Ce este dieta lipofidică și cum să o urmezi corect

17 aprilie 2019
Deși rezultatele sale pot fi foarte bune, este esențial să cosulți un specialist în nutriție înainte de a adopta dieta lipofidică pentru a evita apariția oricărei complicații.

Deoarece oamenii sunt mereu în căutarea celei mai bune și rapide metode de a pierde în greutate, zi de zi apar noi metode care îți promit că te vor ajuta să pierzi numărul dorit de kilograme în plus. Astăzi vom discuta despre ce este dieta lipofidică, un plan alimentar ce devine din ce în ce mai popular în întreaga lume.

Dieta lipofidică promite o pierdere în greutate de 18 – 27 kg în circa patru luni. Aceasta este o dietă extremă care nu ar trebui urmată timp îndelungat, deoarece nu permite consumul anumitor grupe de alimente.

Ce este dieta lipofidică?

Dieta lipofidică este un plan de alimentație bazat pe consumul de alimente naturale și evitarea tuturor celor procesate. Consumul de fructe și legume este permis în porții mici.

Alimentele ambalate, fie ele naturale sau procesare, sunt complet interzise. De asemenea, nu este permis consumul niciunui aliment ce conține grăsimi, sare și îndulcitori artificiali.

Care este scopul dietei lipofidice?

Scopul principal al acestei diete este evitarea consumului de alimente procesate. Nu este niciun secret faptul că acest tip de alimente provoacă probleme de sănătate (diabet sau hipertensiune) și lezează organele interne dacă este consumat în cantitate ridicată.

Dieta lipofidică încearcă să inverseze efectele negative ale alimentelor procesate prin reducerea consumului acestora. Însă nu uita că anumite afecțiuni nu sunt reversibile. Unele necesită chiar îngrijire pe tot parcursul vieții, așadar nu uita să mergi la medic în mod regulat, chiar dacă adopți acest plan alimentar.

Cum să urmezi dieta lipofidică?

Cum să urmezi dieta lipofidică pentru a slăbi

Acum că ai aflat ce este dieta lipofidică, îți vom arăta cum să o urmezi. Există două faze:

Faza 1

În acest prim pas, este necesar să te adaptezi la noul tău stil de viață. Această fază durează patru luni și este de obicei și cea mai complicată. În cursul acestor luni, trebuie să te obișnuiești cu moduri noi de a pregăti mâncarea. Este posibil să îți fie foarte foame dacă nu ajustezi corespunzător porțiile consumate.

În plus, orele de masă în timpul acestei faze sunt foarte stricte și nu pot fi schimbate. Îți recomandăm să mănânci la fiecare 120 de minute pentru a-ți accelera metabolismul și a putea să arzi grăsimi.

Faza 2

Această fază se concentrează pe păstrarea rezultatelor obținute în faza 1. Teoretic, aceasta ar trebui să dureze aproximativ patru luni, dar anumite persoane aleg să mărească această perioadă.

Înainte de a lua decizia de a adopta acest plan alimentar, discută cu medicul tău și fă-ți analizele necesare pentru a stabili dacă este sau nu o idee bună să începi dieta lipofidică.

Vezi și:

Cum să te menții după dietă la greutatea ideală

Alimente pe care să le eviți în dieta lipofidică

Așa cum probabil ți-ai dat seama, va trebuie să elimini multe alimente de pe lista ta pentru a putea adopta această dietă. Practic va trebui să eviți tot ceea ce nu provine din natură și nu poate fi consumat fără a fi modificat. Însă există și anumite alimente naturale pe care trebuie să le eviți, precum alcoolul, zahărul și oțetul.

De asemenea, nu ai voie să consumi proteine din surse precum somonul și cârnații.

În plus, este necesar să eviți fructele care sunt bogate în zahăr. Cele mai cunoscute sunt bananele, pepenii roșii, curmalele și ananasul. Elimină din alimentație și castraveții, vinetele, conopida și morcovii.

Desigur, prăjiturile, pâinea și pastele nici nu intră în discuție.

Alimente permise în dieta lipofidică

Salată verde proaspătă

După cum ai putut observa, lista cu alimente interzise nu este foarte lungă. Însă nici cea cu alimente permise nu include prea multe variante. Poți consuma carne roșie, pește și carne de pui fără grăsime și ai grijă să nu adaugi ulei, unt sau untură la gătit. Poți găti aceste tipuri de carne la aburi, în cuptor sau le poți fierbe în supă.

Alte surse de proteine permise sunt albușurile de ou, laptele degresat fără lactoză și iaurtul degresat. Consumând aceste alimente, îți reduci riscul de a suferi de boli cardiace și hipercolesterolemie.

În plus, poți consuma legume cu tulpini și frunze verzi, precum salata verde, țelina și coriandrul, acestea având un conținut ridicat de fibre.

Poți alege orice fruct dorești, atât timp cât le eviți pe cele interzise prezentate în lista de mai sus. Reține însă că un consum excesiv poate afecta nivelul zahărului în sânge, chiar dacă alegi soiuri cu un nivel scăzut de fructoză.

Citește mai mult:

Descoperă dieta cu măr verde pentru detoxifiere

Concluzii

Acum ai aflat ce este dieta lipofidică, așadar poți decide dacă ți se potrivește sau nu. Înainte de a lua o decizie, îți recomandăm să ceri sfatul unui specialist în nutriție. Aproape toți oamenii pot adopta această dietă, însă pot exista afecțiuni în care este interzisă.

  • Pulido, R., Hernñndez-García, M., & Saura-Calixto, F. (2003). Contribution of beverages to the intake of lipophilic and hydrophilic antioxidants in the Spanish diet. European Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.1038/sj.ejcn.1601685
  • Hornshaw, T. C., Safronoff, J., Ringer, R. K., & Aulerich, R. J. (1986). LC50 test results in polychlorinated biphenylfed mink: Age, season, and diet comparisons. Archives of Environmental Contamination and Toxicology. https://doi.org/10.1007/BF01054918
  • Damms-Machado, A., Weser, G., & Bischoff, S. C. (2013). Micronutrient deficiency in obese subjects undergoing low-calorie diet. In Clinical Nutrition: The Interface Between Metabolism, Diet, and Disease. https://doi.org/10.1201/b16308