Când trebuie să bei suc de lămâie pentru a slăbi?
 

Când trebuie să bei suc de lămâie pentru a slăbi?

Ți s-a recomandat să adaugi suc de lămâie în cura de slăbire? Citește mai departe pentru a afla dacă este cu adevărat eficient!
Când trebuie să bei suc de lămâie pentru a slăbi?
Leonardo Biolatto

Scris și verificat de doctorul Leonardo Biolatto.

Ultima actualizare: 27 Mai, 2022

Poți să bei suc de lămâie pentru a slăbi în mod magic? Nu crede tot ce auzi! Ceea ce poți face este să întocmești un plan pentru a reduce progresiv kilogramele în exces care îți afectează sănătatea. În acel plan, poți include câteva băuturi care servesc scopului general. Pe cont propriu, nu vor îmbunătăți rezultatele, dar te vor ajuta să-ți atingi obiectivele mai repede.

Sucul de lămâie pentru slăbit este promovat pe rețelele de socializare ca băutură care accelerează pierderea în greutate. Să vedem dacă este util sau nu!

Poți să bei suc de lămâie pentru a slăbi?

Răspunsul imediat la această întrebare simplă este nu. Sucul de lămâie, pe cont propriu, nu te va face să slăbești.

În schimb, putem spune că dieta ketogenică ajută la pierderea în greutate. Sau postul intermitent. Ambele planuri, de exemplu, au fost studiate și testate pe populații obeze care au reușit să elimine kilogramele în plus.

Aici intervine sucul de lămâie. Dacă bem această băutură la momentul potrivit, în limitele ghidurilor alimentare, atunci vom vedea efecte interesante. Repetăm: nu este nimic magie, dar ne va ajuta.

În 2013, a fost publicat un studiu pe șoareci obezi cărora li s-a administrat un extract de lămâie pentru a evalua efectele intrinseci asupra metabolismului. Acest eșantion studiat:

  • A slăbit.
  • Și-a îmbunătățit glicemia (nivelul de glucoză din sânge), reducând astfel riscul de diabet de tip 2.
  • Și-a crescut sensibilitatea la insulină, care dispare odată cu creșterea în greutate.
  • Și-a modificat funcționarea unor celule hepatice, metabolizând mai bine lipidele și glucoza.

Atenţie! Aceste rezultate au fost observate la șoareci. Nu au fost extrapolate la oameni, dar putem presupune că adăugarea de lămâie în dietă este benefică.

Lămâie tăiată în jumătate

Suc de lămâie pentru a pierde în greutate în postul intermitent

Postul intermitent este un protocol alimentar care este studiat pe scară largă în domeniul nutriției și al medicinei clinice. Este o modalitate de organizare a meselor zilnice care poate îmbunătăți parametrii biochimici și metabolici.

Constă în efectuarea unui post programat, o dată pe zi, pentru a concentra aportul alimentar la anumite ore. Cel mai studiat și sugerat model constă în 16 ore de post (se consumă doar lichide), urmate de 8 ore în care alimentația este permisă.

Studiile științifice sugerează că acest model modifică ritmul circadian al oamenilor, îmbunătățește compoziția microbiotei intestinale, reduce riscul de diabet de tip 2 și boli cardiovasculare și ajută la pierderea în greutate. Totuși, multora le este greu să adopte acest model.

Postul de 16 ore poate deveni plictisitor. Motivul principal al renunțării este lipsa de perseverență. Foamea își face apariția, iar activitățile zilnice (muncă, exerciții, studiu) par să ne impună să nu ne conformăm.

Un sfat pe care nutriționiștii îl dau celor care urmează acest model de dietă este să consume anumite băuturi în timpul postului de 16 ore pentru a genera sațietate și a calma foamea. Cafeaua este una dintre cele mai recomandate opțiuni. Putem adăuga suc de lămâie sau apă cu lămâie.

Când este indicat postul intermitent?

Dacă postești intermitent între cină și următorul prânz, încearcă să bei apă cu lămâie dimineața. Programul nu contează atât de mult, ci faptul că este o metodă de a preveni foamea.

O varianta devenită deja celebră este cafeaua cu lămâie. În acest caz, combinăm proprietățile fructului cu capacitatea cofeinei de a suprima pofta de mâncare.

Dar, întotdeauna trebuie să analizați informațiile cu atenție. Cafeaua suprimă temporar pofta de mâncare, după cum arată cercetările. Aceasta înseamnă că o ceașcă nu îți va ține de foame toată dimineața; va ajuta, desigur, deși este nevoie și de voință.

Așadar, bea diferite băuturi dimineața dacă vrei să ții post intermitent. Fă-o mereu gândindu-te la hidratare mai mult decât la sațietate.

Apa cu lămâie are contraindicații?

Dacă bei suc de lămâie pentru a slăbi, ar trebui să iei în considerare faptul că pot exista efecte adverse. Nu se întâmplă întotdeauna, deși apar probleme la cei care suferă de gastrită sau de boala de reflux gastroesofagian (BRGE).

Acidul citric din lămâie crește producția de acid clorhidric în stomac. Deci, dacă ai reflux dimineața, această opțiune nu este indicată. Cafeaua poate avea același efect, așa că ai nevoie de alternative.

Persoană cu probleme gastrice

2 rețete pentru prepararea sucului de lămâie

Nu există prea multe secrete pentru a pregăti un suc de lămâie și a-l include în planul de slăbire:

  1. Încălzește suficientă apă. Apoi, taie o lămâie în jumătate și stoarce una dintre acele jumătăți peste apa deja călduță. Consumă băutura.
  2. Cealaltă opțiune este mai răcoritoare. Constă în tăierea în felii a unei jumătăți de lămâie și punerea lor într-un pahar cu apă rece. După o oră, este gata de băut.

Știi deja că cel mai bun moment pentru a bea apă cu lămâie este dimineața, ca parte a postului intermitent. În astfel de momente, poate că rețeta cu apă caldă este mai ușor de tolerat.

După-amiaza, te poți delecta și cu a doua rețetă. Poate nu pentru a ajuta la pierderea în greutate, ci pentru a completa hidratarea zilnică, fără de care nicio cură de slăbire nu funcționează.

S-ar putea să te intereseze...
Este micul dejun cea mai importantă masă a zilei?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Este micul dejun cea mai importantă masă a zilei?

Află de ce se crede că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei și ce alimente trebuie să conțină un mic dejun sănătos!



  • Lu, Yan, et al. “Citrange fruit extracts alleviate obesity-associated metabolic disorder in high-fat diet-induced obese C57BL/6 mouse.” International journal of molecular sciences 14.12 (2013): 23736-23750.
  • Canicoba, Marisa Ester. “Aplicaciones clínicas del ayuno intermitente.” Revista de Nutrición Clínica y Metabolismo 3.2 (2020).
  • Panek-Shirley, Leah M., et al. “Caffeine transiently affects food intake at breakfast.” Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics 118.10 (2018): 1832-1843.
  • Mohanapriya, M., Lalitha Ramaswamy, and R. Rajendran. “Health and medicinal properties of lemon (Citrus limonum).” International Journal of Ayurvedic and Herbal Medicine 3.1 (2013): 1095-100.
  • Singh, Nitika, et al. “Features, pharmacological chemistry, molecular mechanism and health benefits of lemon.” Medicinal Chemistry 17.3 (2021): 187-202.