Exerciții pentru picioarele umflate în sarcină

Retenția de lichide și umflarea membrelor inferioare sunt disconforturi foarte frecvente la femeile gravide. Totuși, poți reduce inflamația picioarelor cu exerciții foarte simple.
Exerciții pentru picioarele umflate în sarcină

Ultima actualizare: 12 Februarie, 2021

Atunci când o femeie este însărcinată, cantitatea de lichid din corpul ei crește de la 3.8 litri la 7.6 litri, ceea ce facilitează retenția de lichide în diferite zone. Pentru a combate această problemă, vom discuta despre câteva exerciții care te ajută să tratezi picioarele umflate în sarcină.

Experții nu recomandă administrarea de diuretice în timpul sarcinii fără supraveghere medicală, chiar dacă acestea sunt sub formă de remedii naturale. Ele pot avea efecte adverse. Prin urmare, este mai bine să faci câteva exerciții.

Inflamația în timpul sarcinii

Inflamația este consecința creșterii retenției de lichide. Cu toate acestea, și alți factori o pot influența, cum ar fi temperaturile ridicate și stilul de viață sedentar.

Pe măsură ce sarcina progresează și mai ales la sfârșitul zilei, femeia gravidă tinde să dezvolte umflături la nivelul membrelor inferioare din cauza retenției de lichide. În majoritatea cazurilor, nu sunt grave sau patologice. De fapt, umflarea picioarelor în timpul sarcinii este un simptom foarte frecvent legat de creșterea presiunii venoase la nivelul picioarelor și obstrucția fluxului limfatic.

Însă picioarele umflate în sarcină ar trebui analizate atunci când sunt însoțite de hipertensiune arterială sau proteinurie (exces de proteine în urină). În aceste cazuri, poate fi un semn al altor probleme, pe care medicul ar trebui să le evalueze.

Femeie gravidă care face yoga
Deși umflarea picioarelor este frecventă în timpul sarcinii, o poți preveni și ameliora cu exerciții fizice.

În general, experții le recomandă femeilor însărcinate să facă mișcare. Aceasta poate reduce riscul de exces de greutate și tulburări precum diabetul gestațional, preeclampsia, nașterea prematură, varicele sau inflamația. De asemenea, la nivel psihologic, mișcarea poate ajuta la prevenirea anxietății și a depresiei.

Atunci când femeile însărcinate fac exerciții, acestea ar trebui să ia anumite măsuri de precauție, cum ar fi evitarea exercițiilor cu impact ridicat și evitarea depășirii timpului de activitate fizică recomandat de medicul ginecolog, de exemplu.

Aerobic acvatic

Profitând de beneficiile apei, o tehnică simplă și fără riscuri pentru a combate inflamația picioarelor în timpul sarcinii este scufundarea în apă. Este foarte relaxantă pentru femeile însărcinate în ultima etapă a sarcinii.

Pentru a se scufunda corect, femeia trebuie să stea în cadă cu picioarele orizontale și apa până la talie. De asemenea, o poate face dacă are acces într-un loc unde se poate scufunda în picioare cu apa până la umeri. Temperatura ar trebui să fie de aproximativ 32 °C.

Mersul pentru a reduce umflarea picioarelor în timpul sarcinii

Mersul este benefic pentru a reduce inflamația picioarelor în timpul sarcinii Mersul pe jos este unul dintre cele mai simple și mai eficiente exerciții pentru femeile însărcinate care doresc să prevină sau să amelioreze umflarea picioarelor. Riscul de accidentare sau alte probleme este foarte mic. În plus, mersul pe jos este plăcut și benefic.

Această activitate trebuie să fie moderată, iar femeile însărcinate ar trebui să o facă timp de o jumătate de oră, de câteva ori pe săptămână. Cel mai bine este ca femeile însărcinate să meargă 150 de minute pe săptămână. Însă acest lucru ar trebui să se întâmple numai dacă nu există complicații. În plus, poți purta și ciorapi de compresie. Aceștia promovează o bună circulație și facilitează revenirea venoasă la inimă. De asemenea, mișcarea ajută la prevenirea varicelor.

Yoga prenatală

Dacă vor să opteze pentru o activitate ghidată, femeile însărcinate pot încerca yoga prenatală. Această disciplină le poate aduce beneficii la nivel fizic, mintal și emoțional, pe lângă combaterea retenției de lichide de la nivelul picioarelor. În acest caz, celebrele poziții de yoga (sau asane) se concentrează pe toate nevoile femeilor însărcinate.

Exercițiile pe care le-am împărtășit sunt simple și sunt concepute pentru a minimiza orice neplăcere în timpul sarcinii. În plus față de reducerea inflamației picioarelor în timpul sarcinii, acestea sunt benefice chiar și în timpul nașterii. Dacă ești gravidă, fă și tu yoga!!

S-ar putea să te intereseze...
Cel mai bun tratament pentru picioarele umflate
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Cel mai bun tratament pentru picioarele umflate

Deoarece picioarele umflate sunt una din consecințele retenției de apă, trebuie să apelezi la uun tratament care promovează buna funcționare a rini...



  • Davison, J. M. (1997). Edema in pregnancy. Kidney International. Supplement.
  • Katz, V. L., Ryder, R. M., Cefalo, R. C., Carmichael, S. C., & Goolsby, R. (1990). A comparison of bed rest and immersion for treating the edema of pregnancy. Obstet Gynecol.
  • T., K., J., G., L., D., & V., K. (1999). Edema of pregnancy: A comparison of water aerobics and static immersion. Obstetrics and Gynecology.
  • Evenson, K. R., Chasan-Taber, L., Downs, D. S., Yeo, S., & Leiferman, J. (2012). Physical Activity and Pregnancy: Past and Present Evidence and Future Recommendations. Research Quarterly for Exercise and Sport. https://doi.org/10.5641/027013612804582669
  • Curtis, K., Weinrib, A., & Katz, J. (2012). Systematic Review of Yoga for Pregnant Women: Current Status and Future Directions. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine. https://doi.org/10.1155/2012/715942