Cele mai eficiente legume pentru slăbire

· 6 septembrie 2015
Dacă vrei să slăbești și să te menții, trebuie să adopți o dietă echilibrată și să o respecți.

Dacă vrem să urmăm o dietă sau să ne menținem greutatea ideală, este foarte important să mâncăm legume pentru slăbire în fiecare zi. Unele legume au anumite proprietăți ce ne pot ajuta să eliminăm grăsimea și lichidele aflate în exces în organism. Mai jos îți vom prezenta cinci astfel de legume, pe care, dacă vrei să slăbești și să-ți menții sănătatea, nu strică se le incluzi în dieta ta.

Legume pentru slăbire

Salata verde

Legumele verzi, în mod special salata verde, sunt alimente bogate în vitamine, minerale și magneziu. În plus, aceste legume pentru slăbire conțin multe fibre și sunt foarte sățioase. Acest lucru este un mare avantaj dacă le combini cu alte alimente în decursul zilei.

Salata verde are și un efect relaxant. Te poate ajuta să previi anxietatea ce poate fi provocată de urmarea unei cure de slăbire. O poți mânca crudă sub formă de salată, dar și gătită, în supe sau piureuri.

Ceapa

O altă legumă minunată dacă vrei să slăbești este ceapa, pe care o poți include într-o mare varietate de mâncăruri. Ceapa te poate ajuta să elimini lichidul în exces, să eviți constipația și să-ți controlezi nivelul de zahăr din sânge.

Dacă nu ai nicio problemă cu digerarea acestei legume, poți consuma ceapă crudă, folosind-o ca ingredient pentru salate sau ca garnitură. În plus, o poți adăuga în fierturi, o poți prăji la grătar sau poți prepara o supă de ceapă, pe care o recomandăm în mod special celor care au probleme cu retenția de lichid sau vor să-și curețe rinichii.

Ceapa pe lista de legume pentru slăbire

Castravetele

Castraveții sunt minunați atunci când este cald afară. Această legumă pentru slăbire conține mari cantități de apă și foarte puține calorii. Castravetele este ideal dacă vrei să te simți sătul(ă) și să eviți alimentele ce conțin grăsimi. Poți folosi castraveți atunci când faci o salată sau ai nevoie de o garnitură. Dacă sunt bio, îți recomandăm să mănânci des castraveți pentru a-ți îngriji pielea.

Îți recomandăm:

Dietă de slăbit cu rezultate rapide

Dacă vrei un aperitiv ușor din castravete, poți încerca această celebră rețetă grecească: ai nevoie de un castravete tăiat în formă de bețișoare, iaurt, ceapă, sare de mare și o plantă aromatică. Vei obține un sos delicios în care poți să înmoi bețișoarele de castravete.

Poți încerca să-ți prepari și un gazpacho verde foarte simplu din legume pentru slăbire. Pe lângă castravete, ai nevoie de pătrunjel sau busuioc împreună cu un cățel de usturoi, zeamă de lămâie, ulei de măsline și puțină sare de mare. Vei obține o băutură diuretică absolut delicioasă!

Salată cu multe legume pentru slăbire

Broccoli

Broccoli este o legumă ce oferă numeroase beneficii, conținând puțin sodiu și calorii. Este bogat în fibre, lucru ideal dacă vrei să slăbești. Dacă mănânci această legumă relativ des, nu numai că vei scăpa de grăsimea în exces, dar te vei proteja împotriva anumitor boli, cum ar fi cancerul.

Îți recomandăm să nu încălzești broccoli prea mult atunci când îl gătești deoarece își va pierde toate proprietățile. Asigură-te că își menține culoarea verde și rămâne crocant.

Broccoli pe lista de legume pentru slăbire

Usturoiul

Usturoiul este una dintre cele mai bune legume pentru slăbire. Acesta poate să elimine grăsimea în exces și să-ți curețe sângele. Dacă vrei să profiți de toate proprietățile benefice ale usturoiului, îți recomandăm să-l mănânci crud. Poți, de exemplu, să încerci celebra cură cu usturoi tibetană.

Este posibil să nu suporți usturoiul crud. Nu este nicio problemă! Poți încerca să-l mănânci împreună cu o felie de pâine prăjită, ce va face ca usturoiul să fie mai ușor de digerat. De asemenea, multe farmacii și plafare vând pastile sau capsule de usturoi.

Îți recomandăm și:

Elixir tibetan al tinereții veșnice și longevității

Cum poți să gătești aceste legume pentru slăbire

Dacă vrei să slăbești, este foarte important să nu prăjești în ulei niciodată mâncarea. O poți fierbe, frige la grătar, coace și condimenta cu puțin ulei de măsline, dar nu o prăji în ulei!

Un alt sfat pe care ți-l dăm este să nu faci abuz de sare și să folosești sarea de mare în locul celei obișnuite.

Și nu în ultimul rând, poți folosi condimente ce vor face ca efectele de slăbire ale legumelor să fie și mai puternice. De exemplu, ardeiul iute sau ghimbirul, pe lângă a da un gust picant și original mâncării tale, îți va accelera metabolismul și îți va face organismul să consume mai multă energie.

Dacă ai probleme cu digestia anumitor legume sau acestea îți provoacă flatulență (gaze intestinale), adaugă puțin chimen sau anason atunci când le gătești. Poți să condimentezi aceste legume pentru slăbire și cu zeamă de lămâie sau câteva picături de oțet de mere. Acestea îți vor ajuta digestia și vor arde grăsimile.

Sursa fotografiilor: muffet, kulinarno, ulterior epicure și David Robert Wright.

Latté, K. P., Appel, K. E., & Lampen, A. (2011). Health benefits and possible risks of broccoli – An overview. Food and Chemical Toxicology. https://doi.org/10.1016/j.fct.2011.08.019

Griffiths, G., Trueman, L., Crowther, T., Thomas, B., & Smith, B. (2002). Onions – A global benefit to health. Phytotherapy Research. https://doi.org/10.1002/ptr.1222