Durerea de oase în sarcină: ameliorare

Durerile articulare și osoase sunt frecvente în timpul sarcinii și se pot agrava spre sfârșitul gestației. În acest articol, îți arătăm cum poți reduce durerea osoasă adoptând anumite obiceiuri zilnice.
Durerea de oase în sarcină: ameliorare

Ultima actualizare: 08 Ianuarie, 2021

În timpul sarcinii, în organism apar multe modificări. Treptat, burtica gravidei crește, iar câștigul în greutate îi poate afecta genunchii, pelvisul și oasele la nivel general. Din acest motiv, este important să cunoști tehnicile care ameliorează durerea de oase în sarcină.

Așa cum menționăm întotdeauna, trebuie să te adresezi medicului înainte de a începe orice fel de tratament, chiar dacă este unul natural. Fiecare corp este unic și ceea ce poate ameliora durerea unei persoane poate să nu funcționeze în cazul alteia. Acestea fiind spuse, descoperă mai jos cum să reduci durerea osoasă în timpul sarcinii.

De ce apare durerea de oase în timpul sarcinii?

Tânără afectată de durerea de oase în sarcină
Durerea osoasă în timpul sarcinii se manifestă în principal la nivelul picioarelor, al spatelui și al pelvisului.

În timpul sarcinii, corpul femeii suferă multe schimbări. Dezvoltarea bebelușului în uter mobilizează organele și duce la creșterea în greutate.

Nu este surprinzător faptul că femeile însărcinate suferă dureri articulare și musculare, în special la nivelul genunchilor, al spatelui și al pelvisului. Multe femei pot simți disconfort și în alte părți ale corpului.

Cele trei părți ale corpului menționate mai sus sunt responsabile de susținerea greutății femeii și a copilului ei. Din acest motiv, suferă cel mai mult în ultimele luni de sarcină.

Mai mult, retenția de apă care caracterizează sarcina poate provoca o creștere mai mare în greutate și va agrava sindromul tunelului carpian, care se manifestă prin furnicături și dureri la nivelul degetelor.

După cum poți vedea, durerile osoase în sarcină sunt destul de frecvente și au o explicație logică din cauza creșterii în greutate și a retenției de apă. În cazul sarcinilor multiple, durerile osoase pot apărea înainte de al treilea trimestru.

Dacă observi umflături ale mâinilor, feței sau altor părți ale corpului, mergi la medic. Acesta va stabili dacă este un simptom normal al sarcinii sau dacă, dimpotrivă, suferi de o afecțiune care necesită tratament medical.

Cum să ameliorezi durerea de oase în sarcină

1. Fă exerciții fizice

Gravidă care face exerciții fizice
Yoga prenatală poate ajuta la ameliorarea durerilor osoase.

Experții recomandă exerciții cu impact redus în timpul sarcinii din mai multe motive:

  • Ajută la menținerea flexibilității articulațiilor și a forței musculare.
  • Pot ajuta la reducerea durerilor osoase în timpul sarcinii.
  • Permit femeilor însărcinate să-și mențină o greutate sănătoasă.

Ar trebui să discuți cu medicul ginecolog despre cele mai recomandate exerciții pentru starea ta particulară. De obicei, experții recomandă mersul pe jos, înotul sau yoga. Cu toate acestea, medicul tău este profesionistul care îți poate oferi cele mai bune sfaturi.

2. Mergi la masaj

Masajele ușoare ale spatelui și picioarelor pot ajuta la reducerea durerilor osoase în sarcină. Dacă mergi la un salon de masaj, asigură-te că tehnicianul are experiență în masarea femeilor însărcinate. Este foarte important ca femeile însărcinate să evite mișcările bruște sau puternice.

3. Include omega-3 în dietă

Alimente ce ameliorează durerea de oase în sarcină
Omega-3 ajută la menținerea sănătății mușchilor și articulațiilor.

Consumul regulat de pește și nuci poate ajuta la combaterea durerii osoase în timpul sarcinii. Acest lucru se datorează faptului că acizii grași omega-3, conform ultimelor studii, influențează metabolismul osos și pot ajuta la prevenirea bolilor articulare, a artritei reumatoide și a osteoporozei.

4. Folosește tratamente termice

Aplicarea căldurii sau a temperaturii scăzute poate ajuta la ameliorarea durerilor articulare. Poți așeza, de exemplu, un prosop cu gheață sau o compresă caldă pe zona dureroasă.

5. Ridică picioarele

Dacă suferi de retenție de apă și/sau crampe la picioare, ridică picioarele o dată pe zi, de preferință înainte de culcare, pentru a-ți îmbunătăți circulația. Pentru a face acest lucru, întinde-te pe pat, pune-ți o pernă sub cap și sprijină-ți picioarele de perete. Menține această poziție timp de aproximativ 10 minute.

6. Odihnește-te suficient

Gravidă care doarme
Odihna și evitarea statului în picioare pentru perioade lungi de timp pot ajuta la reducerea disconfortului.

Somnul este foarte important. Cu toate acestea, nu ne referim doar la dormit. Bucură-te de momente relaxante ridicând picioarele și întinzându-ți spatele. Trebuie să faci câteva pauze pe zi pentru a-ți relaxa corpul.

7. Evită să porți tocuri

Știm că vrei să te simți frumoasă, dar, dacă suferi de dureri osoase în timpul sarcinii, nu trebuie să porți tocuri, cel puțin pentru moment. Amintește-ți că nimic nu este mai important decât sănătatea ta și a copilului tău.

Dacă aceste sfaturi nu îți ameliorează durerile osoase în sarcină, mergi la medic , deoarece acesta îți poate recomanda unguente pe care să le aplici pe zonele afectate. Nu lua medicamente fără a merge la medic! Multe componente ale acestora nu sunt recomandate în timpul sarcinii.

S-ar putea să te intereseze...
Lipsa poftei de mâncare în sarcină
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Lipsa poftei de mâncare în sarcină

Există modalități de a aborda lipsa poftei de mâncare în sarcină și de a ne asigura că mâncăm ceea ce au nevoie corpul și bebelușii noștri.