6 beneficii ale uleiului de cocos

· 4 aprilie 2017
Poți utiliza uleiul de nucă de cocos pentru a-ți menține frumusețea, a-ți hrăni organismul și a combate diverse boli. Citește în continuare pentru a descoperi 6 beneficii incredibile ale acestui produs.

Cu siguranță ai mai consumat nucă de cocos crudă sau gătită și cunoști aroma delicioasă a acesteia. Însă probabil nu cunoști cele 6 beneficii ale uleiului de cocos pentru sănătate și frumusețe.

În cadrul medicinei tradiționale ayurvedice, uleiul de nucă de cocos este un ingredient-cheie pentru menținerea sănătății și a bunăstării. Considerat a fi cel mai sănătos ulei din lume, putem spune că beneficiile acestuia sunt nenumărate.

Câteva informații științifice

Ulei de nucă de cocos

În anii 1950, uleiul de nucă de cocos a fost poreclit „farmacia într-o sticlă”. După ce îl consumi, acest produs este absorbit direct din intestine de către ficat. Acolo, uleiul de nucă de cocos este convertit în cetone. Acestea sunt utilizate de către organism drept combustibil pentru a produce energie.

Creșterea nivelului de energie din organism accelerează metabolismul și scade nivelul de grăsime care circulă în fluxul sanguin. Drept rezultat, în organism se acumulează mai puțină grăsime.

Lista de beneficii ale uleiului de cocos este foarte lungă. Mai jos îți prezentăm doar 6 dintre acestea, care sunt însă cele mai importante.

6 beneficii ale uleiului de nucă de cocos

1. Este un antibiotic și antioxidant natural

Acidul lauric din componența acestui produs acționează ca un agent antimicrobian împotriva:

  • Stafilococilor, care sunt responsabili de numeroase infecții cutanate și sanguine
  • Diferitelor tipuri de ciuperci
  • Bolilor virale
  • Efectelor nocive ale drojdiilor comune

Numeroase studii realizate la Universitatea din Kerela (India) în 2013 au scos la iveală faptul că o dietă bogată în ulei de nucă de cocos virgin reduce stresul oxidativ. Această problemă produce distrugerea celulelor și cauzează o mare varietate de tulburări, de la boala Alzheimer până la cancer.

2. Combate bolile cerebrale

Beneficii ale uleiului de cocos pentru creier

Uleiul de nucă de cocos are un efect terapeutic util împotriva tulburărilor cerebrale, inclusiv a bolii Alzheimer. Compoziția acestui produs oferă o îmbunătățire imediată în cazul pacienților care suferă de o formă ușoară a acestei boli.

În prezent, cercetătorii efectuează mai multe studii pentru a testa abilitatea uleiului de nucă de cocos de a reduce declinul cognitiv.

3. Este benefic pentru cei care suferă de epilepsie

O dietă ketogenică presupune să consumi multe grăsimi, o cantitate adecvată de proteine și foarte puțini carbohidrați. Acest tip de dietă reduce frecvența atacurilor epileptice în cazul copiilor cu până la 75%.

Trigliceridele cu lanț mediu din componența uleiului de nucă de cocos măresc concentrația de cetone din organism, ameliorând astfel simptomele epilepsiei.

Încearcă și:

Chefirul din apă de cocos: beneficii și preparare

4. Susține pierderea în greutate și combate sindromul metabolic

Dacă vrei să te menții în formă, a venit timpul să profiți de beneficiile metabolice oferite de uleiul de nucă de cocos. Trigliceridele cu lanț mediu din componența acestuia pot mări consumul zilnic de energie al organismului cu până la 5%. Astfel, uleiul de nucă de cocos te ajută să arzi în jur de 120 de calorii pe zi.

În cazul în care nu știi ce presupune sindromul metabolic, află că acesta constă într-un grup de factori de risc care îți măresc șansele de a suferi de o tulburare cardiacă sau de alte probleme de sănătate, ca diabetul și accidentele vasculare cerebrale.

5. Este un produs hidratant natural

Poate ai observat deja că, datorită beneficiilor sale multiple, uleiul de nucă de cocos este inclus în numeroase produse de înfrumusețare. Acesta poate face pielea să devină mai moale, radiantă și sănătoasă. De asemenea, uleiul de nucă de cocos penetrează foarte ușor pielea și oferă un miros incredibil.

Nu în ultimul rând, pe lângă faptul că este un produs hidratant excelent, uleiul de nucă de cocos este foarte util pentru a trata eczema și psoriazisul. Profită de aceste beneficii ale uleiului de cocos!

6. Te ajută să ai un păr minunat în mod natural

Beneficii ale uleiului de cocos pentru hidratarea părului

Așa cum am menționat deja, uleiul de nucă de cocos are un efect hidratant excelent. Utilizându-l pe post de balsam de păr, podoaba ta capilară va deveni mătăsoasă și strălucitoare.

Acidul lauric din componența uleiului de nucă de cocos are o afinitate mare pentru proteinele din componența părului. Din acest motiv, părul îl absoarbe cu ușurință, inclusiv la nivelul foliculilor.

Un studiu realizat în 2003 a scos la iveală faptul că, printre altele, uleiul de nucă de cocos previne pierderea proteinelor părului. Indiferent dacă îl aplici înainte, în timpul sau după ce te speli pe cap, beneficiile pe care le obții sunt semnificative datorită compoziției acestui produs și greutății sale moleculare scăzute.

Înainte de a aplica uleiul de nucă de cocos pe păr, încălzește-l. Apoi, aplică uleiul cald de la rădăcini spre vârfuri cu vârfurile degetelor. Masează-ți părul cu grijă și lasă uleiul de nucă de cocos să acționeze peste noapte.

Dimineața următoare, spală-te pe cap ca de obicei. Vei observa o îmbunătățire chiar după prima aplicare. Scalpul tău va fi mult mai bine hrănit, iar podoaba ta capilară va arăta mai bine ca niciodată.

Îți recomandăm:

Fursecuri hrănitoare cu ovăz, nucă de cocos și semințe

Cele șase aspecte prezentate în acest articol reprezintă doar o parte dintre numeroasele beneficii ale uleiului de cocos. După cum bine vezi, acest produs nu este util doar în bucătărie, putând să te ajute să îți înfrumusețezi aspectul fizic.

Uleiul de nucă de cocos se găsește ușor, diverse sortimente putând fi achiziționate din orice supermarket sau plafar. Desigur, pe lângă includerea uleiului de nucă de cocos în rutina ta zilnică, adoptă și alte obiceiuri sănătoase.

DebMandal, M., & Mandal, S. (2011). Coconut (Cocos nucifera L.: Arecaceae): In health promotion and disease prevention. Asian Pacific Journal of Tropical Medicine. https://doi.org/10.1016/S1995-7645(11)60078-3

Eyres, L., Eyres, M. F., Chisholm, A., & Brown, R. C. (2016). Coconut oil consumption and cardiovascular risk factors in humans. Nutrition Reviews. https://doi.org/10.1093/nutrit/nuw002