Care sunt beneficiile consumului de ananas seara?
 

Care sunt beneficiile consumului de ananas seara?

Mulți susțin că aportul de ananas seara are beneficii suplimentare. Este adevărat? Există dovezi?
Care sunt beneficiile consumului de ananas seara?

Ultima actualizare: 22 septembrie, 2022

Unii susțin că beneficiile consumului de ananas seara sunt numeroase. Se crede că aportul de ananas în acest moment promovează pierderea în greutate și îmbunătățește calitatea somnului. Haideți să analizăm dovezile în acest sens!

Dacă vreți să descoperiți toate beneficiile ananasului și ce se întâmplă dacă îl consumați noaptea, citiți mai departe!

Ananasul, un fruct tropical foarte hrănitor

Ananasul (Ananas comosus) este un fruct tropical originar din America de Sud, dar astăzi este cultivat în întreaga lume. În triburile indigene de pe acest continent este considerat un simbol al ospitalității. Este apreciat și ca aliment medicinal.

Chiar și așa, nu este miraculos. Efectele sale apar atunci când este consumat în cadrul unei alimentații sănătoase. Se remarcă nu numai prin aroma și versatilitatea sa, ci și prin conținutul de nutrienți esențiali, inclusiv vitamine, minerale, fibre și antioxidanți.

Datorită compoziției sale, a fost obiectul multor studii, mai ales grație relației sale cu prevenirea bolilor.

Beneficiile consumului de ananas seara

Afirmația conform căreia consumul de ananas seara are multe beneficii poate fi controversată. Deocamdată, nu există suficiente dovezi care să arate că ora consumului face diferența. Chiar și așa, dacă este vorba despre calmarea unei pofte noaptea, poate fi o alegere bună. De ce?

Ananasul este un fruct cu conținut scăzut de calorii, care oferă vitamina C și B, minerale precum potasiul și magneziul, precum și antioxidanți, fibre și doze mici de proteine. În plus, este suculent și are un gust dulce plăcut. Prin urmare, reprezintă o opțiune bună pentru a calma foamea pe timp de noapte.

Totuși, trebuie avut în vedere faptul că porția trebuie să fie moderată, întrucât în exces presupune un aport caloric peste cel recomandat. Dacă necesarul caloric a fost deja acoperit, acele 100 calorii în plus pot fi o problemă.

Consumul de ananas seara trebuie să fie ceva planificat, astfel încât aportul său să nu aibă un impact negativ pe termen mediu și lung. 100 de calorii în plus în fiecare noapte înseamnă 700 de calorii suplimentare pe săptămână.

Beneficiile consumului de ananas seara

Consumul de ananas seara ajută la slăbit?

În cadrul unei alimentații sănătoase și variate, consumul de ananas contribuie la pierderea în greutate, indiferent de momentul în care are loc. Unul dintre avantajele sale este aportul redus de energie, deoarece fiecare felie oferă doar 42 calorii și multă apă.

În plus, ananasul conține o enzimă numită bromelaină, a cărei asimilare este asociată cu beneficii metabolice. Într-un studiu raportat în Food Science and Biotechnology, ananasul a ajutat la reglarea nivelurilor serice de leptină și insulină la șoarecii hrăniți cu o dietă bogată în grăsimi, promovând pierderea în greutate.

Este evidențiat și conținutul său de fibre alimentare, un nutrient asociat cu scăderea în greutate prin promovarea senzației de sațietate. În plus, ananasul oferă și mangan, un mineral important pentru reducerea riscului de sindrom metabolic.

Ananasul sprijină odihna?

Dincolo de a fi o gustare sănătoasă seara, ananasul poate fi o opțiune bună pentru a îmbunătăți calitatea somnului. Așa cum este detaliat într-o publicație din Journal of Pineal Research, contribuie la creșterea nivelurilor de melatonină din organism, un hormon care joacă un rol major în reglarea oscilației dintre somn și starea de veghe.

În ce condiții nu este recomandat ananasul noaptea?

Beneficiile consumului de ananas seara depind în mare măsură de caracteristicile fiecărei persoane. Deși unii se bucură de beneficii consumând o porție mică înainte de culcare, la alții poate avea efectul opus.

