De ce nu ar trebui să mănânci prea mult avocado?
 

De ce nu ar trebui să mănânci prea mult avocado?

Consumul excesiv de avocado prezintă riscuri pentru sănătate. O porție recomandată înseamnă doar o cincime dintr-un avocado mare, adică aproximativ 30 g.
De ce nu ar trebui să mănânci prea mult avocado?
Eliana Delgado Villanueva

Scris și verificat de nutriționistul Eliana Delgado Villanueva.

Ultima actualizare: 24 septembrie, 2022

Vă place avocado? Deși este un aliment sănătos, deoarece conține grăsimi și vitamine benefice, nu trebuie să depășiți consumul recomandat, deoarece ar putea avea consecințe asupra sănătății. De ce nu ar trebui să mâncați prea mult avocado?

Ce este avocado?

Avocado este fructul arborelui de avocado (Persea americana), un arbore din familia Lauraceae. Este un aliment foarte benefic datorită conținutului său de grăsimi sănătoase, minerale precum potasiul și vitamine precum acidul folic.

Compoziția nutritivă

Este un fruct foarte complet din punct de vedere nutrițional, deoarece este compus din următorii nutrienți:

  1. Grăsimi: conține grăsimi sănătoase. 70% dintre acestea sunt nesaturate, adică cele care reduc nivelul de colesterol rău sau LDL.
  2. Minerale: conține cu 60% mai mult potasiu decât bananele. În plus, are și magneziu și un conținut scăzut de sodiu.
  3. Vitamine: conține vitamina A, C, E și B și acid folic.
  4. Fibre vegetale
  5. Carbohidrați

Proprietățile și beneficiile consumului de avocado

Medic cardiolog

Avocado are numeroase proprietăți și beneficii pentru sănătate. Dar, fără îndoială, cel mai remarcabil este cât de sănătos este pentru inimă. Acest lucru se datorează faptului că oferă acid oleic. Această grăsime mononesaturată reușește să reducă colesterolul rău sau LDL și să crească colesterolul bun sau HDL.

În plus, fiind o sursă importantă de potasiu, ajută la reglarea tensiunii arteriale, prevenind astfel accidentele vasculare cerebrale și bolile de inimă. Efectele potasiului asupra sistemului cardiovascular au fost evidențiate în Jurnalul Internațional de Cardiologie.

De asemenea, conține o cantitate semnificativă de acid folic, care ajută la reducerea riscului cardiovascular și a incidenței accidentului vascular cerebral. Este un aliment benefic în timpul sarcinii. Suplimentarea cu acest nutrient este necesară la femeile însărcinate pentru a evita defecte în dezvoltarea tubului neural al fătului.

Este ideal pentru slăbit și sport, întrucât este sățios, oferă energie și reglează nivelul de zahar din sânge.

De ce să nu consumați prea mult avocado?

Persoană care a mâncat prea mult avocado

Experții în nutriție susțin că avocado este un aliment cu un conținut ridicat de grăsimi sănătoase omega-3, pe lângă faptul că oferă organismului o cantitate mare de vitamine și minerale.

Totuși, așa cum se întâmplă adesea cu orice, consumul excesiv poate provoca numeroase efecte negative asupra sănătății, cum ar fi creșterea în greutate sau diverse deficiențe din cauza lipsei unor nutrienți.

1. Creștere în greutate

Avocado este bogat în grăsimi vegetale sănătoase, pline de calorii. Un avocado de dimensiuni normale poate furniza 25 g de grăsime și aproape 300 calorii. Sunt mulți oameni care depășesc consumul recomandat.

Persoanele care vor să-și păstreze silueta și să nu se îngrașe prea mult nu trebuie să exagereze. Grăsimea din avocado este sănătoasă pentru organism, dar, deoarece este destul de calorică, trebuie consumată în cantități mici.

A fi supraponderal crește riscul de a suferi de boli complexe și cronice pe termen mediu. Acest lucru este confirmat de un studiu publicat în Circulation Research.

Din punct de vedere nutrițional, conținutul mare de calorii este o problemă. De fapt, doar o fracțiune din fruct este necesară pentru a obține beneficii, iar depășirea acelei doze este inutilă”. a spus dr. Andrew Freeman, cardiolog la National Jewish Health.

2. Lipsa nutrienților

Avocado oferă organismului o cantitate mare de nutrienți, dar sunt necesare și alte tipuri de alimente pentru a face dieta cât mai echilibrată. Avocado ar trebui să facă parte dintr-o dietă cât mai variată, alături de carne, pește și legume.

Există oameni care cred că avocado ajută la slăbit. Aceasta este o greșeală deoarece avocado nu oferă proteine și nu conține toate mineralele esențiale pentru organism.

3. Leziuni hepatice

Mulți oameni nu știu asta, dar consumul de avocado poate fi dăunător pentru cei cu probleme hepatice. Avocado conține substanțe precum anetolul sau estragolul, care pot provoca boli hepatice la persoanele predispuse.

În acest caz, reduceți consumul și consultați un specialist cu privire la posibilitatea includerii acestui aliment în dieta obișnuită.

4. Posibil risc de alergii

Deși nu este ceva obișnuit, există anumite persoane care pot dezvolta o alergie la avocado. În acest caz, consumul acestuia trebuie eliminat complet pentru a evita reacțiile nedorite.

Nu consumați prea mult avocado!

Avocado tăiat în jumătate

 

După cum ați văzut, depășirea consumului de avocado ar putea prezenta riscuri pentru sănătate. Mărimea porției recomandate este de doar o cincime dintr-un avocado mare, adică aproximativ 30 g.

Prin urmare, menținerea unei alimentații variate și echilibrate este modalitatea optimă de a rămâne sănătoși. Consultarea unui specialist în nutriție vă va ajuta întotdeauna să luați măsurile corespunzătoare.

S-ar putea să te intereseze...
Burgeri de avocado și quinoa: rețetă delicioasă
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Burgeri de avocado și quinoa: rețetă delicioasă

Acești burgeri de avocado și quinoa sunt excelenți pentru a introduce o cantitate generoasă de omega 3 în dieta obișnuită.




Conținutul acestei publicații are scop pur informativ. În niciun moment nu ar trebui să faciliteze sau să înlocuiască diagnosticele, tratamentele sau recomandările oferite de către un specialist. Consultă un specialist de încredere dacă ai îndoieli și cere acordul acestuia înainte de a începe orice procedură.