5 legume ce te ajută să slăbești

· 6 septembrie 2015

Dacă vrem să urmăm o cură de slăbire sau să ne menținem greutatea ideală, este foarte important să mâncăm legume în fiecare zi. Unele legume au anumite proprietăți ce ne pot ajuta să eliminăm grăsimea și lichidele aflate în exces din organismul nostru, ceea ce le face să fie foarte utile dacă vrem să slăbim. Mai jos îți vom prezenta cinci astfel de legume, pe care, dacă vrei să slăbești și să-ți menții sănătatea, nu strică se le incluzi în dieta ta.

Salata verde

Legumele verzi, în mod special salata verde, sunt alimente bogate în vitamine, minerale și magneziu. În plus, aceste legume conțin multe fibre și sunt foarte sățioase, ceea ce este un mare avantaj dacă le combini cu alte alimente în decursul zilei. Salata verde mai are și un efect relaxant, iar asta te poate ajuta să previi anxietatea ce poate fi provocată de urmarea unei cure de slăbire. O poți mânca crudă sub formă de salată, dar și gătită, în supe sau piureuri.

Ceapa

O altă legumă minunată dacă vrei să slăbești este ceapa, pe care o poți include într-o mare varietate de mâncăruri. Cepele te pot ajuta să elimini lichidul în exces, să eviți constipația și să-ți controlezi nivelul de zahăr din sânge.

Dacă nu ai nicio problemă cu digerarea acestei legume, poți consuma ceapă crudă, folosind-o ca ingredient pentru salate sau ca garnitură. În plus, o mai poți adăuga în fierturi, o poți prăji la grătar sau chiar să-ți prepari o supă de ceapă, pe care o recomandăm în mod special celor care au mari probleme cu retenția de lichid sau care vor să-și curețe rinichii.

ceapă-legume

Castravetele

Castraveții sunt minunați atunci când e cald afară. Această legumă conține mari cantități de apă și foarte puține calorii, ceea ce o face să fie ideală dacă vrei să te simți sătul(ă) și să eviți alimentele ce conțin grăsimi. Poți folosi castraveți atunci când îți faci o salată sau ai nevoie de o garnitură și, dacă sunt organici, îți recomandăm să îi mănânci des pentru a-ți îngriji pielea.

Dacă vrei un aperitiv ușor din castravete, poți încerca această celebră rețetă grecească: ai nevoie de un castravete tăiat în formă de bețișoare, iaurt, ceapă, sare de mare și o plantă aromatică. Vei obține un sos delicios în care poți să înmoi bețișoarele de castravete și apoi să le mănânci.

Mai poți încerca să-ți prepari un gazpacho verde foarte simplu. Pe lângă un castravete, nu-ți va trebui decât niște pătrunjel sau busuioc împreună cu un cățel de usturoi, zeamă de lămâie, ulei de măsline și puțină sare de mare. Vei obține o băutură diuretică absolut delicioasă!

rețetă-castravete

Broccoli

Broccoli este o legumă ce oferă numeroase beneficii, conținând puțin sodiu și calorii, dar fiind în schimb bogată în fibre, lucru ideal dacă vrei să slăbești.

Dacă mănânci această legumă relativ des, nu numai că vei scăpa de grăsimea în exces, dar te vei proteja împotriva anumitor boli, cum ar fi cancerul.

Îți recomandăm să nu încălzești broccoli prea mult atunci când îl gătești, ori altfel acesta își va pierde toate proprietățile. Asigură-te că își menține culoarea verde și rămâne crocant.

broccoli-3

Usturoiul

Usturoiul, pe lângă a fi o plantă medicinale pe care ar trebui s-o consumi de fiecare dată când ți-e rău, este esențială nu numai pentru sănătatea ta, dar și dacă vrei să slăbești. Acesta poate să elimine grăsimea în exces și să-ți curețe sângele.

Dacă vrei să profiți de toate proprietățile benefice ale usturoiului, îți recomandăm să-l mănânci crud. Poți, de exemplu, să încerci celebra cură cu usturoi tibetană.

Însă, este posibil să nu suporți usturoiul crud. Nu e nicio problemă! Poți încerca să-l mănânci împreună cu o felie de pâine prăjită de grâu, ce va face ca usturoiul să fie mai ușor de digerat de către stomac. De asemenea, multe farmacii și plafare vând pastile sau capsule de usturoi, iar acestea sunt o variantă bună.

Cum poți să gătești aceste legume

Dacă vrei să slăbești, este foarte important să nu prăjești în ulei niciodată mâncare pe care vrei să ți-o prepari. O poți fierbe, prăji la grătar, coace și condimenta cu puțin ulei de măsline, dar nu o prăji în ulei!

Un alt sfat pe care ți-l dăm este să nu faci abuz de sare și să folosești sarea de mare în locul celei obișnuite.

Și nu în ultimul rând, poți folosi condimente ce vor face ca efectele de slăbire ale legumelor să fie și mai puternice. De exemplu ardeiul iute sau ghimbirul, pe lângă a da un gust picant și original mâncării tale, îți va și accelera metabolismul și îți va face organismul să consume mai multă energie.

Dacă ai probleme digerând anumite legume sau acestea îți provoacă flatulență (gaze intestinale), adaugă puțin chimen sau anason atunci când le gătești.

Mai poți să-ți condimentezi legumele cu zeamă de lămâie sau câteva picături de oțet de mere. Acestea îți vor ajuta digestia și vor arde grăsimile.

Sursa fotografiilor: muffet, kulinarno, ulterior epicure și David Robert Wright.