Alimentele inflamatoare de evitat pentru a pierde în greutate
 

Alimentele inflamatoare de evitat pentru a pierde în greutate

Există alimente cu efecte toxice în organism. Ele provoacă inflamații în mediul intern, creștere în greutate și alte boli asociate.
Alimentele inflamatoare de evitat pentru a pierde în greutate
Leidy Mora Molina

Verificat și aprobat de asistenta Leidy Mora Molina.

Ultima actualizare: 21 decembrie, 2022

Există o serie de alimente care trebuie evitate pentru a reduce inflamația și a pierde în greutate. Motivul constă în prezența produselor finale de glicație avansată, cunoscute ca AGE. Care sunt alimentele inflamatoare de evitat pentru a pierde în greutate?

AGE se formează în sânge după consumul anumitor alimente, dar pot fi prezente și în produsele care sunt preparate într-un mod special pentru consum. Acești compuși inflamatori se găsesc în alimentele comune ale dietei occidentale, în care abundă produsele ultraprocesate și carbohidrații.

Nu au legătură doar cu inflamația și creșterea în greutate, ci și cu bolile cardiovasculare și alergiile alimentare.

Alimentele inflamatoare de evitat pentru a pierde în greutate

Prin reducerea consumului de carne grasă și produse lactate, veți observa o scădere a inflamației în organism.Ca efect asociat, veți pierde în greutate.

Acest lucru este confirmat de un studiu publicat în Obesity, Science & Practice, care indică faptul că în urma unei diete în care alimentele consumate sunt în principal de origine vegetală, AGE scade cu 79%. Pe de altă parte, cercetarea subliniază faptul că mesele regulate cu carne și produse lactate proaspete scad prezența acestor compuși, dar cu 15%.

Simpla trecere de la carnea grasă și lactate la o dietă pe bază de plante a produs o scădere semnificativă a produselor avansate de glicație.[/atomik-quote ]

Autorii explică, de asemenea, că acest lucru se întâmplă deoarece AGE se găsesc într-o concentrație mai mare în alimentele de origine animală. Alegerea alimentelor de origine vegetală ar contribui la o sănătate mai bună.

AGE afectează markerii sănătății metabolice. Prin urmare, eliminarea celor două alimente menționate îmbunătățește sensibilitatea la insulină (un factor de protecție împotriva diabetului).

Carne roșie
Carnea foarte grasă poate stimula formarea AGE ca produs al metabolismului.

Dar de ce AGE inflamează mediul intern?

După cum au detaliat oamenii de știință care au participat la această descoperire, AGE inflamează mediul intern și contribuie la creșterea în greutate atunci când proteinele sau grăsimile se combină cu glucoza în sânge. În acel moment, pe lângă faptul că provoacă inflamație, generează stres oxidativ.

Acest ultim factor este un declanșator al apariției bolilor cronice, cum ar fi diabetul de tip 2 și boala arterială periferică. Consumul celor două alimente menționate la o persoană cu sindrom metabolic este și mai periculos, deoarece producția de AGE crește.

Această concluzie foarte importantă a fost posibilă prin analiza a 244 de participanți, care au fost împărțiți în două grupuri. Primii au avut o dietă pe bază de plante, cu conținut scăzut de grăsimi, iar cei din urmă nu au avut modificări dietetice.

Studiul a durat 16 săptămâni, timp în care pacienții au fost analizați. Au fost supuși unor controale asupra compoziției corporale și proporțiilor de grăsime și mușchi. De asemenea, s-au făcut analize de sânge pentru a identifica nivelul de rezistență la insulină.

Carnea albă este unul dintre cele două alimente

Spre surprinderea multora, proteina animală albă se află pe această listă. 59% din AGE provine din carne. Alte surse de proteine animale, cum ar fi carnea procesată, au contribuit cu doar 27%.

Carne de pui
Deși carnea albă este de preferat față de cea roșie în dietă, este capabilă să formeze AGE.

Alte efecte negative ale produselor finale de glicație avansată asupra sănătății

Alte cercetări care s-au concentrat pe efectele adverse asupra sănătății indică faptul că o creștere a acestor componente la persoanele cu diabet zaharat și boli renale cronice are efecte mai puternice asupra sănătății.

În plus, a fost abordată asocierea dintre AGE și afectarea memoriei, sindromul ovarian polichistic, vindecarea rănilor, parodontoza, disfuncția erectilă, apneea obstructivă în somn, maladia Alzheimer și schizofrenia.

Rolul produselor avansate de glicație în cancer nu este minor. Potrivit unui studiu din 2020, acești compuși interacționează cu receptorii din corpul uman numiți RAGE, care sunt capabili să activeze alte substanțe legate de transformarea malignă a celulelor.

Astfel, din ce în ce mai multe cercetări încearcă să arate de ce cazurile de diabet și cancer se înmulțesc. Relația dintre aceste boli poate fi nutriția.

Modificarea dietei și a stilului de viață pentru a reduce produsele avansate de glicație este esențială. Dincolo de concentrarea pe pierderea în greutate, recomandarea este de a preveni acest tip de patologie.

Conform studiului menționat mai sus, pacienții care au renunțat la carne și lactate (cu un procent mare de grăsimi) au reușit să slăbească jumătate de kilogram în timp record.

S-ar putea să te intereseze...
Fructele împiedică slăbirea?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Fructele împiedică slăbirea?

Unele fructe pot ajuta la pierderea în greutate. Însă care sunt fructele care împiedică slăbirea? Acestea conțin mult zahăr și calorii.



  • Dariya, B., & Nagaraju, G. P. (2020). Advanced glycation end products in diabetes, cancer and phytochemical therapy. Drug Discovery Today25(9), 1614-1623.
  • Hana Kahleova,Tatiana Znayenko-Miller,Jaime Uribarri,Richard Holubkov,Neal D. Barnard. Dietary advanced glycation products and their associations with insulin sensitivity and body weight: A 16-week randomized clinical trial. Obesity Science and Practice. 2022. Doi: https://doi.org/10.1002/osp4.646
  • Prasad C, Davis KE, Imrhan V, Juma S, Vijayagopal P. Advanced Glycation End Products and Risks for Chronic Diseases: Intervening Through Lifestyle Modification. Am J Lifestyle Med. 2017 May 15;13(4):384-404. doi: 10.1177/1559827617708991. PMID: 31285723; PMCID: PMC6600625.
  • Wang M, Yang Y, Liao Z. Diabetes and cancer: Epidemiological and biological links. World J Diabetes. 2020 Jun 15;11(6):227-238. doi: 10.4239/wjd.v11.i6.227. PMID: 32547697; PMCID: PMC7284016.

Conținutul acestei publicații are scop pur informativ. În niciun moment nu ar trebui să faciliteze sau să înlocuiască diagnosticele, tratamentele sau recomandările oferite de către un specialist. Consultă un specialist de încredere dacă ai îndoieli și cere acordul acestuia înainte de a începe orice procedură.