Flexibilitatea metabolică pentru slăbire
 

Flexibilitatea metabolică pentru slăbire

Persoanele cu rezistență ridicată la insulină slăbesc mai eficient prin limitarea carbohidraților.
Flexibilitatea metabolică pentru slăbire

Ultima actualizare: 31 august, 2022

Flexibilitatea metabolică pentru slăbire este un concept care se referă la capacitatea organismului de a utiliza într-o măsură mai mare, ca sursă de energie, acel nutrient pe care îl consumă într-o proporție mai mare.

Cei care sunt capabili să activeze acest mecanism ard mai eficient grăsimea. În plus, au o masă musculară mai mare și o pierd mai greu în timp. Organismul lor se adaptează tipului de dietă adoptat.

Optimizarea surselor de energie

Atunci când se stabilește un plan alimentar pentru slăbire, este important de stabilit în ce mod obține fiecare persoană energia necesară. Persoanele cu o bună flexibilitate metabolică se adapta la substratul nutrițional oferit de dietă.

În cazul acestor persoane, o dietă bogată în carbohidrați implică utilizarea glucozei ca sursă principală de energie. Însă, în post, acești oameni au capacitatea de a acorda prioritate grăsimilor ca substrat energetic și de a-și conserva țesutul muscular. Dacă urmează o dietă săracă în carbohidrați, folosesc grăsimea pentru energie, economisind glicogenul muscular și hepatic.

Nu toți indivizii au această abilitate, deoarece ea este legată în principal de sănătatea metabolică. Prin urmare, metabolismul trebuie optimizat.

Flexibilitatea metabolică pentru slăbire rapidă

Flexibilitatea metabolică este corelată cu rezistența la insulină

Unul dintre factorii care influențează flexibilitatea metabolică a unui individ este rezistența la insulină. Subiecții diabetici pierd mai mult în greutate cu o dietă săracă în carbohidrați. Persoanele care au o sensibilitate adecvată la acest hormon reușesc să-și reducă masa corporală și cu o dietă bogată în zaharuri.

Pentru a reduce rezistența la insulină și a îmbunătăți acest parametru metabolic, există mai multe strategii, printre care se remarcă următoarele:

  • Postul intermitent, conform unui articol publicat în revista Aging Research Reviews. Acest efect poate fi sporit dacă aportul de carbohidrați este redus considerabil, mai ales când vine vorba de zaharuri simple.
  • Antrenamente pe intervale de mare intensitate. Exercițiile fizice pot să influențeze gestionarea unor boli precum diabetul, așa cum a confirmat un studiu publicat în 2015. Din acest motiv, pot fi utilizate pentru a scădea rezistența la insulină atât la subiecții diabetici, cât și la cei prediabetici.

Dietele sunt mai ușor de urmat dacă există flexibilitate metabolică

Subiecții cu o sănătate metabolică bună se adaptează mai ușor la schimbările de dietă. Aceste persoane pot practica postul intermitent cu rezultate satisfăcătoare. În cazul lor, senzația de poftă de mâncare este aproape absentă și pierderea țesutului slab este nesemnificativă.

La toți acei indivizi care nu au această capacitate, este necesară restricția de zaharuri. Rezistența ridicată la insulină poate face ca, chiar și în cazul unei diete hipocalorice, subiectul să nu piardă în greutate dacă aportul de carbohidrați este ridicat.

 

Alimente care conțin carbohidrați

Flexibilitatea metabolică pentru slăbire: schimbarea dietei

Persoanele sedentare care nu fac sport în mod regulat au adesea rezistență la insulină. Din acest motiv, este important să adopte o serie de strategii care îmbunătățesc sănătatea metabolică înainte de a lua în considerare curele de slăbire.

Acest protocol presupune restricționarea carbohidraților și adoptarea postului intermitent. De asemenea, este necesar un program de antrenament de forță de intensitate ridicată, atât timp cât acest lucru este posibil.

Ulterior, în ceea ce privește metabolismul, se va putea stabili o dietă flexibilă. În această situație, organismul va putea să prioritizeze corect nutrienții atunci când produce energie. Flexibilitatea metabolică este unul dintre motivele pentru care unui obez îi este mai greu să slăbească.

Reduceți aportul de carbohidrați și faceți mai multe exerciții fizice pentru a stimula metabolismul!

S-ar putea să te intereseze...
9 sfaturi pentru arderea grăsimii de pe față
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
9 sfaturi pentru arderea grăsimii de pe față

Arderea grăsimii de pe față este posibilă dacă adopți obiceiuri sănătoase și îți lucrezi întregul corp. Ce anume trebuie să faci?



  • Mattson MP., Longo VD., Harvie M., Impact of intermittent fasting on health and disease processes. Ageing Res Rev, 2017. 39: 46-58.
  • Jelleyman C., Yates T., O’Donovan G., Gray LJ., et al., The effects of high intensity interval training on glucose regulation and insulin resistance: a meta analysis. Obes Rev, 2015. 16 (11): 942-61.
  • León Acuña, A. (2017). Influencia del estado prediabético sobre la flexibilidad metabólica en pacientes con enfermedad cardiovascular establecida.