Detoxifiază-ți ficatul pentru a slăbi

· 29 aprilie 2019
Există diferite "rețete" de detoxifiere. Toate includ uleiuri, săruri, sucuri sau suplimente naturale. Atunci când ficatul tău este sănătos, te vei simți mai bine deoarece funcția sa principală este să ajute corpul să scape de ceea ce nu este "necesar".

Este important ca, din când în când, să urmezi o cură de detoxifiere pentru a-ți ajuta ficatul să funcționeze mai bine, eliminând toxinele din organism. Pentru a slăbi într-un mod sănătos, detoxifiază-ți ficatul urmând sfaturile de mai jos!

Ce trebuie să știi despre detoxiferea ficatului

Principalele cauze ale obezității și supraponderalității sunt mâncatul excesiv și lipsa exercițiului fizic, acestea determinând corpul să stocheze energia sub formă de grăsime. Atunci când ficatul tău este afectat, poți suferi de micțiune necorespunzătoare prin obstrucția vezicii urinare, scaun moale sau constipație, ce apar datorită acumulării de substanțe toxice.

Când îți detoxifiezi ficatul, toxinele sunt eliminate. Suplimentele ce le vei consuma ajută organul să își îndeplinească funcția. Cu cât metabolismul tău va fi mai funcțional și mai rapid, cu atât este mai mare posibilitatea să pierzi în greutate.

Pentru a slăbi în mod eficient și natural, detoxifiază-ți ficatul, însă nu abuza. Înainte de începe un tratament este bine să discuți cu medicul tău pentru a afla ce poți mânca și ce nu. Reține că nu va trata bolile sau complicațiile la ficat. Nu abuza de detoxifiere, pentru că nu este sănătos. Dacă vrei să repeți cura, așteaptă o perioadă de timp rezonabilă înainte de a face acest lucru.

Detoxifierea ficatului e un mod sănătos pentru a slăbi

Există diverse rețete ce le poți prepara pentru a detoxifia ficatul. Acestea vor intensifica mișcările intestinelor pentru ca acest organ, împreună cu vezica urinară să elimine tot ceea ce nu este necesar.

În timpul detoxifierii nu recomandăm să fie făcută multă activitate fizică, cum ar fi ridicatul greutăților, ci odihna acasă pe cât posibil. Nu te întinde după ce consumi rețeta aleasă deoarece poți experimenta greață, amețeală sau vomă.

De ce este necesar să detoxifiem ficatul?

În general, din cauza stilului de viață dezorganizat, a dietei dezechilibrate și a lipsei exercițiului fizic, ficatul generează mai multă grăsime și apoi o stochează ca exces. Este important să urmezi o dietă de detoxifiere din când în când pentru a îmbunătăți funcția ficatului și nivelul de energie. Poate vei dori să faci mai multă mișcare, să te trezești mai devreme, să muncești sau să studiezi mai mult, etc.

Te vei simți mai bine pe mai multe planuri. Unii oameni susțin că aspectul pielii s-a schimbat: au scăpat de acnee, spre exemplu. Cei mai mulți dintre cei care au încercat această detoxifiere spun că i-a ajutat să piardă în greutate.

Îți recomandăm să citești și:

3 diete detoxifiante sărace în grăsimi

Cum să îți detoxifiezi ficatul

Reține că munca depusă de acest organ zilnic îl face să acumuleze toxine. Detoxifiază-ți ficatul pentru a elimina reziduul dăunător și a slăbi. Poți repeta acest proces până la de trei ori pe an. Notează-ți aceste rețete pentru o detoxifiere eficientă a ficatului:

Suc de grepfrut cu usturoi și ghimbir

  • Această rețetă ajută, de asemenea, la întărirea sistemului imunitar.
  • Ai nevoie de un grepfrut roșu, patru lămâi, doi căței de usturoi, o felie de ghimbir, 300 ml de apă distilată și două linguri de ulei de măsline.
  • Stoarce grepfrutul și lămâile, răzuiește ghimbirul și strivește usturoiul.
  • Pune toate ingredientele în blender și mixează.
  • Bea sucul înainte de a merge la culcare, seara.

Suc natural pentru a slăbiSuc de portocale, usturoi și ulei de măsline

  • Ai nevoie de un sfert de ceașcă de ulei de măsline, un sfert de ceașcă de suc de portocale proaspăt stors, jumătate de lingură de ghimbir ras și jumătate de lingură de usturoi uscat.
  • Mixează în blender și consumă sucul înainte de a merge la culcare.
  • Dormi pe partea dreaptă.
  • Repetă trei nopți consecutive.

Vezi și acest articol:

Smoothie detoxifiant care reduce grăsimea abdominală

Detoxifiază-ți ficatul consumând următoarele alimente pentru a slăbi

În afară de cele două rețete menționate mai sus, îți poți pregăti corpul și îl poți menține pe ritmul „natural” sau al detoxifierii cu o săptămână înainte și una după. Pentru acest lucru îți sugerăm să consumi următoarele alimente:

  • Cereale integrale: conțin vitamina B și îmbunătățesc metabolizarea grăsimilor și funcția ficatului.
  • Ceai verde: conține mulți antioxidanți (catechine), ce ajută ficatul.
Ceai verde pentru detoxifiere

  • Struguri: aceștia conțin zaharuri naturale și o mulțime de antioxidanți ce activează funcția de detoxifiere a ficatului și producția de bilă.
  • Mere: conțin o cantitate mare de pectină și ingrediente ce ajută corpul să elimine toxinele din sistemul digestiv.
  • Morcovi și sfeclă: conțin flavonoide și beta-caroten ce stimulează funcția ficatului.
  • Legume cu frunze verzi: sunt aliați de nădejde pentru detoxifierea ficatului datorită clorofilei ce absoarbe toxinele din sânge, protejând acest important organ.
  • Ulei de măsline: este util folosit cu moderație.
  • Vânătă: este un tonic digestiv și activează funcțiile vezicii urinare.
  • Andivă și cicoare: ambele conțin o subtanță amăruie ce este folosită pentru a goli în mod natural vezica.
  • Avocado: protejează ficatul de excesul de toxine și crește eficiența curei de detoxifiere.
Avocado pentru detoxifierea ficatului

Detoxifiază-ți ficatul după recomandările de mai sus și urmează și aceste sfaturi pentru a slăbi:

  • Redu porțiile de mâncare.
  • Evită alcoolul, carnea roșie, lactatele și produsele rafinate.
  • Bea multă apă.
  • Fă exerciții moderat.

Sursa fotografiilor: Maxpax, Dan McKay și Jaanus Silla.

  • Chiang, J. (2014). Liver Physiology: MetaboLism and Detoxification. In Pathobiology of Human Disease: A Dynamic Encyclopedia of Disease Mechanisms. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-386456-7.04202-7
  • Maliakal, P. P., Coville, P. F., & Wanwimolruk, S. (2001). Tea consumption modulates hepatic drug metabolizing enzymes in Wistar rats. Journal of Pharmacy and Pharmacology. https://doi.org/10.1211/0022357011775695
  • Wing, R. R., & Hill, J. O. (2001). Successful weight loss maintenance. Annual Review of Nutrition. https://doi.org/10.1146/annurev.nutr.21.1.323