Prin urmare, înainte de a-l consuma, luați în considerare următoarele:

  • Consumul zilnic nu este recomandat dacă necesarul caloric a fost deja acoperit.
  • În caz de obezitate sau tulburări metabolice, consultați mai întâi medicul. Nu trebuie ignorat faptul că unele studii asociază mâncatul pe timp de noapte cu o tendință mai mare de îngrășare. Deși ananasul oferă puține calorii, cazurile speciale trebuie evaluate de un profesionist.
  • Dacă există probleme digestive, cum ar fi boala Crohn sau sindromul colonului iritabil, evitați să mâncați ananas și alte fructe înainte de culcare. Poate provoca tulburări de stomac și, prin urmare, întreruperi ale somnului. Același lucru este valabil și pentru refluxul acid sau malabsorbția fructozei.

 

Femeie la frigider seara
Gustarea de noapte este asociată cu o creștere a greutății corporale.

Ce trebuie să rețineți despre beneficiile consumului de ananas seara?

Nu s-a dovedit faptul că momentul consumului sporește sau reduce beneficiile ananasului. Acest fruct conține substanțe nutritive care sunt benefice pentru sănătate și pierderea în greutate. Ce iese în evidență în ceea ce privește aportul pe noapte este conținutul scăzut de calorii. În acest sens, pare a fi o opțiune bună ca gustare.

În orice caz, se recomandă consumul moderat, deoarece în exces poate presupune calorii suplimentare. Printre altele, fiți prudenți dacă aveți tulburări metabolice sau probleme digestive. În aceste condiții, este mai bine să discutați cu medicul înainte de a consuma ananas seara.

S-ar putea să te intereseze...
Carpaccio de ananas cu înghețată: rețetă delicioasă
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Carpaccio de ananas cu înghețată: rețetă delicioasă

Carpaccio de ananas cu înghețată este un desert ușor, grozav pentru a vă uimi oaspeții. Descoperiți o rețetă delicioasă și rapidă!



  • Beattie, J. K., & Quoc, T. N. (2000). Manganese in pineapple juices. Food Chemistry, 68(1), 37–39. https://doi.org/10.1016/s0308-8146(99)00149-1
  • El-Shazly SA, Ahmed MM, Al-Harbi MS, Alkafafy ME, El-Sawy HB, Amer SAM. Physiological and molecular study on the anti-obesity effects of pineapple (Ananas comosus) juice in male Wistar rat. Food Sci Biotechnol. 2018;27(5):1429-1438. Published 2018 Apr 11. doi:10.1007/s10068-018-0378-1
  • Hassan, A., Othman, Z., & Siriphanich, J. (2011). Pineapple ( Ananas comosus L. Merr.). In Postharvest Biology and Technology of Tropical and Subtropical Fruits (pp. 194–218e). Elsevier. https://doi.org/10.1533/9780857092618.194.
  • Kinsey AW, Ormsbee MJ. The health impact of nighttime eating: old and new perspectives. Nutrients. 2015;7(4):2648-2662. Published 2015 Apr 9. doi:10.3390/nu7042648.
  • Mohd Ali M, Hashim N, Abd Aziz S, Lasekan O. Pineapple (Ananas comosus): A comprehensive review of nutritional values, volatile compounds, health benefits, and potential food products. Food Res Int. 2020 Nov;137:109675. doi: 10.1016/j.foodres.2020.109675. Epub 2020 Sep 17. PMID: 33233252.
  • Neha K, Haider M, et al. Medicinal prospects of antioxidants: a review. European Journal of Medical Chemistry. Septiembre 2019. 178: 687-704.
  • Reid KJ, Baron KG, Zee PC. Meal timing influences daily caloric intake in healthy adults. Nutr Res. 2014 Nov;34(11):930-5. doi: 10.1016/j.nutres.2014.09.010. Epub 2014 Oct 2. PMID: 25439026; PMCID: PMC4794259.
  • Sae-Teaw M, Johns J, Johns NP, Subongkot S. Serum melatonin levels and antioxidant capacities after consumption of pineapple, orange, or banana by healthy male volunteers. J Pineal Res. 2013 Aug;55(1):58-64. doi: 10.1111/jpi.12025. Epub 2012 Nov 9. PMID: 23137025.
  • Slavin, J., & Green, H. (2007). Dietary fibre and satiety. Nutrition Bulletin, 32(s1), 32–42. https://doi.org/10.1111/j.1467-3010.2007.00603.x
  • Zhou B, Su X, Su D, et al. Dietary intake of manganese and the risk of the metabolic syndrome in a Chinese population. Br J Nutr. 2016;116(5):853-863. doi:10.1017/S000711451600258.