Țelină. 5 rețete revigorante

· 21 septembrie 2015

O țelină este mult mai mult decât un ingredient bun pentru salată și supă, așa cum mulți au tendința să creadă. Țelina are multe proprietăți ce ajută la scăderea în greutate și în alimentație și, de asemenea, conține energia necesară zilnic. Nu ezita să încerci aceste rețete cu țelină revigorante și sănătoase.

Proprietățile țelinei

Poți folosi tulpina, frunzele și rădăcina țelinei în numeroase rețete. Țelina este un excelent diuretic, aceasta este cea mai importantă calitate a sa. Acest lucru se întâmplă deoarece activează funcționarea rinichilor și este folosită în afecțiuni ca guta, pietrele la rinichi sau deficiențe. Mulțumită acțiunii sale, toxinele negative ce se acumulează in creier sunt eliminate.

S-a dovedit ca țelina oferă o senzație de bună stare și vitalitate prin acțiunea sa revigorantă. Atunci când țelina este amestecată cu morcovi sau tomate, spre exemplu într-un smoothie sau suc, avantajele consumării acesteia se multiplică. O poți de asemenea consuma sub formă de infuzie, nu mai mult de zece grame la o cană de apă. Bea acest amestec după fiecare masă.

Țelina-1

Țelina în slăbire

Așa cum am menționat la început, țelina este un excelent aliat în lupta cu kilogramele în plus. Nu ar trebui să lipsească din nici o dietă de slăbire. Aceasta are beneficiile menționate mai sus și reduce factorii de risc legați de obezitate. O poți consuma în diferite moduri, de la salata clasica la supa de legume, sucuri, smoothie-uri, shake-uri sau infuzii.

S-a demonstrat ca în 100 grame de țelină se regăsesc doar 16 calorii. Vestea bună este că această cantitate poate fi adăugată într-o salată delicioasă. Conține de asemenea 1.6 grame de fibre ce îmbunătățesc detoxifierea organismului. Țelina iți oferă magneziu și potasiu, două minerale ce stimulează sistemul urinar și elimină excesul de lichide.

bautura cu țelină

Țelina este un aliment depurativ, diuretic, hipocaloric și antioxidant. Îți oferă zinc, vitaminele A, B, C și D și magneziu. Aceasta are capacitatea extraordinară de a preveni acțiunea radicalilor liberi. Nu subestima capacitățile grozave ale acestei legume „atotputernice”.

5 rețete cu sucuri de țelină sau smoothie-uri

  • Suc de țelină, pere, castravete și morcov: Este o alegere excelentă pentru vară și foarte bună pentru eliminarea inflamației și fluidelor ce se acumulează în picioarele tale (în special în glezne). Vei avea nevoie de trei tulpini de țelină, două pere, doi castraveți și un morcov. Dacă dorești poți adăuga îndulcitorul corespunzător. Spală și decojește toate legumele. Taie-le cuburi și pune-le în blender. Dacă este nevoie adaugă apă pentru a face amestecul mai lichid. Consumă pe stomacul gol sau dimineața.
țelină-2

  • Țelină, ghimbir și suc de morcovi: Aceasta este o băutură excelentă pentru cei răciți sau care au gripă, persoanele care au alergii constante sau suferă de febra fânului. Ingredientele sunt 2 tulpini de țelină, 5 morcovii medii și o felie de ghimbir proaspăt și decojit. Pur și simplu curăță morcovii și taie-i în bucăți subțiri, la fel și țelina. Pune-le pe amândouă în blender și amestecă până obții o consistență cremoasă. Poți adăuga apă și, dacă dorești, o lingură de miere.
  • Smoothie de țelină și ananas: Începe ziua cu acest uimitor smoothie care este foarte sănătos și delicios și iți va tăia pofta de mâncare pentru câteva ore, dându-ți energia necesară pentru a face față tuturor angajamentelor și obligațiilor. Vei avea nevoie de 1 tulpină de țelină, jumătate de cană de apă, 1 felie de ananas decojit, jumătate de cană de gheață pisată, 2 linguri semințe de amaranth și 4 linguri de pudră proteică (opțional). Este bine ca semințele să fie lăsate la înmuiat cu o noapte înainte. Taie țelina în felii mici. Adaugă totul (cu excepția pudrei proteice) în blender și fă un smoothie sau amestecă bine. Consumă la micul dejun.
Smoothie de telina

  • Smoothie din țelină, morcov și măr: Aceasta este una dintre cele mai cunoscute combinații și este recomandat să o aplici pe piele înainte de expunerea la soare, inversează îmbătrânirea celulară, stimulează funcționarea ficatului, tratează anemia, combate efectele poluării și crește cantitatea de vitamine și proteine. Ingredientele pentru două porții sunt: 1 tulpină de țelină fără frunze, 1 măr, 4 morcovi și sucul de la o jumătate de lămâie. Curăță bine legumele și decojește-le. Taie-le felii și pune-le în blender. Adaugă sucul stors proaspăt și amestecă. Înainte de a bea, amestecă, dacă dorești.
  • Shake de țelină și portocală: Aceasta este o rețetă excelentă pentru scăderea în greutate și poate fi băuta pe stomacul gol, dimineața. Vei avea nevoie de o tulpină de țelină, sucul de la două portocale, câteva semințe de dafin și o bucată de pară. Stoarce portocalele, taie țelina și para felii și zdrobește dafinul. Pune totul în blender și mixează până când totul este amestecat bine. Îți recomandăm să consumi acest shake zilnic timp de două săptămâni. Ia o pauză de 7 zile și repetă.
țelină-3