Germenii de grâu: beneficii, proprietăți și mod de preparare

Germenii de grâu pot fi o opțiune excelentă. Aflați cum să-i includeți în preparate pentru a profita la maxim de beneficiile lor.
Germenii de grâu: beneficii, proprietăți și mod de preparare

Ultima actualizare: 05 Octombrie, 2021

Germenii de grâu sunt semințe încolțite. Aceștia sunt comestibili. De fapt, sunt bogați în minerale și substanțe nutritive. Vă spunem cum să-i pregătiți, astfel încât să puteți profita de ei în bucătărie.

Germenii de grâu: valoare nutritivă

100 grame de muguri de grâu conțin 49 grame de carbohidrați și 12 grame de fibre. De asemenea, conțin 31 grame de proteine și 366 kilocalorii.

Este o sursă bună de minerale. Oferă 200 miligrame de fosfor, 1097 miligrame de potasiu, 50 miligrame de calciu, 16 miligrame de sodiu și 42,5 micrograme de seleniu.

În plus, germenii de grâu au un conținut ridicat de acid linoleic. Acesta este un acid gras polinesaturat care nu poate fi sintetizat în organism. Prin urmare, trebuie să fie încorporat în dietă.

Acest acid gras este esențial pentru producerea altor acizi grași, ajută sistemul imunitar și contribuie la controlul tensiunii arteriale. De asemenea, contribuie la reglarea colesterolului și a trigliceridelor.

Beneficiile germenilor de grâu

Consumul de germeni de grâu este benefic pentru sănătate.

1. Reglează nivelul colesterolului

Acidul linoleic are capacitatea de a regla nivelul colesterolului. Această substanță normalizează grăsimile din sânge și reduce leziunile arteriale. Studiile efectuate pe hamsteri au arătat că nivelul colesterolului scade atunci când acest acid gras este inclus în dietă. Totuși, sunt necesare mai multe studii la oameni.

Nivel de colesterol
Adăugarea de acid linoleic în dieta zilnică este un factor de protecție cardiovasculară, reducând colesterolul.

2. Întăresc sistemul imunitar

Nivelurile ridicate de acizi grași fac din germenii de grâu o opțiune excelentă pentru stimularea sistemului imunitar. Acidul linoleic stimulează sinteza imunoglobulinei A, care este prima linie de apărare împotriva infecțiilor. Se secretă mai multă imunoglobulină G și M, responsabilă pentru combaterea infecțiilor bacteriene și virale.

3. Ajută sistemul digestiv

Potrivit Clinicii Mayo, trebuie să consumați zilnic între 25 și 30 grame de fibre. 100 grame de germeni de grâu conțin 12 grame de fibre.

Fibrele susțin sănătatea intestinelor în mai multe moduri. Controlează greutatea și volumul scaunului. De asemenea, îl înmoaie, deci reduc constipația.

4. Încetinesc îmbătrânirea

Acidul linoleic este un puternic antioxidant. Antioxidanții sunt compuși chimici capabili să neutralizeze radicalii liberi.

Radicalii liberi sunt molecule produse de organism în reacții biologice, care provoacă oxidarea celulelor și contribuie la procesul de îmbătrânire. Prin urmare, dacă mâncăm mai mulți antioxidanți, vom îmbătrâni mai greu.

5. Oferă electroliți

Electroliții sunt minerale care, odată dizolvate în sânge, au o încărcare electrică. Electroliții sunt importanți deoarece echilibrează cantitatea de apă din organism. De asemenea, stabilizează nivelul pH-ului și participă la transportul nutrienților către celule.

Cum se consuma germenii de grâu

Germenii de grâu trebuie consumați în amestec din cauza aromei lor puternice. Pentru a-i prepara, veți avea nevoie de 100 grame de germeni de grâu, 1 cană de mure și 1 praf de ghimbir. Se adaugă apă, se fierb ușor și se strecoară.

Vase cu germenii de grâu

Pentru a germina grâul acasă

Pentru a crea proprii germeni acasă, trebuie doar să urmați câțiva pași simpli.

1. Organizați

Înainte de a începe procesul, gândiți-vă câți germeni vreți să obțineți. Cât timp puteți aștepta? Aveți nevoie de apă, pungi de germinare, semințe, un vas și o lingură.

2. Înmuiați și germinați

Puneți 15 grame de semințe de grâu în cana cu apă timp de 6 până la 8 ore. Le puteți lăsa peste noapte, dar niciodată mai mult de 72 de ore.

3. Puneți în pungă

Puneți preparatul în pungă și lăsați să se scurgă apa, spălând întotdeauna semințele. Acest proces trebuie făcut timp de o săptămână,.

Germenii de grâu au gluten, așadar aportul lor este contraindicat la persoanele cu boală celiacă.

S-ar putea să te intereseze...
Proprietățile și beneficiile grâului kamut
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Proprietățile și beneficiile grâului kamut

Proprietățile și beneficiile grâului kamut devin din ce în ce mai cunoscute. Este o opțiune foarte atractivă pentru a înlocui grâul clasic.