opțiuni.

Broccoli, o sursă de vitamine

Supa de broccoli este bogată în vitamine

Multe studii arată că broccoli este o sursă importantă de vitamina C. Revista Time a inclus această legumă într-un top 10 al alimentelor care au „un impact pozitiv asupra sănătății.”

Te-ar putea interesa și:

Broccoli: beneficii incredibile pentru sănătate

Vitaminele C, E și B6, precum și un compus anticancerigen numit sulforafan sunt printre nutrienții principali ai broccoli-ului.

Pe lângă vitamine, broccoli are un conținut ridicat de calciu, un mineral esențial pentru dezvoltarea oaselor și pentru pierderea în greutate.

Un alt beneficiu oferit de broccoli: fibrele

Supa de broccoli conține fibre

Broccoli este bogat în antioxidanți și conține glutation, un ingredient activ care întărește sistemul imunitar.

În plus, această legumă cruciferă conține multe fibre. Fibrele ajută la slăbit, deoarece sunt mai greu de digerat. Astfel, senzația de sațietate se prelungește.

Fibrele contribuie și la prevenirea constipației și a altor probleme intestinale. Acestea reglează metabolismul și întregul sistem digestiv.

Te-ar putea interesa și:

Broccoli, lămâie și usturoi pentru slăbit și sănătate

Supa de broccoli

Supa de broccoli ajută la slăbit

Supa de broccoli scade pofta de mâncare, datorită combinației de ingrediente solide și lichide.

O dietă bogată în supă de broccoli te ajută să slăbești, este săracă în calorii și întărește sistemul imunitar.

Deși supa de varză este foarte populară în prezent datorită proprietăților sale care stimulează pierderea în greutate, este posibil ca supa de broccoli să funcționeze chiar mai bine în cazul tău.

Beneficiile supei de broccoli

  • Supa de broccoli conține antioxidanți, vitaminele C și E, beta-caroten, flavonoide și izotiocianați.
  • Vitamina C oferă colagen și menține pielea sănătoasă și moale, în timp ce vitamina E protejează membranele celulare ale pielii.
  • Supa de broccoli combate cancerul. 
  • Nutrienții din broccoli încetinesc înmulțirea celulelor canceroase, această legumă fiind un supliment excelent în tratarea anumitor tipuri de cancer.
  • Ajută la combaterea celulitei. Seleniul, un alt ingredient activ din broccoli, îmbunătățește metabolismul estrogenului la nivelul ficatului.
  • Broccoli este un aliment alcalin care reglează pH-ul corpului, organismul fiind astfel mai eficient în lupta împotriva bolilor.
  • Supa de broccoli are proprietăți antiinflamatoare și este benefică pentru sistemul digestiv, prevenind ulcerul gastric și anumite tipuri de cancer la stomac.
  • Datorită conținutului său bogat de potasiu și sărac în grăsimi, broccoli este o legumă care protejează inima și stimulează pierderea în greutate, deoarece este sățioasă și conține multe fibre.
  • În plus, broccoli este benefic și pentru sănătatea ochilor datorită unui alt ingredient activ numit luteină. Acesta previne bolile degenerative ale ochilor, cum ar fi cataracta sau alte afecțiuni asociate cu procesul de îmbătrânire.

O rețetă simplă

O modalitate foarte simplă de a prepara supa de broccoli este rețeta de mai jos.

Ingrediente

  • 2 cartofi
  • 1 căpățână de broccoli
  • 1/2 ceapă
  • Apă
  • Sare

Mod de preparare

  • Taie ceapa și curăță cartofii.
  • Spală mănunchiul de broccoli și taie-l în mai multe bucăți.
  • Fierbe toate ingredientele în apă cu sare timp de 20 de minute (pune puțină apă, pentru ca legumele să-și păstreze toți nutrienții).
  • După acest interval, procesează totul în blender sau într-un robot de bucătărie, până obții un piure fin.
  • Poți lăsa câteva legume întregi pentru a le folosi ca garnitură la supă.
  • Asezonează după gust.
  • Dacă dorești, poți să adaugi puțin lapte degresat sau iaurt înainte de a servi supa.
  • Martínez-Tomás, R., Larqué, E., González-Silvera, D., Sánchez-Campillo, M., Burgos, M. I., Wellner, A., … Pérez-Llamas, F. (2012). Effect of the consumption of a fruit and vegetable soup with high in vitro carotenoid bioaccessibility on serum carotenoid concentrations and markers of oxidative stress in young men. European Journal of Nutrition. https://doi.org/10.1007/s00394-011-0211-6
  • Kellingray, L., Tapp, H. S., Saha, S., Doleman, J. F., Narbad, A., & Mithen, R. F. (2017). Consumption of a diet rich in Brassica vegetables is associated with a reduced abundance of sulphate-reducing bacteria: A randomised crossover study. Molecular Nutrition and Food Research. https://doi.org/10.1002/mnfr.201600992