12 beneficii ale lămâii mai puțin cunoscute
 

12 beneficii ale lămâii mai puțin cunoscute

Datorită disponibilității și proprietăților sale, lămâia este un aliment de mare ajutor pentru sănătate.
12 beneficii ale lămâii mai puțin cunoscute

Ultima actualizare: 21 decembrie, 2022

Lămâia este un fruct acid care se găsește în casele oamenilor din întreaga lume. Acest fruct citric are o aromă deosebită care merge foarte bine cu diverse băuturi și alimente. În plus, multiplele beneficii ale lămâii o fac unul dintre cei mai buni aliați pentru sănătate.

Lămâia se remarcă în principal prin conținutul ridicat de vitamina C, complexul de vitamine de tip B, calciu, fier, magneziu, potasiu și fibre. A fost folosită în medicină din cele mai vechi timpuri și există mai multe studii științifice care susțin beneficiile sale.

Unul dintre principalele beneficii ale lămâii este capacitatea sa de a alcaliniza organismul și de a regla pH-ul. În prezent, multe persoane au o dietă acidă, așa că este recomandat să consume lămâie

12 beneficii ale lămâii mai puțin cunoscute

1. Lămâia este un diuretic

Felii de lime

Datorită conținutului ridicat de antioxidanți, vitamine și minerale, este un aliment diuretic. Prin urmare, ajută la eliminarea lichidelor și a substanțelor toxice reținute în organism. Datorită acestui beneficiu, este foarte indicată pentru curățarea organismului și prevenirea multor boli.

2. Purifică sângele

Antioxidanții săi ajută la curățarea arterelor și la purificarea sângelui. Facilitează eliminarea deșeurilor și substanțelor toxice prezente în fluxul sanguin, prevenind bolile legate de sistemul circulator și cardiovascular. De asemenea, ajută la tratarea bolilor precum holera și malaria.

3. Scade febra

Consumul de apă fierbinte cu lămâie este ideal pentru controlul febrei în caz de gripă. Ajută la întărirea sistemului imunitar și reduce temperatura corpului, deoarece intensifică transpirația.

4. Combate hipertensiunea arterială

Cei care suferă de hipertensiune arterială și beau frecvent apă cu lămâie reduc semnificativ această problemă. Acest beneficiu se datorează conținutului său ridicat de potasiu, care ajută la combaterea retenției de lichide.

Există un studiu publicat de revista International Journal of Cardiology, care vorbește despre modul în care lămâia poate fi o terapie alternativă pentru hipertensiune.

Tensiometru și EKG

 

De asemenea, există mai multe studii științifice care susțin capacitatea lămâilor și a vitaminei C de a îmbunătăți sănătatea cardiovasculară.

5. Tratează infecții ale gâtului

Lămâia este cunoscută pentru proprietățile sale antibiotice și antivirale. Prin urmare, ne poate fi de ajutor atunci când avem de-a face cu diferite afecțiuni ale gâtului. Este considerată un aliat valoros, care poate fi folosit și aplicat în diferite moduri:

  • Prima varianta este sa pregătiți un ceai cald de lămâie.
  • A doua opțiune este să stoarceți sucul și să faceți gargară cu el. Acest remediu trebuie folosit de mai multe ori pe zi.

6. Tratează probleme respiratorii

Datorită conținutului său ridicat de vitamina C și proprietăților sale antibiotice și antivirale, lămâia este unul dintre cei mai buni aliați ai sănătății respiratorii. Acest fruct ajută la curățarea căilor respiratorii și întărește sistemul imunitar pentru a face față bolilor precum astmul, bronșita și alte probleme respiratorii.

7. Este bogată în antioxidanți

Beneficii ale lămâii adăugate în ceai

Lămâia conține vitamina C și alți antioxidanți importanți care ajută la combaterea radicalilor liberi. Pot preveni unele boli. În plus, este și un bun aliat pentru prevenirea îmbătrânirii premature.

8. Ameliorează probleme cu stomacul

Lămâia ajută la reglarea pH-ului organismului și, datorită acestui lucru, ajută și la combaterea diferitelor tipuri de probleme ale stomacului.
De exemplu, este indicată în caz de:

  • Balonare
  • Constipație
  • Indigestie
  • Paraziți stomacali
  • Aciditate

9. Ajută la pierderea în greutate

Beneficii ale lămâii pentru pierderea în greutate

Persoanele care adoptă obiceiuri sănătoase ar trebui să includă mai multă lămâie în dietă. Acest fruct ajută la reducerea grăsimii corporale, elimină substanțele toxice din organism și oferă o senzație de sațietate. În acest caz, se recomandă să beți apă caldă cu lămâie pe stomacul gol.

