Beneficiile oferite de yuzu: un citric japonez cu multă vitamina C
 

Beneficiile oferite de yuzu: un citric japonez cu multă vitamina C

Descoperiți ce este yuzu și care sunt principalele sale beneficii pentru organism atunci când este introdus în contextul unei diete echilibrate și variate!
Beneficiile oferite de yuzu: un citric japonez cu multă vitamina C
Saúl Sánchez Arias

Scris și verificat de nutriţionistul Saúl Sánchez Arias.

Ultima actualizare: 23 mai, 2023

Yuzu este un fruct citric de origine japoneză care, încetul cu încetul, s-a răspândit și în alte țări. Se remarcă prin caracterul citric și este adesea folosit în mâncăruri precum sushi, ramen și chiar orez. Seamănă cu mandarina și are dimensiunea unei mingi de golf. Descoperiți care sunt beneficiile oferite de yuzu pentru sănătate!

Înainte de a începe, este important de subliniat faptul că aportul de fructe este recomandat pentru o bună funcționare a mediului intern. Aceste alimente au vitamine esențiale, minerale și antioxidanți care luptă împotriva inflamației și previn disfuncțiile la nivel metabolic. Datorită acestui fapt, putem evita patologii precum diabetul de tip 2, care apare din ce în ce mai des la nivel global.

Ce este mai exact yuzu?

Yuzu este un fruct citric care a apărut în Japonia cu aproximativ 1.000 de ani în urmă. În prezent, se cultivă și în California. Desigur, nu în toate supermarketurile este disponibil proaspăt. De multe ori, este disponibil doar online. Se poate chiar congela.

Yuzu este un fruct care se remarcă prin conținutul de vitamina C și alți compuși antioxidanți. Are zaharuri simple și nu este foarte caloric. De fapt, ar putea fi inclus cu ușurință în contextul unei diete hipocalorice pentru a pierde în greutate. În plus, este o sursă de fibre. Acest lucru contribuie la îmbunătățirea sănătății tractului digestiv și la obținerea unei senzații de sațietate.

Beneficiile oferite de yuzu pentru sănătate

Includerea fructului  yuzu în contextul unei diete variate și echilibrate poate genera o serie de beneficii pentru sănătate. Este important să evitați deficitele nutriționale. În caz contrar, vor apărea probleme în funcționarea fiziologiei umane, ceea ce va determina dezvoltarea unor patologii cronice și complexe.

Mandarine proaspete
Yuzu este un fruct citric japonez a cărei aromă amintește de grepfrut, cu note de mandarină.

Întărește funcția imunitară

S-a doveditvitamina C poate îmbunătăți funcția imunitară a organismului. Aceasta reduce incidența patologiilor infecțioase și îmbunătățește controlul simptomelor în cazul în care acestea apar. În plus, poate facilita tratamentul bolilor cronice. Uneori, se administrează intravenos pentru a reduce perioada de spitalizare.

Îmbunătățește sănătatea pielii

Vitamina C poate crește sinteza de colagen în mediul intern. Acest lucru este evidențiat de cercetările publicate în Jurnalul Internațional de Nutriție Sportivă și Metabolism .

Colagenul este cea mai abundentă proteină din corpul uman. Face parte din aproape toate țesuturile și le conferă elasticitate și contractilitate. După vârsta de 30 de ani, producția sa endogenă tinde să scadă, așa că este esențial să consumați elemente care îmbunătățesc sinteza acestuia.

Ajută la pierderea în greutate

Includerea fructului  yuzu în dietă nu va reduce greutatea corporală peste noapte, dar poate reduce consumul de calorii. Acest lucru se datorează conținutului său de fibre. Această substanță este esențială pentru a obține senzația de sațietate, potrivit unui studiu publicat în revista Nutrition Reviews.

Felii de fruct citric
Ca și alte citrice, yuzu se remarcă prin aportul de vitamina C.

Acest element este cheia pentru menținerea sănătății intestinale. Fibrele permit dezvoltarea bacteriilor care locuiesc în intestine, microbiota rămânând funcțională. Aceste microorganisme îmbunătățesc absorbția nutrienților și reduc riscul de apariție a patologiilor inflamatorii.

Cum să includeți fructul yuzu în dietă pentru a profita de beneficiile sale?

Yuzu poate fi încorporat în dietă în mai multe moduri, deoarece este un aliment cu adevărat versatil. Poate fi consumat ca atare sau inclus în rețete dulci și sărate . De obicei, se folosesc sucul și coaja. Se adaugă și în cocktailuri și mai multe tipuri de băuturi. Desigur, trebuie avut în vedere faptul că gustul său este ușor amar.

Yuzu, un fruct benefic pentru sănătate

După cum ați văzut, beneficiile oferite de yuzu pentru sănătate sunt numeroase, deși nu este foarte comun în gastronomia occidentală. Este un fruct citric care oferă o doză semnificativă de vitamina C, un nutrient cheie pentru stimularea funcției imunitare și a sintezei de colagen. De asemenea, contribuie la maximizarea absorbției intestinale a fierului, prevenind astfel apariția anemiei.

Nu uitați că cel mai bine este să garantați varietatea în ceea ce privește consumul de fructe. Astfel, veți avea un aport optim de nutrienți și fitochimicale cu capacitate antioxidantă.

Desigur, este necesar să optați pentru consumul de fructe în stare proaspătă, nu sub formă de suc. În acest fel, veți utiliza toate fibrele și veți reduce impactul fructozei asupra nivelului de glucoză din sânge. În caz contrar, sănătatea metabolică poate fi afectată pe termen mediu.

S-ar putea să te intereseze...
Utilizările și beneficiile portocalei chinezești (kumquat)
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Utilizările și beneficiile portocalei chinezești (kumquat)

Kumquat sau portocala chinezească este un mic fruct citric. Descoperiți utilizările și beneficiile portocalei chinezești!


Toate sursele citate au fost revizuite în profunzime de către echipa noastră pentru a asigura calitatea, fiabilitatea, actualitatea și valabilitatea lor. Bibliografia acestui articol a fost considerată fiabilă și precisă din punct de vedere academic sau ştiinţific.


  • Carr, A. C., & Maggini, S. (2017). Vitamin C and Immune Function. Nutrients9(11), 1211. https://doi.org/10.3390/nu9111211
  • Lis, D. M., & Baar, K. (2019). Effects of Different Vitamin C-Enriched Collagen Derivatives on Collagen Synthesis. International journal of sport nutrition and exercise metabolism29(5), 526–531. https://doi.org/10.1123/ijsnem.2018-0385
  • Rebello, C. J., O’Neil, C. E., & Greenway, F. L. (2016). Dietary fiber and satiety: the effects of oats on satiety. Nutrition reviews74(2), 131–147. https://doi.org/10.1093/nutrit/nuv063

Conținutul acestei publicații are scop pur informativ. În niciun moment nu ar trebui să faciliteze sau să înlocuiască diagnosticele, tratamentele sau recomandările oferite de către un specialist. Consultă un specialist de încredere dacă ai îndoieli și cere acordul acestuia înainte de a începe orice procedură.