Rețetă de supă cremă de sparanghel verde

Sparanghelul verde este versatil, ceea ce înseamnă că îl poți include în dietă în mai multe moduri. De data aceasta, îți propunem o supă cremă delicioasă de sparanghel verde!
Rețetă de supă cremă de sparanghel verde

Ultima actualizare: 03 Martie, 2021

Rețeta de supă cremă de sparanghel verde este unul dintre cele mai sănătoase feluri de mâncare vegetariene. Deși poți prepara această legumă la grătar, supa cremă este o mâncare hrănitoare care îți permite să-ți variezi meniurile de prânz și cină. Vrei să înveți cum să o faci?

Sparanghelul verde este o legumă celebră printre cei care urmează diete vegetariene și vegane. De fapt, este o opțiune pentru cei care doresc să slăbească, deoarece aportul său caloric este minim. Însă sparanghelul este bogat în nutrienți. Mai jos, descoperă în detaliu proprietățile sale!

Proprietățile nutriționale ale sparanghelului verde

Legătură de sparanghel
Sparanghelul verde se remarcă prin conținutul său semnificativ de fibre alimentare, antioxidanți, vitamine și minerale. Consumul său susține orice plan de alimentație sănătoasă.

Preparatele cu sparanghel verde te ajută să obții substanțe nutritive esențiale importante. Chiar dacă este una dintre legumele cu cele mai puține calorii, conține vitamine, minerale, antioxidanți și fibre. De fapt, fiecare cană (90 de grame) de sparanghel gătit conține:

  • Calorii: 20
  • Proteine: 2,2 grame
  • Grăsimi: 0,2 grame
  • Fibre: 1,8 grame
  • Vitamina C: 12% din doza zilnică recomandată (DZR)
  • Vitamina A: 18% din DZR
  • Folat: 34% din DZR
  • Vitamina K: 57% din DZR
  • Potasiu: 6% din DZR
  • Fosfor: 5% din DZR
  • Vitamina E: 7% din DZR

Acest aliment conține și alți micronutrienți, cum ar fi fierul, zincul și riboflavina, deși în cantități mai mici. În plus, conține antioxidanți precum flavonoidele și polifenolii.

Rețetă de supă cremă de sparanghel verde

Bol cu supă cremă de sparanghel verde
Supa cremă de sparanghel verde este o modalitate rapidă și delicioasă de a profita de beneficiile nutriționale ale acestui aliment. O poți consuma atât la prânz, cât și la cină.

Există multe versiuni ale rețetei. În general, toate sunt sănătoase și potrivite pentru mesele principale ale zilei. Poți folosi supă de legume sau de pui, în funcție de preferințe. De asemenea, dacă preferi, poți înlocui smântâna cu o versiune vegetală, precum smântâna de nucă de cocos sau pasta de susan.

Ingrediente

  • 3 căni de sparanghel verde (270 g)
  • 1 ceapă mare
  • Smântână (20 g)
  • 1 praz
  • 1 cană de supă de legume sau de pui (250 ml)
  • Sare și piper (după gust)
  • Ulei de măsline (cantitatea necesară)

Mod de preparare

  • În primul rând, spală bine sparanghelul verde. Apoi, îndepărtează partea dură cu ajutorul unui cuțit sau al unei ustensile de decojit.
  • Taie sparanghelul în bucăți de 2 cm. Pune-l deoparte.
  • Separat, toacă ceapa și prazul în bucăți mici.
  • Încălzește o tigaie cu puțin ulei de măsline și se sotează legumele (inclusiv sparanghelul) la foc mediu.
  • Sotează-le 10 minute, până când se rumenesc.
  • Apoi, pune smântâna într-o cratiță și adaugă supa de legume sau de pui.
  • Fierbe preparatul timp de aproximativ 10 minute.
  • Apoi, adaugă sare și piper după gust.
  • După acest interval de timp, când sparanghelul este moale, lasă preparatul să stea câteva minute.
  • Pune preparatul într-un mixer electric cu vas de sticlă și amestecă până obții o cremă fină.
  • Strecoară smântâna si toarn-o în vas.
  • Încălzește preparatul timp de 5 minute la foc mic și adaugă smântâna. Dacă vrei să obții o textură mai cremoasă, adaugă mai multă smântână. Dacă preferi un preparat mai mult lichid, pune mai multă supă de legume sau de pui.

Cum se servește această supă cremă de sparanghel verde

Servește supa în porții individuale și orneaz-o cu sparanghel sotat, tocat în bucăți mici. Dacă preferi, adaugă un strop de ulei de măsline extravirgin și puțin parmezan ras deasupra. Ambele ingrediente vor da supei o notă foarte specială!

Poți pune alături de supa cremă de sparanghel verde un ou fiert sau crutoane. Dacă vrei să îmbogățești în continuare această rețetă, poți încerca următoarele opțiuni:

  • Fâșii de ardei roșu. Prăjit sau copt.
  • Felii subțiri de șuncă. Dacă nu ești vegan sau vegetarian, această opțiune este o modalitate excelentă de a îmbunătăți aroma supei. Pur și simplu pune feliile de șuncă între două foi de copt cerate. Apoi, coace-le într-un cuptor preîncălzit la 200 °C timp de câteva minute. Când sunt uscate, taie-le în mai multe bucăți și pune-le în supă.
  • Semințe și nuci. Gustul acestor ingrediente oferă, de asemenea, supei de sparanghel o aromă delicioasă. Dacă vrei, adaugă semințe de chia sau de in. Dacă optezi pentru nuci, zdrobește-le bine și pune-le deasupra supei.

Ai încercat deja această rețetă delicioasă? După cum poți vedea, pașii sunt simpli, iar ingrediente la îndemână! În plus, o poți mânca fără regrete, deoarece este foarte sănătoasă.

S-ar putea să te intereseze...
Rețete delicioase de chiftele de crab
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Rețete delicioase de chiftele de crab

Rețetele de chiftele de crab sunt o specialitate delicioasă din Maryland, Statele Unite ale Americii. Sunt delicioase și sănătoase!