Cum se prepară apa cu chia și lămâie pentru a pierde în greutate
 

Cum se prepară apa cu chia și lămâie pentru a pierde în greutate

Semințele de chia sunt bogate în antioxidanți și micronutrienți care ne ajută să prevenim îmbătrânirea prematură a pielii și să o menținem fermă și elastică.
Cum se prepară apa cu chia și lămâie pentru a pierde în greutate

Ultima actualizare: 29 Decembrie, 2021

Ați încercat vreodată apa cu chia și lămâie? Pe lângă faptul că este răcoritoare, este o băutură capabilă să purifice organismul, oferindu-ne numeroși antioxidanți și facilitând pierderea în greutate.

Aceste semințe ies în evidență ca un remediu minunat de fiecare dată când le combinăm cu apă îmbogățită cu lămâie. Vreți să știți cum să preparați remediul? Vă explicăm mai jos!

Apa cu chia și lămâie: beneficiile consumului zilnic

Semințele de chia au o aromă unică de nucă, precum și nutrienți incredibili. Sunt din ce în ce mai la modă în alimentația multor oameni. Se găsesc în orice magazin naturist.

Unii oameni pun semințe de chia în salate, iaurturi și smoothie-uri sau chiar fac deserturi delicioase sau pâine. Au un gust foarte plăcut, dar cel mai interesant aspect este, fără îndoială, multiplele beneficii pentru sănătate, potrivit acestui studiu al Universității Federale din Rio de Janeiro (Brazilia).

  • Semințele de chia au de 5 ori mai mult calciu decât laptele.
  • Sunt mai bogate în antioxidanți decât afinele.
  • Au de 3 ori mai mult fier decât spanacul.
  • Au mai multe fibre decât ovăzul.
  • Semințele de chia conțin o cantitate mare de proteine, motiv pentru care sunt unul dintre alimentele preferate ale vegetarienilor.

Urmează să pregătim apă de chia cu lămâie. Este o modalitate rapidă și ușoară de a obține o mulțime de nutrienți. În plus, ne va ajuta să slăbim imediat ce ne trezim dimineața. Să vedem acum de ce amestecarea acestor două alimente este atât de benefică pentru noi!

1. Oferă sațietate și reglează pofta de mâncare

 

Știm deja cât de important este să începem ziua cu un mic dejun sănătos. Este foarte util să bem apa cu chia și lămâie pe stomacul gol. Aceasta băutură acționează ca agent ce induce sațietatea și ne va permite, alături de un mic dejun echilibrat și variat, să rezistăm până la ora prânzului, fără a trebui să luăm gustări între mese.

2. Ne ajută să ne hidratăm și să ne hrănim corpul

Semințele de chia sunt bogate în proteine, iar lămâia este o sursă naturală de antioxidanți și vitamina C. Împreună, acționează ca un remediu excelent pentru energizare și hidratare. Hidratarea corectă ne ajută să evităm, de exemplu, durerile de cap.

3. Previne îmbătrânirea prematură

Îmbătrânirea pielii

 

Consumul regulat de apă cu chia și lămâie ne va ajuta să luptăm împotriva atacului radicalilor liberi, așa cum se arată în această cercetare realizată de Universitatea de Științe Veterinare și Animale Lahore (Pakistan).

Datorită antioxidanților și micronutrienților din semințele de chia, pielea își va menține fermitatea și elasticitatea, combătând îmbătrânirea prematură care provoacă uneori oboseală.

4. Îmbunătățește digestia

Atât semințele de chia, cât și lămâia ajută digestia, potrivit acestei cercetări realizate de Universitatea Autonomă a Statului Mexic. Nutrienții sunt absorbiți optim în intestinul gros. În acest fel, toate vitaminele și mineralele ajung în sânge mai ușor și într-un mod mai sănătos.

5. Ne ajută să slăbim

Apa cu chia și lămâie pentru arderea grăsimii

 

Acesta este unul dintre cele mai interesante aspecte. Semințele de chia și lămâia sunt o sursă de fibre și antioxidanți naturali care ne vor ajuta în toate aceste procese:

  • Această apă acționează ca un bun diuretic și combate constipația.
  • Când semințele de chia intră în contact cu apa, ele formează un mucilagiu. Când ajung în stomac, cresc în volum și stimulează digestia și purificarea organismului.

Cum se prepară apa cu chia și lămâie

Apa cu chia și lămâie

 

Ingrediente

  • 1 linguriță de semințe de chia (5 g)
  • 1 pahar și jumătate de apă (300 ml)
  • O lămâie
  • 1 lingură de miere (25 g)

Pregătire

  • Primul lucru pe care îl veți face este să înmuiați lingurița de semințe de chia într-o jumătate de pahar de apă (100 ml) timp de o oră. În acest fel, pe lângă înmuiere, se va forma acel gel atât de caracteristic acestui aliment.
  • În continuare, stoarceți sucul de lămâie. Amestecați-l cu paharul cu apă.
  • Următorul pas? Amestecați totul.
  • Puteți folosi blenderul. Adăugați și lingura de miere pentru a îndulci această băutură sănătoasă și hrănitoare.

Nu uitați să beți apa cu chia și lămâie în fiecare dimineață pe stomacul gol. Este de mare ajutor în procesul de slăbire. Începeți de mâine!

This might interest you...
Rețetă de jeleu cu semințe de chia și mere verzi
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Rețetă de jeleu cu semințe de chia și mere verzi

Cum ar fi să poți servi un desert sănătos? Astăzi, îți propunem o rețetă aromată de jeleu cu semințe de chia și mere verzi. Nu o rata!



  • Alfredo, V. O., Gabriel, R. R., Luis, C. G., & David, B. A. (2009). Physicochemical properties of a fibrous fraction from chia (Salvia hispanica L.). LWT – Food Science and Technology. https://doi.org/10.1016/j.lwt.2008.05.012
  • Ferreira, Cynthia de Souza, Fomes, Lucilia de Fátima de Sousa, Silva, Gilze Espirito Santo da, & Rosa, Glorimar. (2015). Effect of chia seed (Salvia hispanica L.) consumption on cardiovascular risk factors in humans: a systematic review. Nutrición Hospitalaria, 32(5), 1909-1918.
  • Sandoval-Oliveros, M. R., & Paredes-López, O. (2013). Isolation and characterization of proteins from chia seeds (Salvia hispanica L.). Journal of Agricultural and Food Chemistry. https://doi.org/10.1021/jf3034978
  • Salas-Salvadó, J., Farrés, X., Luque, X., Narejos, S., Borrell, M., Basora, J., … Basora, T. (2008). Effect of two doses of a mixture of soluble fibres on body weight and metabolic variables in overweight or obese patients: A randomised trial. British Journal of Nutrition. https://doi.org/10.1017/S0007114507868528
  • Muller, Tito; Kely, Eusebia (2015). Capacidad antioxidante y contenido de flavonoides entre las semillas de Chia Negra (salvia nativa) y Chia Blanca (salvia hispánica l.). Universidad Nacional del Altiplano. http://repositorio.unap.edu.pe/handle/UNAP/2376