Cum să reduci colesterolul rău (LDL) acasă

· 10 martie 2016

Organismul uman conține două tipuri de colesterol: colesterolul bun și colesterolul rău. Cel „bun”, numit și HDL, este un fel de grăsime cu abilitatea de a curăța arterele și a îmbunătăți funcționarea sistemului cardiovascular. Însă colesterolul rău, sau LDL, este o grăsime ce se acumulează pe pereții arterelor, provocând blocaje și îngreunând circulația sanguină.

Deși poate fi produs și de ficat, aproximativ 20-30% din colesterolul conținut de organismul nostru provine din alimentele pe care le consumăm. Din acest motiv, trebuie să evităm acele alimente foarte bogate în această substanță. Iată câteva trucuri pentru a reduce colesterolul rău în mod natural și a ne proteja sănătatea.

9 sfaturi pentru a reduce colesterolul rău în mod natural

Crește-ți aportul de vitamine

Fructele și legumele pot reduce colesterolul rău

Pentru a-ți menține arterele curate și a preveni acumularea colesterolului rău în organism, este esențial să-ți satisfaci necesarul zilnic de vitamina C, E și B. Aceste vitamine importante au abilitatea de a reduce colesterolul rău, protejând astfel sănătatea organismului.

  • Alimente bogate în vitamina C: Această vitamină împiedică colesterolul rău să se lipească de pereții arterelor. Printre alimentele bogate în vitamina C se numără lămâile, portocalele, grepfruturile, mandarinele și kiwi.
  • Alimente bogate în vitamina E: Vitamina E susține eliminarea colesterolului rău din sânge. Alimentele bogate în vitamina E sunt semințele de in, semințele de floarea soarelui, germenii de grâu și nu numai.
  • Alimente bogate în complexul de vitamine B: Vitaminele B6 și B3 împiedică colesterolul rău să afecteze sănătatea ficatului.

Consumă mai puține ouă

Un singur ou conține circa 275 mg de colesterol. Însă studiile sugerează că, dacă consumi acest aliment în cantități moderate, este puțin probabil ca nivelul tău de colesterol rău să crească foarte mult. Pentru a evita acest pericol pentru sănătate, te sfătuim să consumi numai albușurile de ou, deoarece gălbenușul este componenta ce conține colesterol.

Evită grăsimile saturate

Alimentele de tip "junk food" sunt o sursă pentru colesterolul rău

Grăsimile saturate sunt bogate în colesterol, motiv pentru care trebuie să eviți să le consumi. Aceste grăsimi se găsesc în carnea de vită și de porc, în unt, brânză, lapte integral, uleiuri hidrogenate, etc. Ca și alternativă optează pentru carnea de pește și de pasăre, alimente pe bază de plante și ulei de măsline.

Evită să fii supraponderal sau obez

Supraponderalitatea și obezitatea sunt probleme ce afectează sănătatea în diverse moduri. Acestea pot crește riscul dezvoltării unei boli cardiovasculare și sunt strâns legate de nivelul ridicat de colesterol în organism.

Dacă ești supraponderal sau obez, te sfătuim să apelezi la serviciile unui nutriționist. Acesta te poate ajuta să-ți planifici o dietă care îți va permite să scapi de acele câteva kilograme în plus.

Evită obiceiurile nesănătoase

Fumatul ajută colesterolul rău să se acumuleze în organism

Un stil de viață sedentar, consumul excesiv de alcool și fumatul se numără printre obiceiurile proaste care ajută colesterolul rău să se acumuleze în organism. Este esențial să renunți la aceste obiceiuri și să adopți un stil de viață sănătos.

Consumă usturoi crud

Pentru a reduce colesterolul rău din organism, unul dintre cele mai bune remedii pe care le ai la dispoziție este usturoiul crud. Usturoiul este bogat în nutrienți importanți ce au abilitatea de a curăța vasele de sânge, susținând elasticitatea acestora și împiedicând colesterolul rău să se lipească de pereții arterelor.

Pentru a profita de toate beneficiile acestui aliment, te sfătuim să mănânci un cățel de usturoi crud pe stomacul gol.

Consumă semințe de in

Poți folosi semințe de in pentru a colesterolul rău în mod natural

Semințele de in sunt o sursă importantă de acizi grași Omega-3 ce au abilitatea de a curăța arterele și a preveni acumularea colesterolului rău. Dacă mănânci o mână de semințe de in în fiecare zi, vei împiedica colesterolul rău să se acumuleze în organismul tău și să-ți înfunde arterele. Poți folosi semințe de in pentru a prepara salate, smoothie-uri și deserturi.

Merele

Grație conținutului ridicat de pectină, merele sunt un aliment ideal pentru a reduce colesterolul rău din organism. Pectina susține eliminarea colesterolului în exces și previne lipirea acestuia de pereții arterelor.

Apă de vinete cu ulei de in

Vinetele au abilitatea de a reduce colesterolul rău din sânge

Apa de vinete este un remediu naturist minunat dacă vrei să pierzi în greutate sau să-ți reduci nivelul de colesterol din sânge. Amestecă două linguri de ulei de in cu o vânătă de mărime medie, feliată. Fierbe aceste două ingrediente în puțină apă timp de 20 de minute. Lasă amestecul să stea, apoi adaugă zeamă de lămâie. Servește apa de vinete cu ulei de in în fiecare dimineață, înainte de micul dejun.