De ce nu trebuie să mănânci mult avocado?

19 Februarie, 2021
Consumul de cantități excesive de avocado îți poate pune sănătatea în pericol. Porția recomandată este de 1/5 dintr-un avocado, ceea ce înseamnă aproximativ 2 linguri.

Ești fan avocado? Acest fruct este foarte hrănitor, deoarece conține grăsimi și vitamine sănătoase. Cu toate acestea, consumul de cantități excesive de avocado poate avea consecințe negative pentru sănătate. De ce nu trebuie să mănânci prea mult avocado?

Vrei să știi ce efecte negative poate avea consumul excesiv al acestui fruct? Citește mai departe pentru a afla o mulțime de informații interesante!

Ce este avocado?

Avocado este un fruct care provine dintr-un copac ce poartă același nume, cunoscut sub denumirea științifică de Persea Americana. Deoarece conține grăsimi sănătoase, precum și minerale (cum ar fi potasiul) și vitamine (cum ar fi acidul folic), este un fruct foarte sănătos. Cu toate acestea, ar trebui să consumi doar anumite cantități de avocado pentru ca acesta să fie benefic.

Îți recomandăm:

Rețetă de sos cremos de avocado

Compoziția nutrițională a fructului de avocado

Avocado tăiat în jumătate
Avocado este bogat în grăsimi sănătoase și vitamine precum acidul folic.

Avocado este foarte complet din punct de vedere nutrițional, deoarece conține următorii nutrienți:

  • Grăsimi: Avocado este foarte bogat în grăsimi sănătoase, dintre care 70% sunt nesaturate. Cu alte cuvinte, consumul de avocado reduce nivelul colesterolului LDL (lipoproteine cu densitate mică).
  • Minerale: Avocado conține cu 60% mai mult potasiu decât bananele, ceea ce îl face o sursă importantă de acest mineral. Mai mult, acesta conține magneziu și este sărac în sodiu.
  • Vitamine. Acest fruct conține vitaminele A, C, E, vitaminele din grupul B și acid folic.
  • Fibre vegetale
  • Carbohidrați

Proprietățile și beneficiile fructului de avocado

Medic care nu recomandă să mănânci mult avocado pentru inimă
Având în vedere beneficiile lor, fructele de avocado sunt excelente pentru prevenirea bolilor cardiovasculare.

Avocado are numeroase proprietăți și beneficii pentru sănătate. Fără îndoială, cel mai important este faptul că este benefic pentru inimă, deoarece este bogat în acid oleic. Această grăsime mononesaturată ajută la reducerea colesterolului rău LDL și crește colesterolul bun HDL.

Mai mult, deoarece avocado este bogat în potasiu și are un conținut scăzut de sodiu, ajută la reglarea tensiunii arteriale. Prin urmare, ajută la prevenirea accidentelor cerebrovasculare și a bolilor de inimă.

Și asta nu este tot. Avocado conține o cantitate semnificativă de acid folic, care contribuie la scăderea riscului de accidente cerebrovasculare și a riscului cardiac. În plus, datorită conținutului său de acid folic, avocado este ideal pentru a fi consumat în timpul sarcinii.

Fructele de avocado sunt ideale pentru curele de slăbire și nutriția sportivă. Acest lucru se datorează faptului că sunt foarte sățioase pentru o perioadă lungă de timp. În același timp, furnizează energie și reglează nivelul zahărului în sânge.

Îți recomandăm:

Rețete sănătoase cu avocado copt

De ce nu trebuie să mănânci mult avocado?

Persoană urcată pe cântar
Consumul de cantități excesive de avocado poate duce la probleme precum creșterea în greutate la cei care sunt predispuși la această problemă.

Experții în nutriție sunt de acord cu faptul că avocado este bogat în grăsimi omega-3 sănătoase. Mai mult, acesta oferă corpului o cantitate importantă de vitamine și minerale.

Cu toate acestea, la fel ca multe alte lucruri din viață, consumul de cantități excesive de avocado poate provoca mai multe efecte negative asupra sănătății. De exemplu, poate contribui la creșterea în greutate, precum și la o deficiență a nutrienților pe care acesta nu îi conține.

1. Creșterea în greutate

Avocado este bogat în grăsimi sănătoase de tip vegetal cu conținut ridicat de calorii. Un avocado de dimensiuni medii poate oferi cel puțin 25 de grame de grăsime și aproape 300 de calorii. Mulți oameni nu știu acest lucru și, ca urmare, mănâncă prea mult avocado.

De aceea, este important să consumi avocado cu măsură, fără a exagera. Acest lucru este deosebit de important pentru cei care încearcă să se mențină în formă și să slăbească. Grăsimea pe care o găsim în avocado este sănătoasă pentru corp, dar și foarte bogată în calorii. Așadar, ar trebui să-l consumăm doar în cantități mici.

2. Lipsa nutrienților

Avocado oferă o cantitate importantă de nutrienți pentru organism. Cu toate acestea, avem nevoie și de alte tipuri de nutrienți pentru a avea o dietă bine echilibrată. Avocado ar trebui să facă parte dintr-o dietă variată, care să includă și carne, pește și legume.

Unii oameni cred că aportul de avocado îi va ajuta să piardă în greutate și să obțină nutrienții de care au nevoie pentru performanțe maxime. Însă aceasta este o greșeală. Este important să ne amintim faptul că avocado nu oferă proteine și că îi lipsesc anumite minerale esențiale pentru corp.

3. Afectarea ficatului

Mulți nu știu că aportul de avocado poate fi dăunător pentru persoanele care au orice problemă hepatică. Acest fruct conține anumite substanțe – cum ar fi anetolul și estragolul – care pot provoca boli ale ficatului la persoanele predispuse.

În acest caz, evitarea cantităților excesive de avocado este și mai importantă. Aceste persoane ar trebui să-și reducă aportul și să discute cu un specialist despre posibilitatea includerii acestui aliment în dietă.

4. Risc de eventuale alergii

Deși acest lucru nu este obișnuit, anumite persoane pot dezvolta o alergie la avocado. În acest caz, ar trebui să evite să mănânce avocado pentru a preveni reacțiile nedorite.

De ce nu trebuie să mănânci mult avocado? Concluzie

După cum ai putut vedea, consumul de cantități excesive de avocado poate fi riscant pentru sănătate. Porția recomandată este de 1/5 dintr-un avocado, echivalent cu aproximativ 2 linguri.

Prin urmare, menținerea unei diete variate și echilibrate este secretul pentru a fi sănătos. Dacă ai întrebări, discuția cu un specialist în nutriție te va ajuta să iei deciziile corecte cu privire la ceea ce mănânci.

  • Filippini T., Violi F., D’Amico R., Vinceti M., The effect of potassium supplementation on blood pressure in hypertensive subjects: a systematic review and meta analysis. Int J Cardiol, 2017. 230: 127-135.
  • Valentin M., Mazeau PC., Zerah M., Ceccaldi PF., et al., Acid folic and pregnancy: a mandatory supplementation. Ann Endocrinol, 2018. 79 (2): 91-94.
  • Ortega FB., Lavie CJ., Blair SN., Obesity and cardiovascular disease. Circ Res, 2016. 118 (11): 1752-70.