Rețete de smântână lichidă vegetală

10 iunie 2020
Cu ingrediente precum nuca de cocos și semințele, poți prepara câteva rețete delicioase de smântână vegetală pentru a înlocui produsele lactate. Citește mai departe pentru a descoperi cele mai simple rețete!

Vrei să înveți cum să prepari rețete de smântână lichidă vegetală? Persoanele care urmează diete vegane sau vegetariene au găsit înlocuitori pentru majoritatea alimentelor de origine animală. Deși există multe diferențe nutriționale, au fost descoperite o mulțime de alternative sănătoase care sunt perfecte pentru prepararea mâncărurilor tradiționale.

Smântâna lichidă obținută din lapte de vacă este adesea inclusă în prepararea a zeci de rețete datorită texturii sale cremoase. Cu toate acestea, mulți preferă să o evite pentru că sunt intoleranți la lactoză sau pentru că acesta este un aliment de origine animală.

Cu ajutorul ingredientelor precum semințele, nucile și nucile de cocos, este posibil să prepari smântână lichidă vegetală ori de câte ori este necesar. Aceste opțiuni sunt mai ușoare, conțin mai puține calorii, iar aportul lor nutritiv este foarte interesant.

Spor la treabă!

5 rețete de smântână lichidă vegetală

Smântâna lichidă vegetală este un produs care poate înlocui smântâna tradițională. Adesea, aceasta are o textură similară cu smântâna din lapte, dar un conținut de nutrienți și grăsimi diferit. Deși trebuie consumată cu moderație, este sănătoasă și utilă pentru a prepara creme, supe, produse de patiserie și alte preparate.

1. Smântână lichidă din nucă de cocos

Vas cu ulei de cocos întărit
Smântâna lichidă de nucă de cocos este unul dintre cele mai utilizate produse în dieta vegană datorită texturii și aportului său nutrițional.

Una dintre cele mai populare rețete de smântână lichidă vegetală include lapte de cocos neprocesat. Datorită texturii sale cremoase, este cea mai des folosită smântână lichidă vegană pentru prepararea deserturilor și a produselor de patiserie. De asemenea, poate fi adăugată și în smoothie-uri și supe cremă de legume.

Mod de preparare

  • În primul rând, cumpără o jumătate de litru de lapte de nucă de cocos cu cel puțin 60% extract de nucă de cocos.
  • Ulterior, pune-l în frigider pentru 24 de ore.
  • După acest interval de timp, pune laptele într-un bol și bate-l manual cu un tel.
  • După ce ai terminat, folosește smântâna vegetală în rețetele preferate.

Citește mai mult:

Beneficii și riscuri în dieta raw vegană

2. Smântână lichidă vegetală din semințe de dovleac

Semințele de dovleac conțin o cantitate semnificativă de grăsimi sănătoase, aminoacizi și antioxidanți. Datorită gustului ușor, acestea reprezintă un ingredient excelent pentru a pregăti smântână vegetală și alte produse asemănătoare. O poți adăuga în salate sau supe cremă de legume.

Mod de preparare

  • În primul rând, pune o cană de semințe de dovleac în blender.
  • Apoi, amestecă-le cu câteva linguri de ulei de măsline extravirgin.
  • Adăugă puțină sare și o cană de apă și amestecă până obții o cremă fină, fără cocoloașe.

3. Smântână lichidă vegetală din caju

Caju inclus în rețete de smântână lichidă vegetală
Prepararea de smântână lichidă vegetală din nuci este o idee grozavă, deoarece acestea conțin acizi grași sănătoși, cum ar fi omega-3.

Delicioasele rețete de smântână lichidă vegetală îți permit să te bucuri de deserturi sănătoase fără a te simți vinovat. Ingredientul de bază în acest caz este o sursă de grăsimi sănătoase, precum acidul oleic, proteine, vitamine și minerale. Textura acestei smântâni vegetale este perfectă pentru deserturile care necesită refrigerare sau congelare sau pentru umplerea dulciurilor.

Mod de preparare

  • În primul rând, înmoaie caju într-o cană cu apă.
  • A doua zi, pune-l în blender și amestecă.
  • Adăugă o lingură de suc de lămâie și un sfert de cană de apă.
  • Apoi, dacă dorești, adăugă și jumătate de linguriță de semințe de vanilie.
  • Amestecă puternic până obții o textură cremoasă.

4. Smântână lichidă vegetală din semințe de susan

Poți folosi această rețetă de smântână lichidă vegetală pentru a te bucura de cappuccino, produse de patiserie și deserturi. Semințele de susan sunt celebre pentru conținutul lor ridicat de grăsimi mono și polinesaturate, benefice pentru sănătatea cardiovasculară.

Mod de preparare

  • Pentru început, combină două linguri de tahini crud (pastă de susan) cu patru linguri de apă filtrată.
  • Amestecă timp câteva minute, până obții o cremă fină și groasă.
  • La final, adăugă puțin zahăr brun sau îndulcitor natural pentru a îndulci smântâna.

Îți recomandăm:

Brânză vegană cu șovârf – o rețetă sănătoasă

5. Smântână lichidă vegetală din semințe de floarea soarelui

Castron cu semințe de floarea soarelui
Bogate în vitamina E și acizi grași, semințele de floarea soarelui reprezintă o sursă importantă de antioxidanți.

Semințele de floarea-soarelui conțin o cantitate semnificativă de grăsimi sănătoase, zinc, seleniu și vitamina E. Acești nutrienți ajută la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare și la reducerea stresului oxidativ. Smântâna lichidă din semințe de floarea soarelui este perfectă pentru salate și sandwich-uri.

Mod de preparare

  • În primul rând, înmoaie semințele de floarea soarelui într-o cană cu apă.
  • A doua zi, pune-le în blender împreună cu o lingură de drojdie de bere.
  • Amestecă până obții o textură cremoasă.

Cauți alternative la produsele lactate? Notează-ți aceste rețete de smântână lichidă vegetală. După cum ai putut vedea, acestea sunt ușor de preparat și pot servi ca bază pentru diverse alte rețete.