10. Sprijină îngrijirea dentară

Sucul de lămâie poate ajuta la reducerea durerii de dinți atunci când este aplicat direct pe zona dureroasă. Este util și în cazurile de sângerare a gingiilor. Este un mare aliat pentru albirea dinților și combaterea respirației urât mirositoare.

11. Este benefică pentru o piele sănătoasă

Consumul zilnic de lămâie oferă o piele mai sănătoasă, radianta și tânără. Poate fi folosită local pentru a trata infecțiile pielii, acneea, excesul de ulei, cicatricile și petele. Trebuie aplicată noaptea deoarece, dacă pielea este expusă la soare, pot apărea pete.

12. Oferă un păr radiant

Fată cu păr lung

 

Lămâia este un aliat excelent pentru curățarea și înfrumusețarea părului. Sucul de lămâie ajută la curățarea scalpului și previne mătreața. În plus, funcționează ca un înălbitor natural, îmbunătățește textura părului și ajută la menținerea strălucirii acestuia.

Concluzii despre principalele beneficii ale lămâii

După cum ați văzut, beneficiile lămâii sunt multiple. De asemenea, vă recomandăm să adoptați o dietă echilibrată și să practicați exerciții fizice moderate pentru a vă spori sănătatea și calitatea vieții.

S-ar putea să te intereseze...
Tartă cu lămâie și bezea (lemon meringue pie)
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Tartă cu lămâie și bezea (lemon meringue pie)

Tarta este un desert tradițional în bucătăria anglo-saxonă. Știi cum să faci o tartă cu bezea și lămâie (lemon meringue pie)?



  • Sir Elkhatim, K. A., Elagib, R., & Hassan, A. B. (2018). Content of phenolic compounds and vitamin C and antioxidant activity in wasted parts of Sudanese citrus fruits. Food science & nutrition, 6(5), 1214-1219. doi:10.1002/fsn3.660
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6060895/
  • Kato, Y., Domoto, T., Hiramitsu, M., Katagiri, T., Sato, K., Miyake, Y., Aoi, S., Ishihara, K., Ikeda, H., Umei, N., Takigawa, A., … Harada, T. (2014). Effect on blood pressure of daily lemon ingestion and walking. Journal of nutrition and metabolism, 2014, 912684.
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4003767/
  • Lemon Polyphenols Suppress Diet-induced Obesity by Up-Regulation of mRNA Levels of the Enzymes Involved in beta-Oxidation in Mouse White Adipose Tissue. Fukuchi Y, Hiramitsu M, Okada M, Hayashi S, Nabeno Y, Osawa T, Naito M.
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19015756
  • Erratum, The American Journal of Clinical Nutrition, Volume 88, Issue 2, 1 August 2008, Pages 480, https://doi.org/10.1093/ajcn/88.2.480a
  • Kurl, S., Tuomainen, T. P., Laukkanen, J. A., Nyssonen, K., Lakka, R., Sivenius, J., & Salonen, J. T. (2002, June). Plasma vitamin c modifies the association between hypertension and risk of stroke. Stroke, 33(6), 1568-1573
    stroke.ahajournals.org/content/33/6/1568.long
  • Oussama, Abdelkhalek, Touhami, Mohamed y Mbarki, Mohamed. (2005). Estudio in vitro e in vivo del efecto del jugo de limón en la litogénesis urinaria. Archivos Españoles de Urología (Ed. impresa) , 58 (10), 1087-1092. http://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0004-06142005001000019&lng=es&tlng=en.
  • Sarfaraz, S., Sarwar, G., Fatima, W., Ramzan, S., Amjad, R., Tareen, R., & Irfan, S. (2015). Evaluation of diuretic potential of lemon juice and reconstituted lemon drink. WJPR, 4, 254-259. https://wjpr.net/download/article/1435646501.pdf

Conținutul acestei publicații are scop pur informativ. În niciun moment nu ar trebui să faciliteze sau să înlocuiască diagnosticele, tratamentele sau recomandările oferite de către un specialist. Consultă un specialist de încredere dacă ai îndoieli și cere acordul acestuia înainte de a începe orice procedură.